דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ג בתמוז תשפ"ד 19.07.24
30.5°תל אביב
  • 30.8°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.4°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.6°באר שבע
  • 41.2°אילת
  • 35.1°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

85% מתושבי אום אל פחם חוששים להיפגע באירוע אלימות, רק 4% מרוצים מעבודת המשטרה

סקר מקיף שערכה העירייה יחד עם עמותת יוזמת אברהם, מעלה תמונה מדאיגה על אמון החברה הערבית משטרה | לצד שביעות רצון נמוכה מאוד גם מעבודת הממשלה והכנסת, 40% מרוצים מעבודת נבחרי הציבור והמנהיגים | ראש העיר ד"ר סמיר סובחי: ״מקווים שבממשלה ילמדו את הנתונים״

אום אל פחם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
אום אל פחם (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)
יניב שרון

עיריית אום אל פחם חשפה היום (שלישי) בכנס ראשון מסוגו, סקר שנערך בקרב תושבי העיר בשיתוף עמותת יוזמות אברהם. הסקר חושף בין היתר נתונים מדאיגים בכל הנוגע לאמון הציבור הערבי בגורמי האכיפה ובמשטרת ישראל, על רקע מקרי האלימות הגוברים בחברה הערבית.

בסקר שנערך ע"י עמותת יוזמות אברהם, נשאלו 302 בגירים תושבי העיר אום אל פחם על שלל סוגיות מרכזיות הנמצאות על סדר יומה של החברה הערבית בישראל. מהסקר עולה כי תושבים רבים מודאגים ביותר מתופעת האלימות (קרי אלימות כללית, פשיעה, ירי ושימוש בנשק), ומרביתם חוששים להיפגע ממנה באופן אישי.  

84.4% מהנשאלים טענו כי הם חוששים מאלימות (לעומת 66.4% בכלל החברה הערבית). 71.2% חששו מפשעי שנאה (44.2% בכלל החברה הערבית). 69.1% העידו כי אינם חשים בטוחים בגלל האלימות (71.2% בקרב הנשים, 67.4% בקרב הגברים).

96.4% אמרו כי לדעתם חלה עליה ברמת האלימות בשנה האחרונה. ממצא זה עולה בקנה אחד עם הזינוק במספר הנרצחים בעיר ל-11 בשנה האחרונה. יותר ממחצית הנשאלים העידו כי מקומות הבילוי והרחוב הם המקומות המסוכנים ביותר לדעתם. 

מרבית הנשאלים הסכימו כי יש להחמיר את הצעדים נגד האלימות. 95.7% מהנשאלים הסכימו כי החמרה בענישה כלפי עברייני אלימות היא חשובה ביותר; 94.7% הסכימו כי יש לערוך מבצעים לאיסוף והחרמת נשק בלתי חוקי באופן תדיר; 87.8% הסכימו כי יש להחמיר את מתן ההיתרים לאחזקת נשק; 87.4% הסכימו כי יש לפעול כדי לצמצם את הסחר והשימוש בסמים; 73% הסכימו כי יש להגדיל את מספר השוטרים המטפלים בעבירות אלימות. 

פחות מ-4% הביעו שביעות רצון מטיפול המשטרה באלימות

הנשאלים הביעו אי-שביעות רצון רבה מטיפול הגורמים השונים באלימות. רק כ-3.7% הביעו שביעות רצון מיעילות טיפולה של משטרת ישראל בתופעת האלימות. לכך, מצטרפות מידות שביעות הרצון מטיפולן של ממשלת ישראל (5.6%) ושל הכנסת (6.3%) בתופעת האלימות. כ-40.4% הביעו שביעות רצון מיעילות הטיפול של מנהיגות החברה הערבית בתופעה. 

בכל הנוגע לתופעות המדאיגות את הציבור הערבי בישראל הנתונים אינם מפתיעים – 92.4% מתושבי אום אל פחם מודאגים בראש ובראשונה מהפשיעה בחברה הערבית ושיעור של 91.6% מודאגים מאלימות.

67.2% מודאגים מאי-השוויון בין יהודים לערבים בישראל, 66.8% מודאגים מתאונות הדרכים, 56% מודאגים ממצב הדמוקרטיה בישראל, 51.7% מודאגים מאבטלה ו-51% מודאגים מהקיפאון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. 

ראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, אמר: "אנו מתמודדים עם אתגרים רבים בעיר. אני חי בתוך עירי שדיממה בשנה שעברה בה נרצחו 11 אנשים – המספר הגבוה במדינה. אנחנו לוקחים אחריות – ולא ניתן לבסס החלטות בלי נתונים ותוכנית סדורה. על המשטרה לעשות יותר כדי לרכוש את אמונם של האזרחים הערבים במדינה, אבל אני מאמין שבהמשך נוכל לראות שיפור בביטחון ובאמון, ומקווה שמישהו בממשלה יאמץ את התוכנית שלנו למיגור האלימות ולשיפור פני העיר״.

ד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"ל שותף ביוזמות אברהם: "אמרנו כבר מזמן שבלי הצלע השלישית – החברה הערבית, מנהיגיה הפוליטיים, מנהיגי הדת, אנשי החינוך – לא נתקדם לפתרון. והנה היום אום אל פחם משיקה את הצעד הראשון לבניית תשתית מדעית לקראת תוכנית העבודה המקומית. אמנם קודם כל המשטרה והממשלה הן שאחראיות על הבטחת הביטחון האישי שלנו, אבל אנחנו צריכים לעשות כל מה שאנחנו יכולים בצד שלנו. יש תקווה – אנחנו רואים שהמשטרה עושה יותר מאמצים מבעבר. התהליכים והמאמצים שנעשים הם המשמעותיים". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!