דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.6°תל אביב
  • 24.4°ירושלים
  • 27.6°תל אביב
  • 26.9°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 37.5°אילת
  • 31.3°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הישג לרופאים העצמאים: כספי רופאים שעבדו בבתי חולים פרטיים יישמרו בחשבון נאמנות

החלטת משרד הבריאות היא לקח מפשיטת הרגל של המרכז הרפואי שי מדיקל, במסגרתה 'נעלמו' 1.9 מיליון ש"ח שיועדו לרופאים שעבדו דרכו | יו"ר ארגון הרופאים העצמאים, ד"ר אייל שפירא: "לא תקין שההכנסה של רופא עצמאי תשמש להוצאות בית החולים"

רופאים בכניסה לחדר ניתוח (צילום: משה שי/פלאש 90)
רופאים בכניסה לחדר ניתוח (צילום: משה שי/פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הכנסתם של רופאים עצמאים תובטח גם אם המוסד הרפואי שעבדו דרכו פשט את הרגל – כך עולה ממכתב ששיגר בשבוע שעבר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש. המכתב ממליץ למוסדות על העברת התשלומים לרופאים עצמאיים דרך חשבונות נאמנות נפרדים, ולא כחלק מההתנהלות הכספית השוטפת של המוסד, כפי שנהוג כיום.

המכתב נשלח בעקבות סגירתו של המרכז הרפואי הפרטי שי מדיקל ברמת גן עקב פשיטת רגל, במסגרתה 15 רופאים שלא היו שכירים בבית החולים טענו בבית המשפט שהמרכז חייב להם 1.9 מיליון שקלים עבור שירותים רפואיים שסיפקו. ד"ר אייל שפירא, יו"ר ארגון הרופאים העצמאיים, בירך על שליחת המכתב: "לא תקין שההכנסה של רופא עצמאי תשמש להוצאות קבע של בית חולים", הוא אומר ל'דבר', "במקרה של פשיטת רגל, כספיהם של הרופאים נעלמים."

השורשים של 'היעלמות' כספי הרופאים העצמאיים שעבדו בשי מדיקל נטועים בחוק שאושר כחלק מחוק ההסדרים ב-2015. לפי החוק החדש, לרופאים עצמאיים אסור לגבות כספים עבור ניתוחים ישירות מהמטופלים או מחברות הביטוח שלהם. במקום זאת, בתי החולים הפכו להיות הגורם היחיד שרשאי לגבות תשלום על ניתוח. מטרת החוק הייתה לאפשר למדינה לאסוף נתונים על מחירי הניתוחים, ולהעביר את המשא ומתן על מחיר הניתוח מידי המטופל אל קופות החולים וחברות הביטוח, ובכך להקשות על הרופאים לגבות תעריפים שונים עבור מטופלים שונים. 

מאז העברת החוק, במקום לשלם לרופא פרטי עבור ניתוח, הקופות וחברות הביטוח משלמות לבתי החולים הפרטיים בהם בוצע הניתוח. אבל החוק לא מציין את המנגנון הכלכלי שבו הכסף צריך לעבור. לדברי ד"ר שפירא, "במקום לשמש כצינור ישיר של הכסף, בתי החולים לא הפרידו בין התשלומים האלה לבין שאר כספיהם. זאת למרות שאלו לא כספים של בית החולים, אלא כספים שבית החולים גובה עבור הרופא המנתח. הנהלים החדשים, שממליצים על הקמתם של חשבונות נאמנות נפרדים, שומרים על זכותם של הרופאים לתשלומים שלהם."

לאחרונה המליצה ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והבריאות להחיל פיקוח מחירים על ניתוחים פרטיים. לפי המלצת הוועדה, בתחום זה קיים עודף רווחיות ופוטנציאל לכשל שוק, מכיוון שאדם שנמצא במצוקה רפואית עלול להסכים לשלם מחיר גבוה במיוחד עבור ניתוח ויתקשה להתמקח או להשוות מחירים. ההמלצה טעונה אישור של שרי האוצר והבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!