דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ב' בתמוז תשפ"ד 08.07.24
26.0°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.0°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.8°באר שבע
  • 31.8°אילת
  • 28.4°טבריה
  • 23.3°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

התקבל עתירת ההסתדרות וטייסי חברת צ'אלנג' איירליינס נגד הנהלת החברה

בית הדין האזורי לעבודה הורה לחברת התעופה שמתמחה בשילוחי מטענים, להפסיק לבצע חכירות של מטוסים מחברות אחרות בניסיון לשבור את שביתת הטייסים | יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: "נלווה ונחזק את טייסי החברה עד שנגיע להסדרה"

מטוס חברת צאלנג איירליינס (צילום: דניאל רוברטס)
מטוס חברת צאלנג איירליינס (צילום: דניאל רוברטס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה קיבל את עתירת ההסתדרות שמייצגת את טייסי חברת צ'אלנג' איירליינס, נגד הנהלת החברה והוציא צו זמני שאוסר על החברה לבצע חכירת מטוס וטייסים מחברות אחרות, ולנסות לפגוע בזכות השביתה של הטייסים שמוחים על פגיעה בתנאי עבודתם ובביטחון התעסוקתי שלהם.

בית הדין גם הוציא צו זמני שאוסר על החברה לעשות שימוש במטוס חלופי וצוות שאותו רצתה להפעיל כדי לעקוף את השביתה וצו המורה לצדדים לקיים משא ומתן אינטנסיבי ובתום לב ליישוב המחלוקות ביניהם.

"בית הדין זיהה שהנהלת החברה מצאה דרך עוקפת ולא לגיטימית לעקוף את השביתה שהוכרזה כדין בחברה", אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אבי אדרי. "טייסי החברה שובתים מזה כשבועיים על פגיעה קשה בשכרם והנהלת החברה מגלה אדישות שאינה מאפיינת מעסיק שמבקש להסדיר את המחלוקות עם עובדיו. נמשיך ללוות ולחזק את טייסי החברה עד שנגיע להסדרה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום ארכיון: קובי וולף)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי (צילום ארכיון: קובי וולף)

לפני למעלה מחודש הכריזה ההסתדרות בהובלת איגוד עובדי התחבורה בראשות עו"ד אבי אדרי על סכסוך עבודה בחברה בעקבות החלטתה החד-צדדית של ההנהלה לגרוע מטוס מהצי, ללא חלופה ראויה ומבלי לדון עם הטייסים בעניין או להסדיר את ביטחונם התעסוקתי והכלכלי. לאחר ההכרזה על סכסוך עבודה, ובעוד הצדדים מנהלים משא ומתן, הוציאה ההנהלה את ההחלטה לפועל.

בעקבות כך הכריזה ההסתדרות על שביתה, אולם מאז פעלה החברה לשבירתה באמצעות שימוש בחברות תעופה אחרות. ועד הטייסים וההסתדרות פנו לבית הדין לעבודה בבקשה לצו שיאסור לבצע חכירות באופן שפוגע בזכות השביתה של הטייסים ובניגוד להסכם הקיבוצי.

את ההסתדרות ייצגו בהליך עו"ד מוריה גליק ממשרד עורכי הדין אלעד מורג ושות' ומנהלת חטיבה אווירית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד קרן קלפר. את ועד הטייסים ייצגה עו"ד יעל רובינשטיין, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד מטרי, מאירי וכט ושות'. לקחו חלק: יו״ר ועד הטייסים אבי לוין, סגן היו"ר דניאל רוברטס, וחבר הוועד יוסי רם.

מחברת צ׳אלנג׳ איירלנס נמסר: "ההסתדרות ו-ועד הטייסים פנו לבית הדין לעבודה בבקשה לקבלת שורה ארוכה של סעדים נגד החברה. בית הדין לעבודה דחה את כל טענות וסעדי ההסתדרות וקיבל סעד אחד בלבד האוסר על החברה לבצע חכירות רטובות.
החברה סבורה כי על הצדדים להגיע להבנות והסכמות שיאפשרו חזרה מהירה של הטייסים לעבודה סדירה בחברה וימנעו נזקים לחברה. לחברה אתגרים רבים במרכזם החלפת צי המטוסים, שקיבלה חשיבות עליונה לאור הודעת רש"ת על סגירת נתב"ג בפני מטוסים בעלי 4 מנועים, והיא קוראת לטייסים לחבור אליה ולהתמודד עמם ביחד. את החברה ייצגו עורכות הדין חדוות ינקו וולמן ועדן פוליטי ממשרד מיתר וכן עורכת הדין ענבל פלמור ממשרד אפרת דויטש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!