דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק ביוקר המחיה

"רוצים לחיות בכבוד": התחדשה מחאת ההסתדרות מול ביתו של רון תומר

עשרות מפגינים הגיעו לביתו של נשיא התאחדות התעשיינים בתל אביב, שעתירתו נגד העלאת שכר המאבטחים נדחתה לאחרונה | ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר וההשכלה הגבוהה בהסתדרות: "אנחנו חוזרים לשטח, להפגין מול בתיהם של הטייקונים"

מחאת ההסתדרות והנוער העובד והלומד מול ביתו של רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
מחאת ההסתדרות והנוער העובד והלומד מול ביתו של רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פעילי ההסתדרות מפגינים הערב (רביעי) מול ביתו של יו"ר התאחדות התעשיינים רון תומר בתל אביב, כחלק מחידוש המאבק כנגד יוקר המחיה.

ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר וההשכלה הגבוהה בהסתדרות: "אנחנו חוזרים לשטח, להפגין מול בתיהם של הטייקונים ונציגי המעסיקים רון תומר ואוריאל לין, שיקראו למעסיקים שהם מייצגים לעצור את יוקר המחיה – ויפה שעה אחת קודם. נמשיך לשאת את הדגל החברתי של מאבק ביוקר המחיה, כפי שהכריז יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד".

"לפני שבועיים וחצי בבית המשפט העליון היה דיון בעתירה שהגיש רון תומר שגר פה, נגד ההסכם שחתמה ההסתדרות וצו ההרחבה של שרת הכלכלה נגד העלאת שכר המאבטחים. עובדים קשי יום ששומרים עלינו בבתי הספר, בקניונים ובבתי החולים״, סיפר עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות.

״רון תומר חושב שאפשר לגמור בישראל את החודש מ-5,300 שקל, ומעז להאשים אותנו, העובדים המאורגנים ביוקר המחיה. הוא מגן על הטייקונים שמעלים את המחירים כמו משוגעים, ונאבק בעובדים ששכרם נשחק. מזלנו שלעובדים יש הסתדרות חזקה שנלחמת גם שהמחירים ירדו וגם שהשכר יעלה, כדי שלדור הצעיר פה יהיה עתיד".

״חוזרים לשטח״: מחאת ההסתדרות והנוער העובד והלומד מול ביתו של רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
״חוזרים לשטח״: מחאת ההסתדרות והנוער העובד והלומד מול ביתו של רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)

"אני מלווה צעירים ובני נוער ורוצה שיגדלו ויתבגרו כאן בארץ. חשוב לי שיוכלו לחיות כאן בכבוד. לכן הגענו לכאן להיאבק על העתיד" אמרה ספיר שטרן, רכזת קיני רחובות בנוער העובד והלומד.

"המחירים בארץ ממשיכים לעלות ובזמן שכל כך הרבה אנשים נכנסים למצוקה כלכלית, יש כאלה שממשיכים את החגיגה ונהנים מעליות המחירים״, אמר עמוס נצר מתנועת דרור ישראל. ״אנחנו נמשיך למחות נגד אלה שמנצלים את המצב ולמען שינוי מדיניות. האנשים בארץ לא מוכנים יותר להיות פראיירים".

בשיחה עם מפגינים מול ביתו בהפגנה קודמת בתחילת אוגוסט, אמר תומר כי הוא תומך אמנם בהעלאת שכר המינימום – אך לא מעבר ליעד של ששת אלפים ש״ח עד סוף שנת 2025, בהתאם לעסקת החבילה. עוד הבהיר כי הוא מתנגד בשלב זה לקביעת תוספת יוקר במשק להתמודדות עם האינפלציה שכן לטענתו תוספת שכזו ניתנה בעבר רק מעל אינפלציה של 8%.תומר אף עתר השנה לבג"ץ כנגד שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, בניסיון למנוע את חתימת צו ההרחבה המעלה את שכר עובדי ענף האבטחה והשמירה. לפני כשבוע וחצי דחה בג"צ את עתירתו – ובעקבות כך, שכר עובדי האבטחה עלה ועומד על 160-110% משכר המינימום הכללי, כבר החל מתחילת חודש ספטמבר. תומר התייחצב אף כנגד מאבק הסתדרות המורים, ועתר לבג"צ בבקשה להגבלת זכות השביתה שלהם והוצאת צווי מניעה, אולם הדיון בעתירה התייתר לאור הגעת המדינה והסתדרות המורים להסכמות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!