דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
24.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 24.1°תל אביב
  • 24.9°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.4°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 22.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

"האוקראינים היו רבים מאיתנו, ביחס של 8 ל-1": מתקפת הנגד והנסיגה הרוסית

מושל האזורים הכבושים במחוז חרקיב, הודה בראיון לטלוויזיה הרוסית כי האוקראינים כבשו 20 כפרים וקורא לאזרחי האזור לסגת לרוסיה | הלילה רוסיה הפציצה אזורים נרחבים במחוז חרקיב, גרמה להפסקת חשמל ממושכת והרגה לפחות אדם אחד | הפגזה על תחנת כוח בחרקיב גרמה לשריפה שנמשכה כל הלילה

כבאים אוקראינים מכבים שריפה לאחר הפצצה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)
כבאים אוקראינים מכבים שריפה לאחר הפצצה (צילום: AP Photo/Vadim Ghirda)

המושל הצבאי מטעם רוסיה באזור חרקיב, ויטלי גאנצ'ב, הודה בראיון לטלוויזיה הרוסית כי האוקראינים הפציצו באופן משמעותי את האזור, וכי היו רבים מהרוסים, "ביחס של שמונה לאחד", לדבריו, ואילצו את הכוחות הרוסיים לסגת מהאזור.

רוסיה תקפה אתמול (ראשון) תחנות כוח ותשתיות אחרות, וגרמה להפסקות חשמל נרחבות במחוז חרקיב, רגע לפני שהם נוטשים את העיר חרקיב לאחר תבוסתם לכוחות האוקראינים.

ההפצצה הרוסית הציתה שריפה אדירה בתחנת כוח בפאתיה המערביים של חרקיב, והרגה לפחות אדם אחד. הנשיא וולודימיר זלנסקי גינה את "התקפות הטילים המכוונות והציניות" נגד מטרות אזרחיות, וכינה אותן כפעולות טרור.

בחרקיב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, נותרו התושבים ללא חשמל הלילה. מכוניות נסעו ברחובות חשוכים, והולכי הרגל המעטים השתמשו בפנסים או בטלפונים ניידים כדי להאיר את דרכם.

במקביל, תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, שנשלטה עד לאחרונה בידי הרוסים, נסגרה לחלוטין במטרה למנוע אסון קרינה כאשר קרבות השתוללו בקרבת מקום.

פעולותיה של קייב בימים האחרונים להשיב לעצמה את האזורים הכבושים במחוז חרקיב, אילצו את מוסקבה להסיג את חייליה כדי למנוע את כיתורם, והותירה מאחור מספר משמעותי של כלי נשק ותחמושת במלאת 200 ימים למלחמה.

כבר למעלה משבוע שאוקראינה מנהלת מתקפת נגד מול הכוחות הרוסיים, אשר מתנהלת במידה לא מבוטלת ברמה התודעתית: "האוקראינים מגיעים לערים, תולים דגלים וצובעים מבנים בכחול וצהוב כדי לצלם את זה ולשלוח למערב", אמר גאנצ'ב רק בשבוע שעבר בראיון לטלוויזיה הרוסית, אך בראיון ביום שבת, הודה כי הרוסים כבשו לפחות 20 כפרים.

לדברי מפקד הצבא האוקראיני, גנרל ולרי זלוז'ני, כוחותיו כבשו מחדש כ-3,000 קמ"ר מאז החלה מתקפת הנגד בתחילת ספטמבר. לדבריו, הכוחות האוקראינים נמצאים במרחק של רק 50 קילומטרים מהגבול הרוסי.

מקרון האיץ בפוטין להסיג את חייליו מתחנת הכוח בחרקיב

מושל חרקוב, אולה סינייהוב, אמר כי כוחות אוקראינים השתלטו על יותר מ-40 מוקדים באזור. ראש עיריית חרקוב, איגור טרחוב, כינה את הפסקת החשמל "נקמתו של התוקפן הרוסי על ההצלחות של הצבא שלנו בחזית, במיוחד באזור חרקיב".

פקידים אוקראינים אמרו שרוסיה פגעה בחרקיב TEC-5, תחנת הכוח השנייה בגודלה במדינה. נשיא אוקראינה, זלנסקי פרסם סרטון של תחנת הכוח בחרקיב בוערת.

בשיחה ביום ראשון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, דחק נשיא צרפת עמנואל מקרון בנסיגה של חיילים ונשק רוסיים מהמפעל בהתאם להמלצות סבא"א.

הנסיגה של הכוחות הרוסים בימים האחרונים סימנה את ההצלחה הגדולה ביותר בשדה הקרב של הכוחות האוקראינים, מאז סיכול הניסיון הרוסי להשתלט על קייב סמוך לתחילת המלחמה. נראה היה שהקמפיין בחרקיב הפתיע את מוסקבה; היא העבירה רבים מחייליה מהאזור לדרום בציפייה למתקפה נגדית שם.

יורי קוצ'בנקו, מהחטיבה ה-95 של הכוחות המזוינים של אוקראינה, צייץ בטוויטר סרטון ממה שנראה כמרכז איזום. העיר נחשבה למוקד פיקוד ואספקה ​​חשוב לחזית הצפונית של רוסיה. "הכל מסביב נהרס, אבל אנחנו נשקם הכל", אמר קוצ'בנקו בסרטון שלו, כשהוא מציג את הכיכר המרכזית הריקה ואת הבניינים ההרוסים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!