דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליית מחירים

״ההתייקרויות מסכנות את החברה הישראלית״: פעילי ההסתדרות הפגינו מול בית נשיא איגוד לשכות המסחר

ההפגנה מול ביתו של אריה לין כוללת הנפת שלטים שעליהם נכתב בין היתר "העובדים הם הפתרון - לא הבעיה" ו-"הטייקונים הם המנוע של יוקר המחיה" | לין יצא לשוחח עם המפגינים: ״הצלחה של מותג היא לא מונופול״

נציגי ההסתדרות ופעילים חברתיים נוספים בהפגנה מול ביתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
נציגי ההסתדרות ופעילים חברתיים נוספים בהפגנה מול ביתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נציגי הסתדרות, פעילים חברתיים ואזרחים הפגינו אתמול (רביעי) מול ביתו של נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין בצפון תל אביב. זאת, כחלק ממאבק ההסתדרות כנגד יוקר המחיה.

הפעילים מניפים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "העובדים הם הפתרון – לא הבעיה", "הטייקונים הם המנוע של יוקר המחיה", ו"המדינה היא של עובדים ולא של הטייקונים".

"הגענו לכאן לדאוג לכך שקולנו יישמע ויראה, כי המחאה הזו חשובה בעינינו מאוד״, סיפר אבי אפיה, יו"ר מרחב חולון בת ים. ״צריך להבין שזו מחאה אותנטית. הגיע הזמן שהמנהיגים ישמעו את הקריאה הציבורית ויפעלו להורדת המחירים".

קרן שמש, חברת תנועת דרור ישראל: "באנו לכאן כי אנחנו מרגישים יום יום את יוקר המחיה. גם כשמחירי השינוע וחומרי הגלם יורדים בעולם, תמיד אנחנו רואים רק עליות מחירים, ואף פעם לא ירידות. וכל זאת בשעה שהשכר במשק תקוע. הגיע הזמן להעלות את השכר ולהוריד את המחירים".

נציגי ההסתדרות ופעילים חברתיים נוספים בהפגנה מול ביתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
נציגי ההסתדרות ופעילים חברתיים נוספים בהפגנה מול ביתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)

"אנחנו נמצאים בנקודת שבר שיש בה ניסיון קיצוני להחליש את מעמד הביניים והמעמד החלש״, אמר עו"ד ניסן זכריה, יו״ר ועד שכונת ג׳סי כהן בחולון וחבר מועצת העיר חולון. ״זה בא לידי ביטוי בהתייקרויות לא מרוסנות, ובמשבר דיור הולך ומחריף שעשוי להוביל לשבר חברתי הרסני לחברה הישראלית. ההסתדרות בראשותו של ארנון בר דוד נמצאת בחזית המאבק לרסן ולמנוע התייקרות מחירים".

זהבה אלימלך, יו"ר נעמ"ת במרחב אשדוד, חיזקה את ידיו של יו״ר ההסתדרות: "על האומץ לצאת למאבק הזה. אני עדה לתודעה צרכנית. אני רואה שאנשים מחפשים יותר חברות קטנות, משווים מחירים. המאבק הזה עובד. מעבר להקפאת המחירים זה נותן לאנשים את התחושה שהכוח בידיים שלהם. אנשים פשוט קונים יותר באותו סכום כסף. גם המזווה האישי שלי מכיל היום פירמות חדשות שלא ידעתי על קיומן, במקום מוצרים שהתייקרו, ובאותה האיכות".

לין יצא לשוחח עם המפגינים: ״הצלחה של מותג היא לא מונופול״

אוריאל לין ירד לשוחח עם המפגינים ואמר להם: "קורה לפעמים שיש מצב בתוך תחרות, ויש תחרות. יש שש חברות שמייבאות טונה בשימורים, קורה שיש חברה עם מותג יותר חזק שמצליחה יותר מאחרים. מה אפשר לעשות? זו תוצאה של תחרות. אין מונופול. יש מותגים שונים שמתחרים ביניהם ויש כמה מותגי טונה. אתם פותחים את העיתונים וקוראים שהבנקים קיבלו 6 מיליארד שקלים עמלות. רואים את מחירי הדירות שמזנקים. מדוע אתם לא נאבקים בכך?".

יו"ר חטיבת המסחר בהסתדרות, ראובן פרי, אמר לו: "פרסמת בהון תועפות מודעות בעיתונים שמאשימות את העובדים ביוקר המחיה, שעה שההסתדרות היא היחידה שנאבקת בו. אנחנו מצפים ממך כיו"ר איגוד לשכות המסחר להתייצב, לפרסם דווקא מודעות תמיכה במאבק הזה. לגנות את היבואנים שמעלים מחירים באופן חזירי".

לדבריו לין, הציע בעבר ליו"ר ההסתדרות להפגש במטרה לשלב כוחות במאבק ביוקר המחיה, אך פנייתו לא נענתה. "אני מוכן להפגש איתו גם כעת ולשלב ידיים במאבק". נשיא איגוד לשכות המסחר טען כי תמך לאורך השנים האחרונות בעובדים במגוון הזדמנויות, בין היתר בחתימת ההסכם הקיבוצי עבור עובדי ההסעדה מול ההסתדרות וקידום צו ההרחבה, וכן בחתימת ההסכם להפרשת פנסיה חובה לעובדים מול ההסתדרות בעבר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!