דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חבילות מזון לנזקקים וארוחות עם ניצולי שואה: ועדי העובדים מתנדבים בחגים

בקק"ל הקדישו את הפעילות לפרוספר קדוש, עובד הארגון שהוביל מבצעי איסוף תרומות בחגים, ונפטר לאחרונה | עובדי התעשייה האווירית, כלל, מגדל וטבע תרמו אלפי חבילות מזון | סמנכ"לית ארגון לתת: "הודות לשיתופי פעולה אלו אנחנו מצליחים להגדיל את היקף הסיוע"

ארגון עובדי קק"ל בהתנדבות לקראת החגים (צילום: אמיר הרמס)
ארגון עובדי קק"ל בהתנדבות לקראת החגים (צילום: אמיר הרמס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדי העובדים מתגייסים לתרומה לקהילה לקראת ראש השנה, באריזת חבילות מזון לנזקקים, ובארגון ארוחות חג משותפות עם קשישים וניצולי שואה. בארגון עובדי קק"ל החליטו השנה להקדיש את פעילות ההתנדבות השנתית בימי החגים לזכרו של חברם פרוספר קדוש ז"ל, רכז הקשר עם הרשויות המקומיות בארגון, שנפטר לפני מספר שבועות לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

ארגון עובדי קק"ל בהתנדבות לקראת החגים (צילום: אמיר הרמס)
ארגון עובדי קק"ל בהתנדבות לקראת החגים (צילום: אמיר הרמס)

בשנים האחרונות אורזים עובדי קק"ל מאות חבילות וסלי מזון לחלוקה לקראת החגים, ובהן מוצרים יבשים ותוצרת חקלאית שנתרמת על ידי חקלאים. "פרוספר היה מהיוזמים והתומכים הנלהבים בפרויקט. הוא האמין בו בכל ליבו, וכל שנה היה ממוביליו", אומר יו"ר ארגון עובדי קק"ל, ישראל גולדשטיין, "לפני שנפטר, בימיו האחרונים הוא עוד פנה לחקלאים על מנת להשיג עוד תרומות עבור המשפחות הנזקקות."

גולדשטיין מספר ש"אין ספק שאיבדנו איש משכמו ומעלה, שתמיד נענה בחיוב לקריאה לעזרה. בתור ארגון עובדים שחרט על דגלו לתרום ככל שניתן, אנו גאים להמשיך את מפעל חייו של פרוספר, ולעשות טוב לסביבה הקרובה והרחוקה שלנו".

פרוספר קדוש ז"ל. "בימיו האחרונים עוד פנה לחקלאים על מנת להשיג עוד תרומות עבור המשפחות הנזקקות" (צילום: באדיבות המשפחה)
פרוספר קדוש ז"ל. "בימיו האחרונים עוד פנה לחקלאים על מנת להשיג עוד תרומות עבור המשפחות הנזקקות" (צילום: באדיבות המשפחה)

בנו של פרוספר, שלומי קדוש, מספר על אביו: "בתור ילד, אלו הערכים שחונכנו עליהם. היינו אוספים מוצרים, אורזים אריזות מזון ושולחים לכל מי שרק צריך. ידענו כמה אבא היה בן אדם של חסד, אבל במהלך השבעה נחשפנו יותר ויותר לגודלה ולעוצמה שלו, כשאנחנו שומעים עוד ועוד סיפורים שאת חלקם הכרנו ואת חלקם שמענו בפעם הראשונה. פרוספר מעולם לא ויתר על הזדמנות לתרום לאחר".

חבילות מזון לנזקקים, ארוחות עם ניצולי שואה, ובניית אדניות במרכז גריאטרי

בחברת טבע ובחברת מגדל, ארגנו השנה ארוחות חגיגיות לכבוד חודש תשרי בהשתתפות עובדים וניצולי שואה בחדרי האוכל של מתקני החברות. נוסף על כך, עובדי טבע מתנדבים באיסוף וחלוקת סלי מזון לשורדי שואה ונזקקים בתל אביב, פתח תקווה, נתניה וכפר סבא בשיתוף עם עמותות לתת ושורשים, וצפויים להתנדב בתחילת אוקטובר בפעילות שתילה ובניית אדניות במרכז הגריאטרי 'דורות' בנתניה עם עמותת ונטעת.

ארגון עובדי התעשייה האווירית וועד עובדי חברת הביטוח כלל מקיימים בכל שנה פעילות התנדבותית לעובדים באיסוף ואריזה של חבילות מזון בשיתוף ארגון לתת. "עובדי ועובדות התעשייה האווירית תרמו כסף באמצעותו נרכשו מוצרי מזון", אומר יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, "העובדות והעובדים, יחד עם מנהלים ארזו כ-3,000 אריזות מזון שיחולקו על ידי ארגון לתת למשפחות נזקקות ברחבי הארץ".

ועד עובדי התעשייה האווירית בהתנדבות לקראת החגים (צילום: ארגון העובדים)
ועד עובדי התעשייה האווירית בהתנדבות לקראת החגים (צילום: ארגון העובדים)

"כמו בכל שנה מאות עובדות ועובדי כלל ביטוח יצאו לארוז במשך שעות ארוכות חבילות מזון עבור משפחות קשות יום, קשישים ונזקקים, כדי שבערב החג, לכל אחד ואחת יהיה ביטחון תזונתי", אומר רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל, "אני גאה לעמוד בראש ועד כה פעיל ומתנדב למען החברה, להמשיך במסורת השנתית שלנו, ולעשות הכול על מנת שבראש השנה הזה לכולנו תהיה ארוחה חמה". בסך הכול ארזו עובדי כלל השנה כ-5,000 חבילות מזון לראש השנה.

רז מציין שבישראל מעל 2.5 מיליון איש החיים מתחת לקו העוני, ואומר ש"גל יוקר המחייה החזירי בישראל נוגע בכולנו ומטביע את השכבות המוחלשות. אני כיו"ר ועד עובדים מתחייב, שבשנה הזו נלחם בכל כוחנו כנגד עליות מחירים חסרות תקדים, המגדילות את מעגל העוני חסר התקדים בישראל".

סמנכ"לית 'לתת': "הודות לשיתופי פעולה עם הוועדים אנחנו מצליחים להגדיל את היקף הסיוע"

"ועדי עובדים הם כוח משמעותי שפועל למען העובדים, וכאשר ועדי עובדים נרתמים לעשייה, ההשפעה היא אדירה", אומרת ל'דבר' רוני אבירי, סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים בארגון לתת. אבירי מדגישה שחלק משמעותי בפעילותו של הארגון לצמצום העוני נשענת על שיתופי פעולה אסטרטגיים וארוכי טווח עם חברות מהמגזר העסקי וועדי עובדים, ש"הבינו שעשיית טוב ויצירת אימפקט חברתי לקהילה בה הם פועלים צריכים להיות חלק בלתי נפרד מפעילותם".

לדברי אבירי, "הודות להבנה זו ולשיתופי פעולה אלו אנחנו מצליחים להגדיל את היקף הסיוע שלנו ולהרחיב את הפעילות. לארגון לתת שיתופי פעולה ארוכי שנים עם ועדי עובדים רבים, בהם ועד עובדי חברת חשמל, ועד עובדי התעשייה האווירית וועדים נוספים, שרותמים את העובדים בהובלת הוועד לעשייה משותפת משמעותית. לרתום את הכוח של הוועדים גם למטרות אלו זה דבר אדיר, ואני מזמינה ועדי עובדים נוספים לשתף איתנו פעולה. הרווח הוא הדדי".

בין הוועדים והחברות שלוקחים חלק בתרומה ואריזת מוצרי מזון, וכן בארגון ארוחות חג לניצולי שואה: חברת ווסטרן יוניון, ICL, אלביט, קבוצת עזריאלי, בנק יהב, בנק דיסקונט, אלטשולר שחם, ועד חברת החשמל, ישראכרט, מייקרוסופט, וכן ועדי גוטקס, הרץ, אוניברסיטת אריאל, מכללת אחווה, מיטב דש, איילון, ו-YES.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!