דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"א בסיון תשפ"ד 27.06.24
26.9°תל אביב
  • 26.4°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 26.2°באר שבע
  • 37.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 28.0°צפת
  • 26.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קפטנית הנבחרת הראשונה שהעפילה לאולימפיאדת פריז: "העבודה הקשה רק מתחילה"

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית הוקמה מחדש אחרי אולימפיאדת טוקיו וכבר קטפה מדליית זהב באליפות אירופה וכסף באליפות העולם | הקפטנית רומי פריצקי, מספרת בראיון ל'דבר' על סוד ההצלחה: "למדנו להסתדר ולהכיל אחת את השנייה"

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית על הפודיום באליפות העולם  (צילום: REUTERS/Spasiyana Sergieva)
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית על הפודיום באליפות העולם. "סיפוק וגאווה על כל העבודה שעשינו" (צילום: REUTERS/Spasiyana Sergieva)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

זאת הייתה שנה מדהימה לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. הנבחרת החדשה שנבנתה רק בשנה האחרונה, התחברה במהירות בדרך לזכייה יוקרתית במדליית הזהב בקרב-רב באליפות אירופה שנערכה בחודש יוני בישראל וזכייה היסטורית במדליית הכסף בקרב-רב באליפות העולם שנערכה החודש בבולגריה. 

"עשינו את מה שעבדנו עליו כל כך קשה. המדליות ממש נתנו לנו סיפוק וגאווה", אומרת ל'דבר' קפטנית הנבחרת רומי פריצקי. בעקבות המדליה באליפות העולם הבטיחה הנבחרת את הכרטיס הראשון במשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בפריז 2024. "זה מרגש שהצלחנו בתקופה די קצרה להגיע למצב הזה, אנחנו ממש שמחות שזה קרה".

אחרי אולימפיאדת טוקיו, שנערכה בקיץ הקודם, הגיעה לסיום דרכה הנבחרת הקודמת של ישראל, שדורגה במקום השישי בגמר. לקראת הקמפיין האולימפי החדש, הורכבה נבחרת חדשה. רומי פריצקי (18) נבחרה להיות הקפטנית של הנבחרת שכוללת את: אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב ושני בקנוב.

המבחן הראשון של הנבחרת החדשה היה אליפות אירופה שנערכה בתל אביב. הנבחרת התעלתה על עצמה בדרך לזכייה שניה בהיסטוריה במדליית הזהב בקרב-רב, בנוסף למדליית הכסף בתרגיל החישוקים. שחזור הישג השיא מ-2020. בשתי התחרויות נעדרה נבחרת רוסיה החזקה בגלל השעיה.

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית. מימין: הדר פרידמן, רומי פריצקי (קפטנית), שני בקנוב, אופיר שחם ודיאנה סברצוב (צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית. מימין: הדר פרידמן, רומי פריצקי (קפטנית), שני בקנוב, אופיר שחם ודיאנה סברצוב (צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)

דמיינתן שתיקחו את המקום הראשון?
"המטרה שלנו היא לעשות את התרגיל בצורה הכי טובה ונקייה שאנחנו יכולות. כשאנחנו עולות על המשטח אנחנו לא חושבות על שום דבר אחר חוץ מאיך לבצע את התרגיל וכל השאר זה בונוס. כשזכינו זה היה מעמד מאוד מרגש. כל העבודה הקשה השתלמה והצלחנו לעשות את זה". 

"כיוונתי להיות במסלול הקבוצתי"

הנבחרת המשיכה את השנה החלומית עם הישג שיא באליפות העולם – זכייה במדליה היסטורית בקרב-רב ובמדליית הכסף בתרגיל החישוקים. חלק משמעותי מהקרדיט פריצקי מעניקה לצוות האימון החדש של הנבחרת: "יש לנו את איילת זוסמן שהייתה המאמנת של לינוי (אשרם), אלה סמופלוב שהייתה המאמת של ניקול (זליקמן) ויש לנו את נטשה סטיפנובה שצמודה אלינו מהבוקר עד הערב. זה צוות שהקים אותנו מאפס והרים אותנו לרמות הכי גבוהות שאפשר".

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית מתחרה בגמר אליפות העולם. "המטרה היא לעשות את התרגיל בצורה הכי טובה ונקייה" (צילום: REUTERS/Spasiyana Sergieva)
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית מתחרה בגמר אליפות העולם. "המטרה היא לעשות את התרגיל בצורה הכי טובה ונקייה" (צילום: REUTERS/Spasiyana Sergieva)

פריצקי, שמתאמנת במכבי תל אביב, החלה את דרכה בענף בגיל 9, באגודת עירוני נתניה "התחלתי בעקבות אחותי הקטנה, זה ממש עניין וסיקרן אותי איך שהן עושות כל מיני טריקים עם המכשיר ורציתי גם", היא מספרת. בעקבות היכולת המצוינת בתחרויות האישיות, זומנה בגיל 12 לנבחרת הג'וניור הקבוצתית של ישראל, איתה התחרתה באליפות העולם לג'וניור. "ידעתי שאהיה במסלול הקבוצתי, שלשם אני מכוונת", מודה פריצקי.

"להיות קפטנית הנבחרת ממש הרים לי את הביטחון"

כקפטנית הנבחרת, פריצקי רואה את היתרון במסגרת התחרות הקבוצתית והאחריות המשותפת של כל חברות הנבחרת. "יש יתרונות לנבחרת על האישי בזה שאת עולה למשטח ואת לא עושה את זה לבד. הלחץ מתחלק בין הבנות. יש לך תמיכה, את יודעת שיש לך מישהי שאת יכולה לסמוך עליה ומוטלת עלייך אותה האחריות".

רומי פריצקי (צילום: אבלום פרטי)
רומי פריצקי (צילום: אבלום פרטי)

מה התפקיד שלך כקפטנית?
"בגלל שזה חמש בנות, אז כל אחת מביאה איתה דעות שונות. הקפטנית צריכה לשמור על אווירה טובה בין כל הבנות, להחזיק אותן ברגעי משבר, להרגיע אותן לפני היציאה למשטח ולהראות שהכל בסדר. זה ממש להיות גב, הן יכולות לבוא ולפרוק אם צריך, זה להיות מיני-מאמנת בתוך הקבוצה".

איך אתן עובדות על התקשורת ביניכן?
"בגלל שאנחנו נמצאות ביחד כל כך הרבה זמן, אנחנו לומדות איך להכיל אחת השנייה ובפרק זמן מסוים זה הופך להיות סוג של הרגל להיות אחת עם השנייה, ממש סוג של משפחה שניה. למדנו להסתדר ולהכיל אחת את השנייה. כל אחת יודעת איפה נקודת החולשה, איפה צריך להיות יותר גמישה איתה".

בעיני הציבור, התפיסה הקיימת היא שכדי להגיע לרמות האלו המתעמלות הצעירות מוותרות על חלקים משמעותיים מחיי הילדות והתבגרות שלהן. פריצקי מציירת תמונה אחרת. "זה לא ויתור, זאת הדרך שבחרתי. זאת דרך חיים שאני חייה אותה כבר מגיל מאוד קטן. אני מרגישה שההתעמלות ממש בנתה אותי בתור בן אדם. אני גם יודעת שבסופו של דבר ההתעמלות תסתיים ובעצם אני לא מפסידה שום דבר".

פריצקי מתארת גם את ההעצמה שהענף העניק לה. "עצם התפקיד שלי להיות קפטנית בנבחרת ממש הרים לי את הביטחון. זה נתן לי אחריות ומלמד אותך איך להתמודד עם סיטואציות שבן אדם רגיל לא יכול להתמודד איתן" היא אומרת. "למשל, כשאת נמצאת במשבר או כשאין לך כבר כוח לאימונים ואת עדיין צריכה להמשיך קדימה ובמקביל להרים איתך את שאר הבנות. זה דורש לשדר מוטיבציה וחדירות למטרה, שלפי דעתי ישרתו אותי לכל החיים".

"לינוי פתחה לנו דלת"

בזכות הזכייה במדליית הזהב האולימפית של לינוי אשרם, ענף ההתעמלות עובר בשנה האחרונה שינוי משמעותי של גדילה והתפתחות. "לינוי ממש פתחה לנו דלת בידיעה של הציבור לענף", אומרת פריצקי. "אחרי הזכייה של לינוי, התנאים שלנו בתור מתעמלות השתפרו בהרבה. ההתעמלות נהייתה יותר פופולרית ויותר מופצת בתחומי הספורט. יש המון ילדות קטנות. אם רואים אותך עם חישוק הסרט או הכדור ברחוב, ישר מבינים על מה מדובר".

לינוי אשרם ומדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו. "בעקבותיה ההתעמלות נהייתה יותר פופולרית" (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
לינוי אשרם ומדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו. "בעקבותיה ההתעמלות נהייתה יותר פופולרית" (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)

איך אפשר לייצר מסורת של זכייה במדליות באליפות העולם ובאולימפיאדה?
"זה רק עבודה קשה. התחום הזה דורש עבודה אינטנסיבית מהבוקר עד הערב, רק עם עבודה כזאת אפשר להגיע לתוצאות מאוד גבוהות". 

מה המטרות שלכן לתקופה הקרובה?
"לתקופה הקרובה זה להתאושש ולחזור בכל הכוח לזירת האימונים. עכשיו העבודה הקשה רק מתחילה, יהיו לנו שנתיים להתכונן למשחקים האולימפיים וזה הזמן לתת את הפוש". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!