דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפטים

אסירים מעל גיל 75 וצעירים בשיקום: הנשיא הרצוג אישר מתווה מיוחד לבקשות חנינה

השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מהרגיל ביחס למבוגרים, נכי צה"ל, הלומי קרב, ומי שתרם תרומה ייחודית לביטחון המדינה | הבקשות יתקבלו עד מאי 2024 | הרצוג: ״חברה צודקת דואגת גם למי שנמצא בשוליה״

נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
נשיא המדינה, יצחק הרצוג (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בשיאם של עשרת ימי תשובה ולקראת חגיגות 75 שנות עצמאות למדינת ישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג בשיתוף שר המשפטים גדעון סער ומחלקת חנינות במשרד המשפטים, הכריז היום (ראשון) בכנס בנושא חנינות שנערך במשכנו, על מדיניות חנינות מיוחדת לקראת יום העצמאות. המדיניות תחול לגבי בקשות החנינה שיוגשו עד ל-13 במאי 2024.

במסגרת המדיניות האמורה לקראת שנת ה-75 למדינה, השימוש בסמכות החנינה יהיה רחב מן הרגיל. יינתן בו משקל מיוחד לנסיבות אישיות ומשפחתיות, ולתהליכי שיקום ביחס למבקשי חנינה בני 75 ומעלה, בגירים – צעירים שנדונו בפלילים בהיותם קטינים ועלו על דרך הישר, ונכי צה"ל ומערכות הביטחון, ובכללם הלומי קרב ומי שתרם תרומה ייחודית לביטחון המדינה.

החלטת הנשיא תינתן לאחר שקילת כל בקשת חנינה שתוגש לגופה, על בסיס נסיבותיה, זאת, לאחר קבלת חוות דעת של כל הגורמים המוסמכים.

בנאומו אמר נשיא המדינה: "חנינות ניתנו על ידי נשיאי המדינה לרגל חגיגות ה-30 למדינת ישראל, 15 שנים לשחרור ירושלים, 40 שנים להקמת המדינה יובל להקמת המדינה, ועוד. גם אני מבקש לקחת חלק במסורת הזו, ולראות בשנת השבעים וחמש למדינת ישראל, הזדמנות להושיט יד ארוכה ותומכת הזדמנות לעצור, להתבונן ולראות את מי שאולי, איננו רואים מספיק. חברה צודקת נושאת באחריות גם למי שנמצאים בשוליהּ, למי שמעדו ונמצאו ראויים לעונש, וכעת, ובכפוף כמובן לתנאים הכרחיים ומחייבים, זכאים לרחמים ולחמלה; לדלת פתוחה״.

״כפי שנהגתי בעבר, הן ב"מתווה חנינות החיילים", והן ב"מתווה חנינות הסמים הקלים" – ביוזמתך שר המשפטים ידידי גדעון סער, שזו הזדמנות נוספת לברך אותך על היוזמה החשובה הזו, גם החנינה לבגירים צעירים מטרתה לחזק ולהעצים את אלה שעברו תהליך שיקום, ועשו תיקון, על מנת להסיר חסמים העומדים בפניהם, כך שיוכלו לצמוח ולהתפתח תעסוקתית, להשתלב בחברה ולתרום לה״.

"ישנה שותפות אמיצה ביני לבין נשיא המדינה, וגם הסתכלותנו על הנושא דומה מאוד״, אמר שר המשפטים גדעון סער. ״גם בשלב הזה, לאחר שהועמד אדם לדין פלילי, הוסרה ממנו חזקת החפות, והוא החל בריצוי עונשו – יש מקום לגילויי חמלה מצדנו כחברה. לא אחת, אנו נחשפים למקרים אנושיים קשים, אשר לעמדתי ולעמדת נשיא המדינה – יש מקום לגלות בהם רחמים ולחון את אותו אדם. חברה אנושית, ולטעמי במידה רבה חברה יהודית, נמדדת ביכולתה לחוס גם על האנשים שפגעו בערכיה המוגנים, וביסודותיה הערכיים. אני חושב שמוטב לדעת לגלות מעט גמישות, הכלה ואמפטיה. עלינו לדעת לעשות זאת, גם כשמדובר באנשים שפעלו בניגוד לדין, וביצעו עבירה פלילית. בעיני חמלה ורחמים – מעידים על חוסנה וחוזקה של החברה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!