דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

הלחץ על פוטין גובר: אוקראינה ממשיכה להתקדם דרומה ומזרחה בלחימה

אוקראינה קוצרת הישגים לאחר שהשתלטה סופית על העיר לימן בשבת | מזכ״ל נאט״ו: ״הוכחה שהנשק מהמערב מסייע״ | ברוסיה נרשם כאוס בגיוס המילואים כשעשרות אלפים נשלחו הבייתה, לאחר שנמצאו לא כשירים ללחימה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי (צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאומו לפנות בוקר (שני) כי כוחות אוקראינה כבשו מחדש את הערים רובליובקה וארכנגלסק. זלנסקי אישר את המשך התקדמות הצבא האוקראיני בחזית המזרחית, והוסיף: "אני מודה לכוחות שהצטיינו בלחימה בחזית והצליחו לשחרר את הערים הקטנות".

ההישג מצטרף לשחרורה המלא של המרכז הלוגיסטי המזרחי בעיר לימן, שהוחזרה מידי הרוסים בסוף השבוע האחרון. זהו ההישג המשמעותי ביותר של אוקראינה בשדה הקרב בשבועות האחרונים, והוא ממשיך את המומנטום האוקראיני להמשך ההתקדמות מזרחה, תוך הפעלת לחץ נוסף על הקרמלין.

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, קיבל את הבשורות על ההפסד בחזית, לאחר שהכריז ביום שישי על סיפוחם של ארבעה אזורים המכסים כמעט חמישית מאוקראינה, בהם לימן המשוחררת. קייב והמערב גינו את ההכרזה וכינו אותה לא לגיטימית.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי כיבוש העיירה, שבה הונפו דגלי אוקראינה מעל מבנים אזרחיים בשבת, הוכיחה כי אוקראינה מסוגלת לעקור את הכוחות הרוסיים והראתה את ההשפעה שיש לפריסת הנשק המערבי המתקדם של אוקראינה על הסכסוך.

במקביל, צבא אוקראינה השיג ביממה החולפת את פריצת הדרך הגדולה ביותר שלו בדרום המדינה מאז החלה המלחמה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. הכוחות האוקראינים פרצו את קווי ההגנה הרוסים בשתי נקודות לאורך הדנייפרו, צפון-מזרחית לחרסון, והם מתקדמים במהירות במורד הנהר מאז הלילה, ומכתרים אלפי חיילים רוסים.קייב טרם אישרה רשמית את ההישגים, אך מקורות רוסים הודו כי מתקפת טנקים אוקראינית התקדמה עשרות קילומטרים לאורך הגדה המערבית של הנהר, וכבשה מחדש מספר כפרים לאורך הדרך.

"המצב מתוח, בוא נגיד את זה כך, אכן היו פריצות דרך", אמר ולדימיר סלדו, ראש הרשות הרוסית שנכפתה על מחוז חרסון לטלוויזיה הממלכתית הרוסית. "יש יישוב שנקרא דודצ'אני, ממש על שפת הדנייפר, ובדיוק שם, באזור הזה, הייתה פריצת דרך. כמה יישובים
נכבשו על ידי כוחות אוקראינים".
דודצ'אני נמצאת כ-40 ק"מ דרומית למקום בו עמדה החזית יום קודם לכן, מה שמצביע על ההתקדמות המהירה ביותר בגזרה הדרומית מאז שפרצה המלחמה. באזור זה כוחות רוסים מחופרים שמרו על עמדות קבועות לאורך קו חזית סטטי מאז השבועות הראשונים לפלישה.

מאות אלפי מגוייסים רוסים נשלחו חזרה לביתם, הנספח הצבאי באזור הודח

הקומיסר הצבאי של אזור חברובסק ברוסיה הודח מתפקידו, לאחר שמחצית מהצוותים החדשים שהתגייסו נשלחו הביתה מכיוון שהם לא עמדו בקריטריונים לגיוס.

ההתגייסות הראשונה של רוסיה מאז מלחמת העולם השנייה הובילה לאי שביעות רצון נרחבת בקרב פקידים ואזרחים על אופן הטיפול בגיוס, כולל תלונות על קציני גיוס ששולחים מסמכי זימון לגברים שאינם מתאימים ללחימה.

"בתוך 10 ימים, כמה אלפים מבני ארצנו קיבלו זימון והגיעו למשרדי הרישום והגיוס הצבאיים", אמר מיכאיל דגטיארב, מושל אזור חברובסק במזרח הרחוק של רוסיה, בווידאו שהעלה לטלגרם. "כמחציתם חזרו הביתה מכיוון שלא עמדו בקריטריוני המיון לכניסה לשירות הצבאי".

דגטיארב אמר שהדחתו של הקומיסר, יורי לאיקו, לא תשפיע על תוכנית הגיוס שקבע ולדימיר פוטין, והיא צפוייה להימשך כסדרה באזור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!