דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת העל לנשים בכדורסל: אליצור רמלה ניצחה את מכבי רמת גן בפתיחת העונה

סגנית האלופה מכבי בנות אשדוד פתחה את העונה עם ניצחון על הפועל פ"ת | מכבי חיפה, בנות הרצליה והעולה החדשה אס"א ירושלים ניצחו גם הן

אליצור רמלה מול מכבי עירוני רמת גן (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
אליצור רמלה מול מכבי עירוני רמת גן (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עונת 22/23 בליגת העל לנשים בכדורסל יצאה הערב (חמישי) לדרך. אליצור רמלה הגיעה במטרה לשמור על האליפות ופתחה את העונה עם ניצחון 74:81 על מכבי רמת גן. סגנית האלופה מכבי בנות אשדוד פתחה גם היא את העונה עם ניצחון 79:83 על הפועל פ"ת. מכבי חיפה, בנות הרצליה והעולה החדשה אס"א ירושלים ניצחו גם הן.

מכבי רמת גן 74 – אליצור רמלה 81
דקות ראשונות של גישושים הסתכמו בעיקר בניסיון להיכנס לתוך הצבע ובנקודות של ברניס מוסבי, שהגיעה הקיץ לרמלה ממכבי חיפה. רמת גן קוששה את הנקודות הראשונות שלה בעיקר מהקו והתחילה לרוץ בסוף הרבע הראשון אל מול ההרכב מחוסר הרכזות של רמלה, אך סיימה את הרבע הראשון בפיגור 18:10.

שאקירה אוסטין (1.96 מ') מרמלה הייתה כמעט בלתי ניתנת לעצירה בצד ההתקפי, אבל הרכות שלה ושל קבוצתה בתוך הצבע בחלק ההגנתי איפשרו לגי'יליאן אלין להציג ארסנל התקפי משובח ולהחזיר את הביתיות למשחק. משחק שכבר עמד לברוח מהקבוצה הביתית חזר להיות צמוד והפך לדו קרב נהדר בין שתי הזרות הדומיננטיות. 35:36 לרמת גן במחצית אחרי שלשה מטורפת של בריטני בראון מחצי מגרש.

מי שהתחילה את הרבע השלישי באופן החיובי שבו סיימה את השני היא אליסה בארון. אוסטין המשיכה לחגוג מול ההגנה האיטית של רמת גן. שלשה ראשונה של אלינה בבקינה, וסלי מומנטום של ירדן דנן ונור כיוף, עזרו לאורחות להשלים רבע התקפי מעולה של 30 נקודות ולפתוח מחדש את פער משמעותי – 54:65 לרמלה בסיום הרבע השלישי.

אליצור רמלה במוקדמות היורוליג (צילום: FIBA PHOTOS)
אליצור רמלה במוקדמות היורוליג (צילום: FIBA PHOTOS)

השטף ההתקפי של שתי הקבוצות נעצר ברבע האחרון, מה ששיחק כמובן לטובתה של האלופה. גם העבירות שנעשו לא היתרגמו לנקודות קלות מהקו, ופער הביטחון של רמלה נשמר, בשעה שהנקודות של מאיה קולדוול מרמת גן לא הספיקו. רמלה משלימה ניצחון חוץ מלא ביטחון במחזור הראשון – 74:81.

הפועל פ"ת 79– מכבי בנות אשדוד 83
המשחק נפתח באופן השוויוני. חמש שחקניות מכל קבוצה עלו על הלוח כבר ברבע הראשון, שבסיומו הוליכו האורחות 18:26. פתח תקווה לא הרימה ידיים והוכיחה שוב את האופי המאפיין אותה. ההגנה התהדקה והותירה את קאלאני בראון כספקית הנקודות הכמעט בלעדית של אשדוד, בשעה שהקבוצתיות בפתח תקווה עשתה את שלה וסגרה את הפער – 41:42 דחוק לאשדוד במחצית.

רבע שלישי הגנתי במיוחד העניק לקבוצה הביתית את הסגנון והקצב שהיא רוצה, אף שדווקא אשדוד הגדילה את הפער בשלוש נקודות. ברבע האחרון המהפך כבר הושלם כשפתיחה נהדרת של פתח תקווה ונקודות של מיקיילה קאולינג העלו אותה ליתרון. אלא שאז אשדוד הוכיחה מדוע היא נחשבת לאחת הקבוצות הטובות בליגה. שלשה של מאי דיין ונקודות של בראון מהשדה עזרו לה לבצע מהפך נוסף ולסיים את המשחק כשידה על העליונה.
קלעו לפ"ת: קאולינג 24, בלוק 17, בל 15, פורביס 10, רוט 8, חדד 2.
קלעו לאשדוד: בראון 37, ווקר 22, דיין 7, סהר 5, כהן 3, יצחקי 3.

מכבי חיפה 74 – הפועל ראשל"צ 68
בחלק השני של הרבע הראשון מצאה חיפה את הקצב שלה ונקודות של אדוט בולגאק ואמי אוקונקוו הזניקו אותה ליתרון 12:21 בתום הרבע. שתי הזרות החיפאיות שהמשיכו לשלוט לחלוטין במשחק והגיעו לספרות כפולות כבר ברבע השני. לורן מאניס וקיילה צ'ארלס קלעו 20 מתוך 25 הנקודות של הראשל"ציות במחצית הראשונה, מה שכמובן לא מנע מהן לרדת בפיגור 42:25 להפסקה.

לראשל"צ אולי אין את היכולות ההתקפיות מהעונה שעברה, אבל יש לה יכולת לשמור ולהוריד את האחוזים של חיפה, לפחות מחוץ לקשת. ג'ורדן הופר נכנסה למשחק לקראת הסיום ועזרה לראשון לציון לצמצם עוד יותר את הפער, אבל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי.
קלעו לחיפה: אוקונקוו 32, בולגאק 18, אייזנר 8, הלוי 8, רווח 5, זינגר 2, הופקינס 1.
קלעו לראשל"צ: צ'ארלס 22, מאניס 19, הופר 14, ציפל 9, קארש 3, אטינגר 1.

א.ס. רמה"ש 82 – אס"א ירושלים 96
ג'סמין ג'ונס סיפקה את מרבית הנקודות של המקומיות, אבל אף אחת לא יכולה הייתה לעצור את הפתיחה המהממת של שיילישה קולי, שקלעה רק ברבע הראשון 16 נקודות והובילה את ירושלים ליתרון 24:27 בתום הרבע.

הרבע השלישי המשיך להיות קרב בין שתי הזרות הבכירות של רמה"ש לבין השלישייה מירושלים, כשאף שחקנית אחרת על המגרש לא מגיעה לספרות כפולות, ושלוש הנקודות של מור שבתאי הירושלמית היו היחידות של האורחות שלא נקלעו על ידי הזרות. 64:72 לירושלים לקראת הרבע האחרון.

רמה"ש ניסתה ללחוץ על הדוושה ונצל את מעט דקות המנוחה שקיבלה דניאל אדאמס הוותיקה, אבל דבר לא עצר את השחקנית שהפכה בתקופות מסוימות לפנים של הליגה. אדאמס סיימה את המשחק עם 31 נקודות באחוזים מצוינים של 77 מהצבע ו-60 מחוץ לקשת – וסייעה לעולה החדשה לרשום ניצחון מפתיע.
קלעו לרמה"ש: ג'ונס 26, ג'נקינס 25, קולייר 11, קארש 9, סער 8, קסטן 3.
קלעו לירושלים: אדאמס 31, וורץ 30, קולי 29, שבתאי 3.

בנות הרצליה 83 – אליצור חולון 58
קלעו להרצליה: זאמברוטה 23, ריצ'רדסון 22, לביא 12, עזורי 10, גודווין 8, צוובנר 5, כהן 2, שיי 1.
קלעו לחולון: רבר 12, פרסלי 8, הארדן 7, כספי 6, הארט 2.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!