דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

ממשיך לקדנציה שלישית: שי ג'ינפינג האריך את כהונתו כנשיא סין ב-5 שנים נוספות

שי, בן 69, שמכהן בתפקיד מאז 2012, יכהן חמש שנים נוספות לפחות כנשיא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ובכך לבסס את מעמדו כמנהיג החזק ביותר מאז מאו דזה דונג | פוטין מיהר לברך: ״המינוי של שי יחזק את מעמדה של סין בזירה בינלאומית"

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: AP Photo/Vincent Yu)
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: AP Photo/Vincent Yu)

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הכריז היום (ראשון) כי ימשיך לכהונה שלישית כמנהיג המפלגה הקומוניסטית במדינה. שי, בן 69, שמכהן כנשיא מאז 2012, יעמוד חמש שנים נוספות לפחות כראש הכלכלה השנייה בעולם, ובכך מבסס את מעמדו כמנהיג החזק ביותר מאז מאו דזה דונג. זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית המפלגה בה המזכ"ל אינו ממשיך בכהונתו לאחר עשר שנים. לפי כמה הערכות, שי עשוי לנסות להיאחז בשלטון לכל ימי חייו.

אתמול אישר הקונגרס של המפלגה הקומוניסטית שורה של תיקונים לחוקתה שאיפשרו את המשך הכהונה של הנשיא שי. כמו כן, קונגרס המפלגה הדיח ארבעה מתוך שבעה חברים בכירים בהנהגה הבכירה — בהם את ראש הממשלה, שהיה מספר שתיים של המנהיג הסיני.

שי אותת על כך שבכוונתו להגן על סין מפני שורה של איומים מבית ומחוץ בכך שיהפוך אותה למעצמה מובילה בתחומי הטכנולוגיה והצבא. "רק קושי מוביל לגדולות, רק עבודה מפרכת מובילה לתהילה", אמר שי במסיבת עיתונאים.

עוד ציין שי בנאומו, את שאיפתו ל"הצערה הגדולה" של סין אך חזר והדגיש את "הסכנות" ואת "המים הסוערים" שעמם תתמודד סין בעתיד הקרוב.

המגבלה של שתי כהונות לנשיא נכנסה לתוקף לראשונה בתחילת שנות ה-80, לאחר מותו של מאו. שלטונו בן ה-30 הוביל לכאוס, אלימות ואי יציבות בסים, והמגבלה היתה אמורה להבטיח שהכוח לא ירוכז יותר רק בידי אדם אחד. אך ב-2018, הנשיא שי הצליח להסיר את המגבלה שהיתה חלק מהחוקה – וסלל את הדרך לריכוז הכוח בידיו. בנוסף, יושמו שינויים נוספים לחוקה השבוע, שתפקידם לחזק את מעמדו במרכז המפלגה.

גם בוועדת הפוליטבורו נעשו שינויים שמובילים לכך שאיש לא יוכל לערער את מעמדו של שי. שתי דמויות עיקריות, לי קשיאנג ו-ואנג יאנג הורדו בדרגה, משום שאינם נחשבים נאמנים דיים לנשיא. שני חברים אחרים בוועדה פרשו, וארבע דמויות חדשות נחשבות כעת קרובות ביותר לשי. בנוסף, לא נראה כי יש יורש ברור לשי בוועדה – מה שמרמז על כך ששי רוצה להישאר בתפקיד לפחות עוד עשור.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מיהר לשלוח את ברכתו לשי ואמר כי הוא מצפה לפתח עוד יותר את "השותפות המקיפה" בין שתי המדינות. "התוצאות של קונגרס המפלגה מאשרות לחלוטין את הסמכות הפוליטית הרמה שלך, כמו גם את האחדות של המפלגה שבראשה אתה עומד", אמר פוטין לפי אתר הקרמלין.

פוטין גם אמר כי הוא בטוח שהמינוי של שי "יחזק את מעמדה של סין בזירה בינלאומית" ויסייע למדינה להגשים את השקעתה הפנימית ואת תוכניות הפיתוח שלה, אמר הקרמלין. בנוסף, ברך את שי גם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!