דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ישחקו הצעירים: 11 שחקנים שכדאי לשים לב אליהם במונדיאל הקרוב

במונדיאל הקודם הם עוד למדו בבית הספר, אבל חלקם יכולים לקנות את עולמם בטורניר הקרוב בקטאר | 6 נבחרות עם מספר צעירים בולטים ו-5 נוספות שבהן שחקן אחד יכול לקנות את עולמו בארבעה שבועות

מימין, למעלה: אנזו פרננדז, גאבי, רודריגו.
מימין, למטה: ג'מאל מוסאילה, ג'וד בלינגהאם, טאקפוסה קובו (צילומים: AP)
מימין, למעלה: אנזו פרננדז, גאבי, רודריגו. מימין, למטה: ג'מאל מוסאילה, ג'וד בלינגהאם, טאקפוסה קובו (צילומים: AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המונדיאל שיחל ביום ראשון יהיה מיוחד ושונה מקודמיו, בין היתר בזכות שחקנים רבים שזהו המונדיאל הראשון שלהם, אך הם כבר צפויים לככב בו. בניגוד למונדיאלים קודמים, בהם היו צעירים מעטים בעמדות מפתח, השנה יותר ויותר צעירים מסומנים בתור הדור הבא, ואולי כבר הנוכחי.

שחקנים גדולים רבים בהיסטוריה של הכדורגל פרצו לראשונה לתודעה בגביע העולם שמות כמו חאמס רודריגס, רונאלדיניו, דויד וייה או דויד לואיז, קיבלו את ההזדמנות הראשונה שלהם בבמה הגדולה בעולם ותפסו אותה בשתי רגליים. לקראת המשחקים בחרנו שישה שחקנים צעירים (ועוד כמה ששווה לשים לב אליהם) שמגיעים עם ציפיות גדולות לטורניר הקרוב וינסו להשאיר חותם ראשון עבור נבחרתם.

ספרד: גאבי (ברצלונה)

בגיל 18 בלבד, מגיע שחקן הקישור של ברצלונה למונדיאל בקטאר עם ציפיות גבוהות ומשקל אדיר על הכתפיים הצעירות שלו. גאבי הוא אחד הנהנים העיקריים מהמפכה שעוברת בשנתיים האחרונות ברצלונה. עזיבתו של מסי ותהליך הבניה מחדש שמאמן הקבוצה צ'אבי מוביל, נתנה המון קרדיט והזדמנויות לשחקניה הצעירים של הקבוצה.

ההצטיינות שלו במדי ברצלונה, הובילו אותו לזימון בכורה לנבחרת. גאבי הפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בנבחרת ספרד ולאחר מכן גם לכובש הצעיר ביותר, במה שרק העלה את הציפיות ממנו. גאבי יכול לשחק בכל עמדה בקישור, בשילוב נהדר של ראיית המשחק, הוצאה וניהול ההתקפה ועצירת ההתקפות של הקבוצה היריבה. לאחר שנבחר לפני חודש לשחקן הצעיר המצטיין בעולם, יצטרך גאבי להוכיח זאת גם על הדשא בקטאר.

לצדו ינסה גם אנסו פאטי, בן ה-19 מקבוצתו, להוכיח את עצמו לאחר שבעונה הנוכחית הגיע פחות לידי ביטוי בקבוצה הקטאלונית, גם בשל הגעתו של רוברט לבאנדובסקי לעמדת החלוץ וסגנון המשחק השונה שלו, אך בעיקר בשל פציעות מהן סבל, ומאז התקשה לחזור ליכולת איתה התחיל, אך נראה כי לואיס אנריקה מאמין בו, וזימן אותו למרות זאת על חשבון שחקנים מנוסים ובולטים ממנו.

אנגליה: ג'וד בלינגהאם (דורטמונד)

בלינגהאם הוא חלק מדור צעיר של שחקנים אנגליים שפרצו לתודעה בשנים האחרונות. הבחירה של בלינגהאם בגיל 16 לעבור מברמינגהאם לליגה הגרמנית, הייתה כנראה החלטה הטובה ביותר שעשה בקריירה הקצרה שלו. במדי דורטמונד שידועה כקבוצה שמפתחת שחקנים צעירים, הפך במהרה לשחקן הרכב ואחד הכוכבים הגדולים בליגה הגרמנית.

האנגלי בן ה-19 מנהל את המשחק של דורטמונד במרכז המגרש, והוא השחקן היחיד ששיחק את כל הדקות עד כה העונה במדי הקבוצה. במדי הנבחרת יש לו כבר 17 הופעות, כאשר בשש מתוך שבעת המשחקים האחרונים הוא פתח בהרכב. לאחר עשרות שנים של אכזבות בטורנירים גדולים, מולדת הכדורגל מראה ניצוצות בשנים האחרונות. עם חצי גמר במונדיאל האחרון וגמר ביורו, לאנגלים כבר מותר לחלום על הגביע. בלינגהאם הצעיר ינסה להביא את הקסמים שהוא עושה בגרמניה גם למגרש בקטאר ואולי להגשים חלום ותיק הרבה יותר ממנו.

ברזיל: רודריגו (ריאל מדריד)

שחקן הכנף של הבלאנקוס יכול להפוך לאקס פקטור בנבחרת הברזילאית מלאת הכישרון במונדיאל הקרוב. בסוף העונה שעברה רודריגו ביצע קפיצת מדרגה משמעותית במדי ריאל מדריד והפך לאחד הברגים המשמעותיים ביותר של אלופת אירופה. הקשר המהיר עלה מהספסל במשחקי הנוקאוט הקריטיים מול צ'לסי ומנצ'סטר סיטי וכבש שלושה שערים שעזרו לקבוצתו להגיע לגמר ליגת האלופות ולזכות בתואר.

אחרי שליש עונה בלבד, רודריגו השווה את כמות השערים בלה ליגה משנה שעברה עם ארבע שערים, אליהם הוסיף ארבע בישולים. רודריגו יכול לעלות מהספסל ולהכניס אנרגיות חדשות במשחקים הקריטיים ובשלבים המתקדמים יותר בטורניר.

גבריאל מרטינלי (משמאל) מנסה להתחמק מתיקול של צ'אבי סימונס ההולנדי. ייפגשו גם במונדיאל? (צילום: AP Photo/Peter Dejong)
גבריאל מרטינלי (משמאל) מנסה להתחמק מתיקול של צ'אבי סימונס ההולנדי. ייפגשו גם במונדיאל? (צילום: AP Photo/Peter Dejong)

שם צעיר נוסף ששווה לזכור הוא זה של גבריאל מרטינלי בן ה-21. שחקן הכנף של ארסנל קנה לעצמו מקום של קבע בהרכב לאחר שהבקיע העונה 5 שערים ובישל 2 נוספים. בכל מקרה, לשניים תהיה תחרות קשה בשלישיית ההתקפה עם ניימאר, ויניסיוס, ראפיניה וגבריאל ז'סוס.

יפן: טאקפוסה קובו (ריאל סוסיאדד)

הוא רק בן 21, אבל השם של הקשר ההתקפי של ריאל סוסיאדד מסתובב כבר לא מעט שנים בתקשורת העולמית. קובו היה שחקן במחלקת הנוער המפורסמת של ברצלונה "הלה מאסיה" ובעקבות הצטיינותו זכה בתואר המתבקש "מסי היפני".

ברצלונה עברה על חוקי פיפ"א עם חוזהו של קובו, מה שגרם לו לחזור ליפן. ב-2019  הפתיע עם חתימה ביריבה המושבעת ריאל מדריד, שם לא הצליח למצוא את מקומו ולאחר שלוש עונות של השאלות בליגה הספרדית, חתם העונה בסוסיאדד. קובו מקווה למנף את המונדיאל הקרוב עם הופעה איכותית במדי נבחרת יפן, כדי להציג בבמה הגדולה ביותר את הכישרון הטמון בו.

ארגנטינה: אנזו פרננדז (בנפיקה)

הקשר בן ה-21 של בנפיקה הגיע אליה רק לפני ארבעה חודשים מריבר פלייט וכבר תפס מקום של קבע במרכז הקישור של הקבוצה שהרשימה עד כה בליגת האלופות, לאחר שסיימה במקום הראשון ועקפה את פריס סן ז'רמן הגדולה.

אנזוו פרננדז מרגיע בפורטוגזית את ניימאר הברזילאי בליגת האלופות (צילום: AP Photo/Francois Mori)
אנזוו פרננדז מרגיע בפורטוגזית את ניימאר הברזילאי בליגת האלופות (צילום: AP Photo/Francois Mori)

פרננדס הוא שחקן ורסטילי יחסית לגילו, שיודע לשחק כקשר אחורי, מרכזי והתקפי. למרות שהופיע רק פעמיים בנבחרת הלאומית, הוא הרשים מאוד בבמה הגדולה באירופה ועשוי לדחוק הצידה גם שחקנים בולטים כמו רודריגו דה פול מאתלטיקו מדריד ולאנדרו פארדס מיובנטוס.

גרמניה: ג'מאל מוסיאלה (באיירן מינכן)

קשה לומר שמוסאילה הוא שם אלמוני בגרמניה, שכן הקשר בן ה-19 הוא כבר מלך השערים של הבווארים העונה. השחקן האנגלי-גרמני הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש במדי באיירן מינכן, כשעשה זאת כבר בגיל 17. למרות שיש לו כבר 17 הופעות במדי הנבחרת הגרמנית, במונדיאל הקודם הוא לבש בכלל את המדים של נבחרת הנוער האנגלית, אז היה בן 15.

למוסאילה צפויה להיות תחרות על חולצת ההרכב, כאשר  לצד שותפו לקבוצה לאון גורצקה, צפויים להתחרות איתו גם ג'ושוע קימיך מקבוצתו, קאי האברץ המהיר ואילקאי גונדואן ממנצ'סטר סיטי.

שחקן צעיר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא מי שבמונדיאל הקודם בדיוק סיים את בית הספר היסודי. יוסופה מוקוקו מדורטמונד יחגוג את יום הולדתו ה-18 ביום שבו ייפתח המונדיאל, ולמרות התחרות עם יריביו מבאיירן מינכן תומאס מולר, סרג' גנאברי ולירוי סאנה, מוקוקו כבר הוכיח שמקומו בהרכב דורטמונד. אולי הוא יוכיח זאת גם בנבחרת.

שמות נוספים שכדאי לשים לב אליהם

אוסטרליה: גראנג קואול – החלוץ בן ה-18 שמשחק בליגה המקומית נולד בדרום סודאן, וב-2010 משפחתו הגיעה לאוסטרליה כפליטים, יהיו מי שיתהו אם הזימון שלו לנבחרת הוא ניסיון לאחיזה של השחקן המבטיח בנבחרת, כדי שלא ישחק בשורות דרום סודאן, אך זימון כזה הוא יוקרתי ומעיד על אמון רב שמעניק לו המאמן.

בלגיה: אמאדו אוננה – הקשר האחורי בן ה-21 מגיע מנבחרת המשופעת בשחקני קישור מצויינים, אך הבלגי של אברטון מראה כי הוא יודע לתפקד גם כבלם. המחשבה על העתיד עשויה להעניק לו את ההזדמנות לפריצה משמעותית.

קרואטיה: ג'וסקו גווארדיול – הבלם בן ה-20 של רד בול לייפציג קנה לעצמו מהר מאוד מקום של קבע בהרכב של אחת הקבוצות החזקות בבונדסליגה. במאבק מול ההתקפה הבלגית החזקה הוא יוכל להראות את יכולת העמידה שהוא מראה גם מול החלוצים הטובים בגרמניה.

הולנד: קנת' טיילור – הפליימייקר ההולנדי רק בן 20 וכבר תפס מקום של קבע באייאקס, ולמרות שלואיס ואן חאל לא נוהג להעלות את חניכיו במערך עם קשר מרכזי, הוא כבר מצא הזדמנויות לשלב את הצעיר שב-12 משחקיה של אייאקס העונה, הספיק להיות מעורב כבר ב-8 שערים.

פולין: יאקוב קמינסקי – הקיצוני בן ה-20 של וולפסברגר שותף רק 3 פעמים בנבחרת פולין המזדקנת, אך הצליח להטביע את חותמו כשחקן התקפי כשסייע לנבחרתו לעבור למערך התקפי והבקיע במהפך שעשו נגד וויילס.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!