דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

זלנסקי: ״בקרוב צבא רוסיה ייסוג ממקומות נוספים, לא שוכחים אף אזרח אוקראיני״

הנשיא התייחס לנסיגה הרוסית מהעיר חרסון שחוגגת את שחרורה לאחר כשמונה חודשי כיבוש | במקביל, פינוי העיר מהרס המלחמה נמשך, ומוגדר כ״אסון הומניטרי״ | שר החוץ קולבה: ״אנחנו מנצחים בקרבות, אבל המלחמה נמשכת״

אזרחים אוקראינים חוגגים את שחרור העיר חרסון (צילום: AP Photo/Yevhenii Zavhorodnii)
אזרחים אוקראינים חוגגים את שחרור העיר חרסון (צילום: AP Photo/Yevhenii Zavhorodnii)

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נשבע היום (ראשון) להמשיך להדוף את הכוחות הרוסיים מארצו, לאחר נסיגתם מחרסון בסוף השבוע האחרון.

"נראה עוד הרבה ברכות כאלה של חיילים אוקראינים המשחררים שטח שבשליטת רוסיה", הבטיח זלנסקי בנאום הווידאו הלילי שלו. הוא התחייב בפני האנשים בערים ובכפרים באוקראינה שעדיין נמצאים בכיבוש: "אנחנו לא שוכחים אף אחד, לא נעזוב אף אחד״.

הנסיגה הרוסית מחרסון היא אחד ההישגים המשמעותיים של אוקראינה בהדיפת המתקפה הרוסית, שהחלה לפני כמעט תשעה חודשים. תושבי חרסון נצפו מנשקים ומחבקים את החיילים האוקראינים שהגיעו לעיר.

מנגד, ההשתלטות מחדש על חרסון היא כישלון משמעותי עבור הקרמלין והאחרונה בסדרה של מבוכות בשדה הקרב. זה קורה כשישה שבועות לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין סיפח את אזור חרסון ושלושה מחוזות נוספים בדרום ובמזרח אוקראינה, תוך הפרה של החוק הבינלאומי והכרזה עליהם כשטח רוסי.

יחד עם זאת, הרשויות האוקראיניות החלו במשימת פינוי מטעני חבלה והקמה מחדש של שירותים ציבוריים בסיסיים בעיר. פקיד אוקראיני הגדיר את המצב בחרסון כ"קטסטרופה הומניטרית", ודיווח כי התושבים בעיר חסרים מים, תרופות ומזון.

המשטרה האוקראינית קראה לתושבים לסייע בזיהוי משתפי פעולה עם כוחות רוסים במהלך הכיבוש שנמשך שמונה חודשים. מפקד המשטרה הלאומי של אוקראינה, איהור קלימנקו, אמר ביום שבת בפייסבוק כי כ-200 שוטרים עבדו בעיר, הקימו מחסומים ותיעדו ראיות לפשעי מלחמה אפשריים.

״מנצחים בקרב, אבל המלחמה נמשכת״

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה ביקש למתן את ההתרגשות מהנסיגה הרוסית מחרסון. "אנחנו מנצחים בקרבות בשטח, אבל המלחמה נמשכת", אמר מקמבודיה, שם השתתף בפסגה של איגוד מדינות דרום מזרח אסיה.

העיר ניקופול הופגזה בכבדות במהלך הלילה, כך דיווח ראש המועצה האזורית דנייפרופטרובסק, מיקולה לוקשוק. הוא הוסיף כי שתי נשים נפצעו אך מאושפזות במצב יציב בבית החולים. בית פרטי אחד ושני מבני משק נהרסו, בעוד למעלה מ-40 מבני מגורים, יותר מ-24 מבני מסחר, מכללה, משרד רישום ורשתות חשמל ניזוקו.

לדברי לוקשוק, גם העיר מרהנץ ספגה אש. שני בתים פרטיים ניזוקו, אך לא דווח על נפגעים.

הודעתה של מוסקבה כי הכוחות הרוסיים נסוגים מעבר לנהר הדנייפר, המחלק את אזור חרסון ואוקראינה כולה, באה בעקבות מתקפת נגד אוקראינית מוגברת בדרום המדינה. בחודשיים האחרונים טען צבא אוקראינה כי השתלט מחדש על עשרות עיירות וכפרים מצפון לעיר חרסון, והצבא אמר כי שם מתרחשות פעולות ייצוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!