דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.7°תל אביב
  • 23.1°ירושלים
  • 26.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 30.0°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 23.3°צפת
  • 26.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

רשות התחרות הגישה כתב אישום נגד "מסעדנים חזקים ביחד"

לטענת הרשות, מנכ"ל העמותה המליץ לבעלי מסעדות באמצעות אמירותיו בתקשורת להעלות מחירים  | עו"ד העמותה: "במקום לעסוק בתיאומי מחירים של קונגלומרטים ענקיים, הרשות בחרה להתעסק בהודעה טיפשית שלא מצדיקה אישום פלילי"

תומר מור, מנכ"ל ארגון מסעדנים חזקים ביחד (צילום ארכיון: גיל קרמר)
תומר מור, מנכ"ל ארגון מסעדנים חזקים ביחד (צילום ארכיון: גיל קרמר)
הדס יום טוב

רשות התחרות הגישה אמש (ראשון) כתב אישום נגד עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" והמנכ"ל שלה, תומר מור, בטענה שבדבריו בראיונות בתקשורת לגבי עליית מחירים במסעדות, הוא למעשה המליץ לבעליהן להעלות מחירים. זאת בעוד רשות התחרות חוקרת רשתות מזון וחברות מזון גדולות, בהן שופרסל, רמי לוי, יוניליוור, שטראוס, דיפלומט, ויקטורי, יוחננוף ואושר עד, בחשד לתיאום מחירים כבר מנובמבר 2021.

"הנאשמים המליצו על קו פעולה לחברי עמותת מסעדנים חזקים ביחד באשר למחירי המנות במסעדותיהם", קבעה הרשות בכתב האישום. "קו פעולה זה עלול היה למנוע או להפחית את התחרות ביניהם, ונגע למחיר שיידרש, שיוצע, או שישולם ולרווח שיופק. זאת בלי לקבל אישור, היתר זמני או פטור להסדר".

בכתב האישום מופיעים קטעי ראיונות שנתנו מור ומסעדנים אחרים לגופי תקשורת שונים, נוסף על הודעות ווטסאפ ופרסומי פוסטים בפייסבוק בעמוד העמותה. בין השאר, מופיע ראיון לרדיו FM102, שבו אמר מור: "הרווחיות נשחקה וצריך לעדכן מחירים", "כשחומרי הגלם עולים צריכים להעלות מחירים" ו"בשביל לשמור על הרווחיות של עסקים נדרשת העלאת מחירים". מופיעה גם הודעה בקבוצת הווטסאפ של העמותה, שבה נכתב שראשי העמותה "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב", אך מפורט ש"עסק צריך לשמור על רווחיות, ובגלל העלאות המחירים המשמעותיות מצד הספקים, יש והנושא מצריך פעולה מצד המסעדות למען שמירה על רווחיות, וכמובן כל אחד ושיקוליו הפרטיים במסעדה לפי צרכיו".

"להגיש כתב אישום נגד עמותה, שאפילו בצחוק לא יכולה להשפיע על מחירים של מסעדות, זה בגדר בדיחה", אומר ל'דבר' עו"ד עמית גרוס, שמייצג את העמותה. לדבריו, כל תפקידה של העמותה הוא להקל על הרגולציה עבור מסעדות, ולהיתפס למשפט עלום של מנכ"ל העמותה בכתבה או בהודעה, שנאמר בכלל בדיעבד, זה לא הוגן ואף הזוי.

"לא רק שלא היה מדובר בתיאום להעלאת מחירים, אלא אפילו לא ברמז", מדגיש גרוס. "מדובר בסך הכול בדיווח אובייקטיבי של מצב הדברים, שיקוף, ולא קריאה אקטיבית לביצוע פעולה או הימנעות מביצוע פעולה. במקום לעסוק בתיאומי מחירים של קונגלומרטים ענקיים ובחברות שמשפיעות דרמטית על העלאת המחירים במשק, הרשות בחרה להתעסק בהודעה טיפשית שלא מצדיקה הגשת כתב אישום פלילי. זה לא הגיוני שהמדינה תוציא על זה כסף, ואני בטוח שהעמותה תזוכה מכל אישום בבוא העת ושהכול ייגמר בכלום ושום דבר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!