דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

לאחר מתקפת טילים רוסית: מרבית אוקראינה ללא חשמל ומים

במתקפה שהתחרשה הלילה, נפגע גם בית חולים בצפון המדינה, ותינוק בן יומיים נהרג | תושבי קייב ולביב נותקו מחימום ומים זורמים בחורף הקשה | זלנסקי כינה את המתקפה "טרור אנרגטי" וקרא לדיון במועצת הביטחון של האו"ם

אספקת חשמל בקייב לאחר מתקפת רוסית (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
אספקת חשמל בקייב לאחר מתקפת רוסית (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)

מיליונים בערים מרכזיות באוקראינה נותרו ללא חשמל, מים ותחבורה ציבורית, לאחר שמתקפת טילים רוסית ששוגרו במהלך הלילה פגעה בתשתיות האנרגיה. המתקפה האווירית ניתקה מרשת החשמל תחנות כח גרעיניות ושישבה את רשת האינטרנט במדינה. שישובים באספקת החשמל זלגו גם למדינת מולדובה השכנה.

במהלך המתקפה נורה טיל S-300, לעבר בית חולים וילניאנסק בצפון אוקראינה ופגע במחלקת היולדות, והרג תינוק בן יומיים. בקייב נהרגו 7 בני אדם במתקפה ו-35 נפצעו.

משרד האנרגיה האוקראיני הודיע כי "מרבית צרכני החשמל באוקראינה חוו ניתוקים באספקת החשמל עקב המתקפות". בלביב, שבמערב המדינה, הופסקה תנועת החשמליות והעיר איבדה את אספקת החשמל והמים. קייב בירת אוקראינה נותקה גם לגמרי מאספקת המים, כך לפי הודעת ראש העיר.

מחלקת היולדות שנפגעה מטיל רוסי בוילניאנסק (צילום: AP Photo/Kateryna Klochko)
מחלקת היולדות שנפגעה מטיל רוסי בוילניאנסק (צילום: AP Photo/Kateryna Klochko)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הנחה את שגריר אוקראינה באו"ם לבקש דיון דחוף במועצת הביטחון, במטרה לגנות את מה שהוא מכנה "טרור אנרגטי". בהודעתו התייחס זלנדקי לזכות הווטו שיש לרוסיה במועצה ואמר, "זה חסר היגיון שזכות הוטו שמורה לצד שמנהל את המלחמה. זה פשע מלחמה".

שגריר רוסיה לאו"ם, וסילי נבנזיה, אמר למועצת הביטחון כי "המתקפות שמבצעת מוסקבה נגד מתקני תשתית באות בתגובה לאספקת הנשק לאוקראינה מבעלות בריתה, וניסיונותיה להביס את רוסיה".

בשבועות האחרונים, החלה רוסיה לתקוף מתקני תשתית אנרגטיים ברחבי אוקראינה בטילים ורחפנים מתאבדים בקצב הולך וגובר. לטענת אוקראינה למעלה ממחצית מתקני האנרגיה במדינה כבר נפגעו, ושיבושים באספקת המים והחשמל הפכו למציאות חיים של מיליונים.

גורמים רשמיים באוקראינה טוענים כי פוטין מקווה באמצעות אסטרטגיה זו, לפגוע בחוסן של אזרחי אוקראינה שצפויים לסבול חורף קר וקשה ללא אמצעי חימום, זאת במטרה להפעיל לחץ על קייב לסיום המלחמה.

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, ביקרה את מדיניות פוטין ואמרה "השימוש בחורף הקר כנשק מסב סבל רב לעם האוקראיני, פוטין החליט שאם הוא לא יכול לנצח בכח, הוא יקפיא את המדינה עד שתיכנע".

במולדובה, שמדרום לאוקראינה, דווח גם כן על הפסקות חשמל בפעם השנייה בחודש, בשל המתקפות. רשתות החשמל של אוקראינה ומולדובה מחוברת מאז שלטון ברית המועצות במדינות. שגריר רוסיה במדינה זומן לשיחת בירור, לאחר ש-2.6 מיליון אזרחים נותקו מחשמל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!