דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

רוסיה טוענת: אוקראינה פגעה בבסיסים בשטחנו שהכילו טילים בעלי יכולת גרעינית

משרד ההגנה הרוסי אישר כי הפיל שני מל"טים אוקראינים, ושלושה אנשי שירות רוסים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו | שני הבסיסים שהופצצו נמצאים מאות קילומטר בשטח רוסיה | במקביל, נמשכות ההפצצות על קייב והתושבים נאלצו להעביר עוד לילה מתחת לאדמה

חיילים אוקראינים יורים על עמדות רוסיות באזור דונייצק (צילום: AP Photo/LIBKOS)
חיילים אוקראינים יורים על עמדות רוסיות באזור דונייצק (צילום: AP Photo/LIBKOS)

מל"טים אוקראינים תקפו שני בסיסי אוויר בעומק השטח הרוסי, כך טוען הקרמלין, זמן קצר לפני שהכוחות הרוסיים ירו מטח טילים אדיר באוקראינה שפגע בבתים ובבניינים והרג אזרחים.

המתקפה ברוסיה איימה לייצר הסלמה משמעותית במלחמה שנמשכת כבר תשעה חודשים, מכיוון שהיא פגעה בשדה תעופה שבו היו מפציצים המסוגלים לשאת נשק גרעיני. 

בפירוט ההתקפות על בסיסי האוויר אמר משרד ההגנה הרוסי כי הפיל שני מל"טים אוקראינים. נאמר כי שלושה אנשי שירות רוסים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו מהריסות, וכי שני מטוסים ניזוקו קלות.

ההתקפות על בסיס אנגלס באזור סרטוב על נהר הוולגה ובסיס דיאג'ילבו באזור ריאזאן במערב רוסיה, היו חלק מהמאמצים של אוקראינה לצמצם את כוח המפציצים ארוכי הטווח של רוסיה, אמר המשרד.

בסיס אנגלס, הממוקם יותר מ-600 ק"מ מזרחית לגבול עם אוקראינה, מכיל את המפציצים האסטרטגיים Tu-95 ו- Tu-160 בעלי יכולת גרעינית שהיו מעורבים בשיגור תקיפות על אוקראינה. בסיס האוויר דיאג'ילבו, שבו נמצאים מטוסי מיכליות המשמשים לתדלוק מטוסים אחרים בטיסה, נמצא כ-500 קילומטרים צפונית-מזרחית לגבול אוקראינה.

רוסיה ממשיכה לפגוע בתשתיות בקייב, זלנסקי: ״נביס את הטרור״

מנגד, רוסיה פתחה בהפצצות כמעט שבועיות על אוקראינה כנקמה על מתקפה אחרת – הפצצת המשאית ב-8 באוקטובר על גשר חיוני המקשר את היבשת שלה לחצי האי קרים.

ביום שני ניסה פוטין להראות שהמדינה שלו יכולה לחזור מהמבוכה על ידי נסיעה במכונית על פני הגשר שתוקן חלקית. פוטין פתח באופן אישי את הגשר שאורכו 19 ק"מ ב-2018, כחלק ממאמץ יקר לביסוס תביעתו על קרים, שרוסיה סיפחה באופן בלתי חוקי ב-2014.

במטח התגמול של יום שני, טילים פגעו בתשתיות במספר אזורים באוקראינה. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי ארבעה בני אדם נהרגו. חיל האוויר של אוקראינה טען שיותר מ-60 מתוך 70 הטילים יורטו.

"כל טיל רוסי שהופל הוא הוכחה מוחשית לכך שניתן להביס את הטרור", אמר זלנסקי בנאומו הלילי.

אוקראינה מסרה כי אינדיקציות מוקדמות מראות שרוסיה שיגרה 38 טילי שיוט ממובילים בים הכספי ומאזור דרום רוסטוב. בנוסף, 22 טילי שיוט מסוג "קליבר" נורו מצי הים השחור של רוסיה, וכן היו מעורבים מפציצים ארוכי טווח, מטוסי קרב וטילים מונחים.

ספקית החשמל אוקרנרגו אמרה כי המתקנים שלה נפגעו, מה שגרר כמה הפסקות חשמל. בעיר הבירה קייב, עשרות אנשים מילאו במהירות את תחנת המטרו המרכזית של זולוטי וורוטה לאחר אזהרות על תקיפות אוויריות. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!