דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עיתונאי הניו יורק טיימס פתחו בשביתה בת 24 שעות

העיתונאים מוחים על עיכוב במשא ומתן להסכם קיבוצי | ארגון העובדים: "ההנהלה גוררת את רגליה מזה שנתיים, הזמן להשיג חוזה הוגן אוזל" | הנהלת העיתון מתכננת להשתמש בעיתונאים מחו"ל ועובדים שאינם מאוגדים, כדי לעדכן את האתר במהלך השביתה

מערכת הניו יורק טיימס (צילום: AP Photo/Mark Lennihan, File)
מערכת הניו יורק טיימס (צילום: AP Photo/Mark Lennihan, File)

מאות עיתונאים ועובדים נוספים בניו יורק טיימס פתחו היום (חמישי) בשביתה בת 24 שעות, במחאה על עיכוב במשא ומתן להסכם קיבוצי לאחר שהאחרון תם במרץ 2021. זו השביתה הגדולה בהיקפה בעיתון מזה 40 שנה.

עובדי מערכת החדשות בעיתון, וחברים נוספים בארגון העיתונאים, The NewsGuild of New York, אמרו כי הם מאסו מהדיונים המתמשכים על חוזה העבודה הקיבוצי שלהם, שכאמור פג לפני שנה. הארגון הודיע בשבוע שעבר כי 1,100 חבריו במערכת העיתון יעצרו את עבודתם למשך 24 שעות, אלא אם יושג הסכם.

הארגון צייץ הבוקר כי, "זה רשמי, שביתה הגדולה בהיקפה מזה ארבעה עשורים בחברה החלה. זה לא קל לסרב לעבוד במה שאתה אוהב, אבל החברים בארגון מוכנים לעשות מה שנדרש כמו לזכות במערכת חדשות מיטיבה לכולם". מלבד השביתה העובדים מתכננים אסיפה מחוץ למשרדי המערכת אחרי הצהריים.

דיוני המשא ומתן נמשכו במהלך שלישי ורביעי, אבל שני הצדדים נותרו בעמדותיהם בנושא העלאת השכר ומדיניות עבודה מרחוק. סגן רכז המערכת קליף לוי אמר כי החברה מוכנה להציע העלאה של 5.5%, ועלייה נוספת של 3% ב-2023, ו-2024, שיהוו עלייה שנתית של 2.2% לאורך תקופת החוזה. סטייסי קאוולי, כתבת פיננסים, ונציגת האיגוד אמרה כי הארגון מבקש העלאה של 10%, שתפצה על שחיקת השכר בשנתיים שהאחרונות בהן לא עלה השכר.

 

הצדדים חלוקים גם בקשר לעובדה מרחוק. לפי קאוולי האיגוד רוצה להבטיח בחוזה אופציה לעבודה מרחוק בחלק מהזמן לעובדים שתפקידים מאפשר זאת, בעוד החברה דורשת לחייב את העובדים לעבוד מהמשרד בכל העת.

ברביעי עדכן הארגון דרך טוויטר כי טרם הושג הסכם, והשביתה תתקיים כמתוכנן, "אנו מוכנים לעבוד כמה שנדרש להגיע להסכם הוגן, אבל ההנהלה עזבה את שולחן המשא ומתן תוך 5 שעות", אמר הארגון והוסיף, "אנו יודעים מה אנחנו שווים". במכתב שנחתם על ידי למעלה מ-1,000 עובדים כתב הארגון כי "ההנהלה גוררת את רגליה מזה שנתיים, והזמן להשיג חוזה הוגן אוזל".

דוברת הניו יורק טיימס, דניאל רוהדס הא, טענה בתגובה כי ההודעה על השביתה התקבלה בזמן שהדיונים נמשכו, "זה מאכזב שהם נוקטים בצעד קיצוני שכזה, כאשר איננו נמצאים במבוי סתום", היא אמרה. במכתב ששלח לנציגי העובדים, כינה לוי את השביתה "תמוהה", וכתב כי "היא מגיעה למרות התגברות המאמצים מצד החברה להשיג התקדמות".

טרם ברור כיצד תשפיע השביתה על הסיקור החדשותי בעיתון, מכיוון שהעובדים השובתים מאיישים את דסק החדשות המתעדכן תדיר בגרסה הדיגיטל של העיתון. רוהדס הא אמרה לסוכנות AP כי "לחברה יש תכניות להמשיך לייצר תוכן, תוך הסתמכות על עיתונאים בינלאומיים, וכתבים נוספים שאינם חברים באיגוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!