דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

החוק לחיזוק סמכויותיו של בן גביר עבר בקריאה ראשונה, ההצבעות יימשכו בשבוע הבא

יחזור החוק לדיון בוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך חקיקתו, שתדון בו לפני קריאה שנייה ושלישית | האופוזיציה והקואליציה סיכמו על עצירת החקיקה עד ליום שני, וכעת יהיה על נתניהו להשלים את החקיקה עוד לפני שיכריז ״עלה בידי״

יו״ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נואם במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
יו״ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר נואם במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום בצהריים (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק להכפפת המשטרה לאיתמר בן גביר כשימונה לשר לביטחון לאומי.

כעת יחזור החוק לדיון בוועדה המיוחדת שהוקמה לצורך חקיקתו, שתדון בו לפני קריאה שנייה ושלישית.

בנוסף, נמשכים הדיונים בוועדה שמקדמת את חוק דרעי-סמוטריץ', שתאפשר לאדם שהורשע ולא קיבל מאסר בפועל לכהן כשר, ותסדיר כהונת שני שרים במשרד אחד.

חברי האופוזיציה המסתמנת נסוגו מכוונתם לעכב את החקיקה באמצעות רצף נאומים (פיליבסטר), הגיעו להסכמה עם הקואליציה הנכנסת כי הדיונים בחוקים במליאה יחודשו רק ביום שני, וכי לפני הצבעות על החוקים בקריאה שנייה ושלישית האופוזיציה לא תקיים פיליבסטר.

המשמעות של הסיכום היא שיו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, יצטרך להודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה עוד בטרם תושלם החקיקה ששותפיו הציבו כתנאי לחבירה אליו.

גנץ: ״ריח הפגר עולה עוד לפני ההשבעה״; בן גביר: ״אתם אנשים חשוכים״

בן גביר אמר בדיון כי "התיקון שאנחנו מביאים הוא ברכה לדמוקרטיה", ותקף את חברי האופוזיציה: "אתכם הדמוקרטיה לא מעניינת כי אף פעם לא הייתם דמוקרטים. אתם אנשים חשוכים, לא ליברליים שלא מסוגלים לקבל דעות שונות, לא מתכתבים עם שיטת המשטר הדמוקרטית". בן גביר הוסיף: "השר מתווה את הדרך, השר הוא זה שלוקח אחריות, ומי שבא לקחת אחריות צריך גם לקבל את הסמכות".

במהלך הדיון תקף שר הביטחון בני גנץ את החוק, וטען כי מדובר בעצם במסך עשן. "השר המיועד לביטחון לאומי עוד לא הושבע, ובחדר כבר עולה ריח הפגר. הוא עוד לא דרך בשערי המשרד – וכבר נשמעים איומי הדחה על המפכ"ל", אמר. "כשיש אמון, לא צריך חקיקת בזק. כשאין אמון, יש בלגן מבצעי, וגם לציבור אין אמון. המשטרה היא גוף שבסיס קיומה מוטל באמון שהציבור רוכש לה. לפגיעה הבסיסית במשטרה, לניסיון להלך אימים על המפכ"ל ולהחדיר את הפוליטיקה למשטרה, להטלת הדופי במקצועיות המשטרה – יהיה מחיר כבד".

השר היוצא לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בנאומו כי "מדובר באדם שהיה פעיל טרור, אשר גזענות אומנותו. משטרת ישראל נמצאת בפני יד מאיימת ודורסנית, חסרת אחריות וניסיון המבקשת להפוך אותה לפוליטית ולא כפופה לעיקרון הממלכתיות". בר-לב הוסיף: "בן גביר מייעד להכפיף את המפכ"ל, להפוך אותו למריונטה. לי כשר מעולם לא הייתה בעיה לקבוע מדיניות, והמשטרה מילאה את המדיניות שקבעתי. גם אם היה לי ויכוח, לא הרגשתי צורך לקבוע זאת בחוק כי לא הרגשתי חוסר ביטחון לממש את דעתי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!