דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.7°תל אביב
  • 27.1°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

המשטרה עצרה שני חשודים במעורבות ברצח הכפול בנצרת; בן גביר: ״המלחמה בפשיעה היא של כולנו״

מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי אישר כי השניים נעצרו מספר שעות לאחר הירצחם של פארס ופיראס הייב, והוסיף: ״נוצר וואקום בגלל הסיכול שלנו את הפשיעה״ | רה״מ לפיד: ״נעשה הכל למצות את הדין עם הרוצחים״ | הלילה נרצח אדם נוסף ברהט, ככל הנראה על ידי אחיו

פיראס ופארס הייב שנורו למוות בנצרת (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחה)
פיראס ופארס הייב שנורו למוות בנצרת (צילום: אלבום פרטי, באדיבות המשפחה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פארס הייב, פעוט בן שנתיים וחצי בלבד, ואביו פיראס, בן 33, נורו אמש (שלישי) למוות בנצרת. הם נורו ברכב ובסמוך לבית בו הם מתגוררים בעיר, בשעה שהאב החזיר מהגן את פארס ואת אחיו הקטן, חודיפה בן השנה וחצי. חודיפה היה עד לרצח אביו ואחיו, אבל לא נפגע, כיוון שהיורים פגעו בשמשה האחורית ובצד המקביל לנהג.

אמש הודיע המפכ"ל קובי שבתאי, שהגיע לנצרת, כי המשטרה עצרה שני בני אדם בחשד למעורבות ברצח.

שבתאי הוסיף בתום הערכת מצב שהתקיימה בנושא: ״אנחנו רואים קשר של פלגים עבריינים שמנסים להכנס לואקום שנוצר בעקבות סיכול של משפחות פשע על ידי משטרת ישראל. משטרת ישראל מביעה צער על רצח בלתי נתפס, מתועב וחסר רחמים של פעוט רק בן שנתיים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובתקיפות כלפי כלל הגורמים העבריינים שמסכנים את הציבור ופוגעים בתחושת הבטחון״.

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס בחשבון הטוויטר שלו לרצח ומסר את תנחומיו: ״משתתף בצער המשפחה והקהילה על מותם של פארס בן השנתיים. נעשה הכל כדי למצות את הדין עם הרוצחים. עלינו להמשיך במאבק נגד הפשיעה האלימה בישראל״.

בר-לב: ״מאבק מורכב מאוד״; בן גביר: ״המלחמה הזו היא של כולנו״

יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר הגיב לרצח הכפול בנצרת: "מזועזע מרצח תינוק בן שנתיים באירוע רצח כפול בנצרת וכן מאירועי האלימות הקשים בימים האחרונים.

משתתף בצערם של המשפחות ומקווה שמשטרת ישראל תעצור את הרוצחים הנתעבים ונמצה איתם את דינם. המלחמה בפשיעה בכלל ובמגזר הערבי בפרט, היא של כולנו".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שוחח עם מפקד המחוז ועודכן בפרטי הרצח. "רציחתו של התינוק היא אירוע מחריד שאינו נותן מנוח. המאבק בפשיעה בחברה הערבית הוא מורכב מאוד, ואין בו קיצורי דרך. מדובר בעבריינים אכזריים שאינם בוחלים בדבר כדי לפגוע ביריביהם – עבריינים אף הם – גם כאשר נמצאים עימם בני משפחה תמימים", אמר. בהמשך הוסיף כי המשטרה תמשיך לפעול, ולצד זה נדרשת התגייסות אנשי ציבור, אנשי דת, מנהיגים, מעצבי דעה ומחנכים בחברה הערבית כדי לסייע במאבק.

בעקבות הרצח, ח"כ לשעבר ויו"ר רשימת בל"ד, סמי אבו שחאדה, האשים בציוץ בטוויטר את אוזלת ידה של המשטרה, ש"מבדילה בין חיי האזרח הערבי וחיי האזרח היהודי במדינה". "כמה תיקי רצח פוענחו מתוך מאות מעשי הרצח בחברה הערבית בשנים האחרונות? מי הועמד לדין מהאחראים במשטרה על כשלונו בתפקידו הבסיסי לספק בטחון גם לאזרח הערבי? ‏הנושא מחייב ועדת חקירה בינלאומית ועצמאית שתחקור את אוזלת היד שמגלה המשטרה כאשר הקורבן הוא ערבי.‏ גזענות המשטרה רוצחת אותנו".

בתוך כך, 2 בני אדם נורו הלילה (רביעי) ברהט, אחד מהם למוות, באירוע שטרם התבררו נסיבותיו. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם כעבור כמה שעות נקבע מותו של אחד הפצועים.

שני חשודים למעורבות בירי נעצרו אמש, ומחקירה ראשונית עולה כי האירוע פלילי והתרחש על רקע של סכסוך משפחתי. עוד נמסר מהמשטרה כי נבדק חשד לסכסוך בין אחים – לפיו הקורבן, אמיר סאמי זיאדנה, נרצח בידי אחיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!