דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.1°תל אביב
  • 21.1°ירושלים
  • 27.1°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 28.7°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 24.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

משרדי הממשלה מחליפים שרים; דרעי: "ההשקפה האוצרית היא לא נכונה, חוסנה של החברה הוא בחוליות החלשות"

שר הבריאות והפנים הנכנס אמר את הדברים בטקס במשרד הרווחה והביטחון החברתי, שאליו נכנס חבר מפלגתו יעקב מרגי, והוסיף: "סדרי העדיפויות בהקצאת התקציבים לא מגיעים לשירותים החברתיים"

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
מיכל מרנץ
הדס יום טוב
דפנה איזברוך
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

השרים מתחלפים: שורת טקסים לחילופי השרים במשרדי הממשלה החלה היום (ראשון) ותימשך עד מחר.

יואב קיש (הליכוד) יחליף את יפעת שאשא-ביטון (המחנה הממלכתי) במשרד החינוך.

שאשא-ביטון: "זכות גדולה נפלה בחלקי לכהן כשרת החינוך של ישראל, גם אם זה לשנה וחצי. זה לא סוד שאמרתי שאני רוצה לכהן כשמונה שנים, כי אני יודעת שזו דרך מורכבת. ועדיין עשינו צעדים חשובים: חיזוק הגיל הרך, כולל הכשרות והגברת הפיקוח, ועוד חמש שנים נביא את המסגרת הזאת למסגרת חינוכית ומסובסדת על מלא.

"הבאנו גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר. התפיסה של גמישות צריכה להיות נדבך בכל מהלך חינוכי. הפכנו את הלמידה במקצועות המח"ר ללמידה משמעותית ולא הוצאנו את התנ"ך, ההיסטוריה והספרות. הגברנו את החשיפה באנגלית בגילי גן ונתנו לגננות מחשבים. התאמנו את הבגרויות במתמטיקה למבחנים הבינלאומיים. בהשכלה הגבוהה קידמנו את הקמת האוניברסיטה בגליל. קידמנו את התכנים של המסעות לפולין מול הפולנים, ואנחנו מקווים שהדילמה עם האבטחה תיפטר בקרוב והמסעות יחזרו".

קיש: "אני מרגיש כמו שהרגשתי שהתחלתי לטוס לראשונה. חשש, וגם תחושה שאני חדור מטרה. החינוך הוא מטרה לאומית ראשונה במעלה.

"בכוונתי לבטל את הרפורמה בלימודי המח"ר. אני שר החינוך של כולם – דתיים, ערבים, וחרדים. אפעל למען השוויון, כי זו מטרתה של מערכת החינוך. אפעל במלוא המרץ לחינוך המיוחד. אפעל במרץ למען המשפחות הצעירות. יהיה חינוך חינם מגיל לידה עד 3.

"אני יודע שהיה ספין כזה שאף אחד לא רוצה את החינוך, אבל אני לא עובד דרך התקשורת. אני פניתי לפני חודש וחצי וביקשתי מראש הממשלה את התפקיד. אני שמח שהוא נענה לבקשה".

יעקב מרגי (ש"ס) יחליף את מאיר כהן (יש עתיד) במשרד הרווחה והביטחון החברתי.

כהן הודה לדרעי שבחר במשרד הזה. "זה חשוב שמפלגה חזקה מאוד, ממחוללות הקואליציה, אומרת אמירה ברורה: אנחנו בוחרים ברווחה. יש לזה משמעות, ואני סומך עליכם.

"מרגי, אני מודה ומתוודה שאני מאושר שאתה נכנס. פיללתי שמישהו מש"ס יבוא למשרד, ואני מאושר שזה אתה. יש כאן ציבור יוצא מן הכלל של עובדים ועובדות במשרד ובביטוח הלאומי. עשינו כאן המון דברים, ותהיה חפיפה שאין בה אפילו לא רגע של ציניות. כשמישהו שאתה אוהב מחליף אותך, התחושה היא תחושה נהדרת.

"אנא מכם, שמרו על מעמדו של המשרד הזה, על תקציביו ועל כל שלוחותיו. המשרד הזה הופך להיות משרד אוניברסלי, ולא עוסק רק בפלח באוכלוסייה. חשוב שנדע לצמצם את הפערים במדינה הזו.

"אילולא הביטוח הלאומי ותפקודו, מדינת ישראל לא הייתה יוצאת ממשבר הקורונה בצורה שיצאנו. אני תמיד פה, ואני הולך לוועדת הרווחה כדי לעזור לכם. יש מדינה לנהל מעבר לכל הוויכוחים הפוליטיים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי דיבר גם הוא בטקס: "זה לא סוג שלקחנו על עצמנו בשנים האחרונות את הנושא החברתי בישראל. בחרנו את המשרדים שלא עמדו בראש סדר העדיפויות של השרים האחרים. ויתרנו על משרדים הרבה יותר נחשבים כדי לקחת את המשרדים שנותנים שירות לאוכלוסייה – בריאות, רווחה, פנים, הרשות הלאומית למלחמה בעוני, שר במשרד החינוך, שירותי הדת. כל זה יחד זה המשימה שלנו, ובסוף ניבחן בתוצאות.

"אנחנו יודעים שסדרי העדיפויות בהקצאת התקציבים לא מגיעים לשירותים החברתיים. ההשקפה האוצרית היא השקפה לא נכונה, חוסנה וחוזקה של החברה הם בחוליות החלשות. הכנסנו בדקה ה-90 את החוק שמאיר הוביל לשירותי רווחה, הפעלנו שריר והכנסנו סעיף של 150 מיליון שקלים בהסכמים. אם לא נדאג לאוכלוסיות האלה אף אחד לא ידאג להן. הבאנו למשרד הרווחה תוספת משמעותית מאוד – את זרוע התעסוקה. כל ההכשרות המקצועיות לאוכלוסיות שזקוקות לכך".

מרגי: "תחנות רבות עברתי בתפקידי בשירות הציבורי. בכולם נגעתי בבני אדם.
אני בא למשרד הרווחה בצניעות וענווה. אני לא רוצה לזרוק סיסמאות, אני רוצה לעבוד קשה. אני מודה לדרעי שדרש את המשרד, על ההתחייבות הציבורית למאבק בעוני.
ש"ס היא המפלגה היחידה שהמאבק בעוני הוא הקמפיין שלה. אני מבטיח להמשיך את החקיקה וליישם את החוק של כהן לשירות לבעלי מוגבלויות".

דרעי השתתף גם בטקס חילופי השרים במשרד הבריאות, שבו הוא מחליף את ניצן הורוביץ (מרצ). הטקס נערך בלי תקשורת. "משרד הבריאות הוא אתגר גדול וחשוב מאוד" אמר דרעי. "אתגר של הצלת חיים, של מתן שירותים לאזרחים. לקחתי על עצמי את התפקיד כי אני רואה בו חשיבות ומשמעות רבה למי שבא באמת לעבוד. השגנו ב"ה הישגים גדולים במשא ומתן הקואליציוני, ואני מקווה שכוחנו הפוליטי יסייע לנו לממש את כל ההסכמים שלנו.

"אנחנו שמים דגש על שני דברים מרכזיים: תוספת משמעותית לבסיס התקציב של 5.85 מיליארד שקלים, וכן קבלת סמכויות שיאפשרו לנו לנהל את המשרד וליישם את מדיניות השר והדרג הניהולי של המשרד. באנו לעבוד ולעשות טוב לכל אזרחי ישראל ובע"ה כך נעשה".

הורוביץ: "‎משרד הבריאות הוא שחקן מוביל בזירה הבינלאומית, בזכות היכולות של המערכת הציבורית ובזכות התיפקוד של אנשי הבריאות במאבק בקורונה. מערכת הבריאות הישראלית היא מושא לשבחים ומודל לחיקוי למדינות העולם, והיום הן מחזרות ומבקשות ללמוד, לשתף פעולה ולחזק את הקשרים עימנו.

"כשנכנסתי לתפקיד הדגשתי את הצורך שאני רואה במערכת בריאות ציבורית חזקה, לא פרטית. זהו מרכיב יסודי בחוסן הלאומי של המדינה. הדבר הזה עמד לנגד עיני כל הזמן, בכל החלטה, ועשינו צעדים משמעותיים מאוד שחיזקו את המערכת הציבורית ויחזקו אותה עוד שנים רבות קדימה: תוספת התקציב, קיבוע המקדם הדמוגרפי, טיפולי השיניים למבוגרים, הוספת כיסאות לימוד לרפואה וסיעוד, הרפורמה בבריאות הנפש ועוד המון דברים חשובים.

"השר הנכנס דרעי, אנחנו חלוקים בהרבה נושאים, אבל בעניין הזה אני יודע שאנחנו רואים עין בעין. ראיתי את הדרישות שלך בהסכם הקואליציוני לגבי מערכת הבריאות ואת חלק מהתכניות שלך למשרד הזה, ואני אומר ביושר שאני בהחלט שמח עליהן. חיזוק המערכת הציבורית היא מטרה לאומית קריטית. אני מאחל לך בהצלחה בתכנית להמשיך במאמץ הגדול להעצים את המערכת הציבורית לטובת כולם. ‎יש לשים דגש מיוחד על תחום הבריאות הנפש ולהמשיך במאמץ לשפר את השירותים בתחום ואת השיקום למתמודדי נפש, כי שם נמצא הפער הכי גדול במערכת הבריאות שלנו.

"זו גם הזדמנות להגיד מילה על מאבק משמעותי שהתחלנו, אבל לא סיימנו: קיצור תורנויות המתמחים. פרצנו את הדרך, השגנו תקציב, יש סיכומים, יש מתווה מקצועי וישים שבנינו, וחייבים להמשיך במהלך. אף אחד לא צריך לעבוד 26 שעות ברצף. אני בטוח שבעזרתך השר דרעי, המהלך הזה יסתיים בקרוב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!