דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.7°תל אביב
  • 27.1°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 27.0°חיפה
  • 28.6°אשדוד
  • 26.4°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 28.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

3 שוטרים מואשמים בשיבוש החקירה של רצח הנער יואל להנגהל בקרית שמונה

מכתב האישום עולה שהשוטר חיים גבאי שוחח מספר פעמים עם החשוד ברצח ואף ייעץ לו לשכור עורך דין, לפני שהמשטרה ידעה על מעורבותו באירוע | שני שוטרים נוספים מואשמים שהסתירו הזזה של קסדה שהוכתמה בדם מזירת הרצח

יואל להנגהל ז"ל (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
יואל להנגהל ז"ל (צילום: רשתות חברתיות, סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד השוטרים חיים גבאי, שי כהן ויצחק בן שעיה, על שיבוש חקירת אירועי רצח הנער יואל להנגהל בקרית שמונה לפני כשלושה חודשים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אליסף קליין, בעקבות קטטה שהתפתחה ברחוב כיכר צה"ל בקרית שמונה, הוזעקה משטרה, והנאשם חיים גבאי הגיע למקום עם שוטר נוסף ומתנדב. לאחר בירור האירוע עזבו את המקום, משום שחשבו שהוא הסתיים. אולם השוטירים חזרו זמן קצר לאחר מכן לזירה עקב דיווח נוסף על קטטה, במהלכה נדקר למוות הנער יואל להנגהל על ידי ליעד אדרי.

במהלך חקירת אירוע הדקירה שוחחו גבאי ואדרי, אשר להם היכרות מוקדמת, מספר פעמים, בין היתר, בזירת האירוע וטלפונית. במהלך השיחות סיפר אדרי לגבאי כי היה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע בדבר מצבו הרפואי של המנוח ובדבר פעולות חקירת המשטרה.

גבאי עדכן את אדרי בדבר מצבו של המנוח, בדבר התקדמות חקירת המשטרה והמליץ לו לשכור שירותי עורך דין. כמו כן, באחת השיחות הנוספות אמר גבאי לאדרי שהוא "יכול להיות רגוע". בבוקר למחרת אמו של אדרי התקשרה לגבאי והוא המליץ לה לשכור עבור בנה שירותי עורך דין מאחר שזהותו ידועה למשטרה, זאת על אף שידע כי מעורבותו של אדרי טרם נודעה למשטרה.

רק אחרי שנודע למשטרה, מגורם אחר, על מעורבותו האפשרית של אדרי באירוע הדקירה הוא הפך לחשוד. למרות מעורבותו של אדרי באירוע הקטטה והחשד כי הוא היה מעורב באירוע הדקירה, מצבו הנפשי והשאלות ששאל, נמנע גבאי, במודע ובמכוון, מלמסור את המידע למפקדיו ולצוות חקירת הרצח.

על פי אישום נוסף, לזירת אירוע הרצח הגיעו הנאשמים שי כהן ויצחק בן שעיה. טרם הגעתם לקחו גבאי ומתנדב נוסף קסדה מוכתמת בדם מהזירה והכניסו אותה לניידת המשטרה כדי לשמר אותה כמוצג. כהן ובן שעיה החליטו להשיב את הקסדה למקום באופן שיסתיר את דבר הזזתה מהמקום וכן את דבר החזרתה.

בהוראתם החזיר גבאי את הקסדה אך למקום שונה מהמקום ממנו נאספה. בנוסף הנאשמים נמנעו אף הם מלתעד את הזזת הקסדה והחזרתה ולא עדכנו את מתעד זירת האירוע מטעם המז"פ בעניין.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים. התיק נחקר על ידי צוות צפון במחלקה לחקירות שוטרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!