דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
24.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 24.1°תל אביב
  • 24.9°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.4°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 22.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

שר הבריאות דרעי מתכנן: סל התרופות הקרוב יוגדל ב-100 מיליון ש״ח

דרעי הנחה את ועדת הסל לתקצב תרופות וטכנולוגיות בסכום התוספת, שייכנסו לשימוש במחצית השנייה של 2023 | מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב בטקס כניסתו לתפקיד: "נטפל באתגר כוח האדם הרפואי, בבריאות הנפש ובתורים המתארכים"

השר לשעבר אריה דרעי (צילום ארכיון: יונתן זינדל)
השר לשעבר אריה דרעי (צילום ארכיון: יונתן זינדל)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

תקציב סל הבריאות יעמוד בשנה הבאה על 650 מיליארד ש״ח, 100 מיליון יותר מהמתוכנן, כך אמר הערב (חמישי) סגן שר הבריאות משה ארבל.

הדברים נאמרו במהלך טקס חילופי מנכ״לי המשרד לכבוד כניסתו של משה בר סימן טוב לתפקיד, וסיום כהונתו של הפרופ׳ נחמן אש. ארבל הוסיף כי דרעי הנחה את ועדת הסל, שהגיעה כעת לשלבי התיעדוף הסופיים לחשב בהחלטותיהם תרופות חדשות בשווי 100 מיליון ש"ח, שייכנסו לסל הבריאות באמצע השנה עם העברת תקציב שנת 2023.

חזרתו של בר סימן טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות עוררה תקוות גדולות במערכת הבריאות. הוא חוזר לתפקיד שבו כיהן מ-2015 עד מאי 2020, קצת לאחר התפרצות מגיפת הקורונה. תכניותיו מגולמות בהסכמים הקואליציוניים של מפלגת ש"ס וכוללות, בין היתר, תוספת של מיליארדים למערכת הבריאות והפחתת השליטה של משרד האוצר על תקציב הבריאות. "נקוה שיקרו", אומר ל'דבר' אחד מבכירי המערכת.

"השר דרעי מבין את גודל האתגר ורואה זאת כשליחות״, אמר סגן השר ארבל בשם השר דרעי, שלא הגיע לטקס מסיבות בריאותיות. "הוא מודע לגודל האתגר. יש מחוייבות להוציא את הסיכום התקציבי לפועל. קבלת סמכויות שיאפשרו לממש את התכניות. נפסיק את השחיקה במספר המיטות, נקצר את התורים לרפואה יועצת ולמיון. את הדרך לעשות בתוספת התקציב שימוש שישים דגש גם על הצלת חיים, גם על שיפור איכות החיים וגם על הקלת נטל יוקר המחייה על האזרחים״.

המנכ"ל הנכנס, משה בר סימן טוב: "נטפל באתגר כוח האדם, בבריאות הנפש ובתורים המתארכים"

"אני יודע שצריך לעבוד מאוד קשה כדי לשמור את המערכת ברמה שלה היום, ולא להסתפק בזה אלא להוביל אותה קדימה״, אמר המנכ״ל הנכנס, משה בר סימן טוב, וסימן מספר יעדים לשנים הקרובות.

לדברי בר סימן טוב, "נטפל באתגר כוח האדם – להגדיל את מספר הסטודנטיות, לא בתוספות בודדות, אלא במהפכה של ממש. נוסף על כך, חייבים להמשיך את העשייה במערכת בריאות הנפש. נטפל בזמני ההמתנה ההולכים ומתארכים לכל השירותים, זאת בעיה של כל מערכת הבריאות במדינה. מספר הקשישים גדל בכל שנה. נעשה מהפך ברישום תמרוקים, תרופות ומזון – להעביר את האחריות ליצרנים וליבואנים״.

המנכ״ל היוצא, פרופ׳ נחמן אש, אמר: ״הייתה לי זכות גדולה לשרת אתכם. עצוב לעזוב מקום שאתה אוהב, אבל אני מעביר את השרביט בגאווה למשה בר סימן טוב. אין פתרונות קלים לבעיית כוח האדם במערכת הבריאות. אני רואה את עוזרי הרופא ואחיות מומחיות כפתרון."

אש הוסיף ש"המאבק שלנו לאטרקטיביות המערכת הציבורית דורש השקעה. אני רואה את המאמץ לקצר את תורנויות המתמחים כחלק מהמאבק בשחיקה, אבל המתווה הישים שגיבשנו לא הושלם״.

אש התייחס גם להצעת החוק שמקדמת סיעת הציונות הדתית לאפשר אפליה במערכת הבריאות "על רקע אמונה דתית", וקרא למנכ"ל הנכנס ״לשמור על שוויוניות מערכת הבריאות. אנחנו יודעים שהמדרון חלקלק, וצעד אחד לכיוון הלא נכון יכול למשוך את המציאות למטה״.

סגן השר ארבל: "נעביר את אספקת הקנביס הרפואי למרשמים באחריות קופות החולים"

סגן השר ארבל הוסיף כי ״אחת ההחלטות הראשונות שקיבל השר דרעי, הייתה לעבור למרשמים במקום רישיונות בקנאביס לשורה ארוכה של התוויות. בשלב הראשון – כל ההתוויות הרפואיות שמקורן במחלה מאובחנת ומוגדרת, החל באונקולוגיה וכלה באפילפסיה, יעברו בחודשים הקרובים למרשמים.

"בהמשך ובהתאם לתוצאות – נרחיב את המעבר למרשמים להתוויות נוספות״, הבטיח סגן השר. ״זהו צעד שישפיע על עשרות אלפי אנשים ומסמל בעיניי את החשיבות של מתן מענה כולל במקום אחד – המערכת שלנו מבוססת על קופות החולים כמנהלות הטיפול – ואם אנחנו מאמינים שהקנביס הוא אמצעי טיפולי – אנחנו צריכים לשלב אותו במקום בו ניתנת הרפואה". לדברי סגן השר ארבל, "התקנות בעניין יפורסמו בימים הקרובים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!