דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

דרעי בהתייחסות ראשונה לפיטוריו: "מנסים להכשיל את רה"מ ולבטל את רצון העם"

יו״ר ש״ס ושר הפנים והבריאות היוצא דיבר לראשונה מאז פסיקת בג״ץ ופיטוריו מהממשלה: ״פקידים מחליטים בשביל מיליוני מצביעים״ | במפגן התמיכה בו השתתפו ראשי מפלגת הקואליציה ושרים בכירים, אמר נתניהו: ״לא נמחול על כבודו של הציבור שלנו, לא אוותר על דרעי״

יו״ר ש״ס אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
יו״ר ש״ס אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

התייחסות ראשונה לסוגייה שחצתה את הרשויות בישראל: יו״ר ש״ס, אריה דרעי, הגיב לראשונה היום (שני) לפסילת מינויו לשר על ידי בג״ץ, ופיטוריו מהממשלה שהגיעו בעקבות ההחלטה. "לא הזהירו את נתניהו שמדובר בחוסר סבירות, חושש שהכשילו אותו בכוונה", אמר שר הפנים והבריאות היוצא.

"אני רוצה להתחיל את הנאום בהתנצלות, אני רוצה להתנצל לפני כל אלה שאכזבנו אותם אתמול בישיבת הממשלה, אכזבנו אותם בזה שבאתי אתמול לישיבה כדי להעביר את סל הבריאות שהיה כל כך נחוץ, מתנצל שאכזבנו אותם, שראש הממשלה נתניהו שציפו ממנו שיעשה תרגילים ולא יפטר ויתחמק וישמע לעצות כאלה ואחרות, עשה את זה אמנם בכאב גדול, בצער, במחאה, פיטר, וקיבלנו את המכתב, והקואליציה ממשיכה והממשלה ממשיכה והכל יבוא על מקומו בשלום, אנחנו פועלים כחוק, אנחנו לא אנרכיה ולא ניתן לישראל ליפול לאנרכיסטים שזועקים מעל כל במה".

דרעי המשיך: "אתם האמנתם שפקידים במדינת ישראל שמונו על ידי הממשלה יושבים בחדרים ודנים האם להכריז נבצרות, האם לעשות הפיכה שלטונית פשוטו כמשמעו, ואנחנו, שבאים כחוק לעשות רפורמה, להחזיר את המשילות בחזרה לרשות המחוקקת, קראתי את פסק הדין, יש לי כמה היערות – הכנסת מינתה, איפה חוסר הסבירות הקיצוני של הכנסת? איפה 63 ח"כים שפעלו, איפה חוסר הסבירות הקיצוני שלהם? הם נבחרו כחוק. איך רה"מ נתניהו, שחשב שאחרי הבחירות, כאשר העם אמר את שלו, אחרי מספר שנים של חוסר משילות בישראל, כשסוף סוף יש קואליציה יציבה, אף אחד לא הזהיר את ראש הממשלה שהוא פועל בחוסר סבירות קיצוני כאשר הוא הגיע ונתן את המינוי של ראש מפלגה עם 11 מנדטים".

עוד אמר חבר הכנסת דרעי: "אף אחד לא הזהיר את נתניהו, פתאום עכשיו ראש הממשלה עומד ודנים האם הוא פעל בחוסר סבירות, אף אחד לא הזהיר אותו, אני חושש, אולי מישהו רוצה להכשיל אותו בכוונה. בבית משפט – דנים בדיני הראיות, אבל איך אפשר להגיד לרה"מ ישראל שהוא פעל בחוסר סבירות קיצוני, ארבעה שופטים, אומרים שרה"מ פעל לא בחוסר סבירות, אז אם ארבעה שופטים עליונים חושב שראש ממשלה לא פעל בחוסר סבירות קיצונית, אז איך אפשר אחר כך להגיד שהוא כן פעל בחוסר סבירות ולבטל את רצון העם ורצון הציבור".

דרעי הוסיף: "הטיעון הכי מרכזי והכי מושך נגד הרפורמה של לוין – אומרת ששלטון הרוב, התפקיד של ביהמ"ש זה לדאוג למיעוטים, המיעוט של השכבות החלשות זקוק למישהו שידאג לו? מי ידאג לו? אם אנחנו מדברים על סבירות, אנחנו לא "הציבור הנאור", לנו יש סבירות אחרת לגמריי. שיטת מינוי השופטים פסולה מאוד, שיטת הסבירות, דאגה למיעוטים, אז איפה, מי ידאג לכל השכבות החלשות, מי ידאג לזהות היהודית של מדינת ישראל, ואין סיכוי שהשוטפים שמתמנים היום ילכו לפי רצון העם בכל הנוגע לזהות היהודית. זה לא מאבק אישי שלי. אני נמצא כאן בגלל שיש לי מחויבות אמיתית, עבדנו קשה כדי להפיל את הממשלה הרעה".

נתניהו: ״עוסקים בהצלת הדמוקרטיה, לא אוותר על דרעי״

בפתח דבריו, אמר ראש הממשלה נתניהו: "חברי ואחי אריה דרעי, אנחנו נתונים בשיטפון של תעמולה שקרית וכוזבת, אינסופית. הקו המנחה שלה הוא ״הקץ לדמוקרטיה״. ובכן, לא בקץ הדמוקרטיה אנחנו עוסקים אלא בהצלת הדמוקרטיה. מהי דמוקרטיה? היא קודם כל שלטון הרוב וכיבוד זכויות הפרט. איך אתה מבטיח ששלטון הרוב גם יגן על זכויות הפרט? איך מיעוט לא משתלט על הרוב? על ידי איזון בין שלוש הרשויות – הרשות השופטת, המחוקקת והמבצעת".

"זה ברור שאם כנסת ישראל, אם אנחנו רוצים באמת ובתמים לשרת את הציבור שבחר בנו, ואני באופן אישי כמי שהלך בראש מערכת בחירות, מחויבות ברזל לדאוג לכך שיחזירו בחזרה את הפתק וההצבעה שהאנשים האלה – זה נלקח מהם, אנחנו לא נמחול על כבודו של הציבור שלנו, ואנחנו נדאג שהכוח יחזור בחזרה לציבור".

"אנחנו במאבק מול תעמולה שקרית שאין כדוגמתה שניזונה כל הזמן מבערות וגם משקר מכוון. אנחנו לא נרתעים ולא נירתע. ההחלטה אילצה אותנו שהשר אריה דרעי לא יכהן כרגע בממשלה, אבל אני לא מתכוון לוותר עליו. כי זה לא צודק. 400 אלף איש הצביעו בעד דרעי לשר בכיר, אין אחד מ-2 מיליון המצביעים שלנו שלא רצו לראות את דרעי בממשלה שלנו. לכן הייתה פה פגיעה קשה בדמוקרטיה ואנחנו נתקן את זה", סיכם.

נתניהו ומספר חברי ליכוד עמדו לצד דרעי בזמן שהעניק את ההצהרה בחדר סיעת ש״ס. בין היתר נכחו במקום גם יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כולם דיברו והביעו תמיכה בדרעי ושאט נפש מהמהלך אותו לדבריהם נאלצו לבצע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!