דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

יו"ר ההסתדרות בטקס חתימת הסכם קיבוצי לעובדי הרכבת: "הניסיונות לפגוע בעובדים הם ניסיונות סרק"

בפתח מסיבת העיתונאים לחתימה על ההסכם, התייחס ארנון בר-דוד להצעת החוק להגבלת השביתה והוסיף: "אין סיכוי שחקיקה כזו תעבור" | שרת התחבורה מירי רגב: "לא יעבור שום חוק שיפגע בעובדים"

שרת התחבורה מירי רגב ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
שרת התחבורה מירי רגב ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שנים רבות של משא ומתן הגיעו לסיומן היום (חמישי) עם החתימה על ההסכם הקיבוצי המיוחד ברכבת ישראל, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות לפנות בוקר.

במרכז ההסכם, שיהיה בתוקף לארבע שנים ושבעה חודשים, תוספת שכר רוחבית של 5.25% לכלל העובדים, ו-1% נוסף לאוכלוסיות עובדים שונות. ההסכם מסדיר את שיתוף הפעולה של עובדי הרכבת עם ביצוע מטלות נוספות כמפורט בהסכם.

העובדים ייהנו מביטחון תעסוקתי עד 2039 במסגרת פרויקט חשמול הרכבת, ובמקביל הוסדרו מנגנונים לניוד עובדים עקב המעבר לחשמל תוך שמירה על זכויותיהם, רווחתם ושכרם. עבור עובדים שעבודתם נפגעה עקב החשמול (מתדלקים, מנהלי תחנות דלק ועוד) יופעל מנגנון ביטחון שכר מיוחד, ועובדים שנפגעו בשכרם בשנתיים האחרונות בגלל עבודות החשמול יזכו לפיצוי בהתאם להסכם. לצד השמירה על זכויות העובדים בכל ההיבטים, ההסכם החדש צופה פני עתיד ונותן מענה לפיתוח והתפתחות הרכבת, לטובת ציבור הנוסעים.

בטקס סיפקו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ושרת התחבורה מירי רגב מספר הצהרות בנוגע לזכות השביתה ולזכויות העובדים.

"כל ועדי העובדים וארגוני העובדים בישראל ערים לדיווחים והניסיונות להעביר חוקים שיפגעו בזכויותיהם", התייחס יו"ר ההסתדרות בפתח דבריו להצעתו של ח"כ שמחה רוטמן להגביל את זכות השביתה. "הניסיונות הם ניסיונות סרק שאנו מכירים אותם מהשנים האחרונות. הצלחנו להוריד הצעות כאלה בעבר, ואין סיכוי שהצעות כאלה שפוגעות בארגוני העובדים יעברו בכנסת".

"תמיד יש גורם בכנסת שינסה להעביר חוקים כאלה. ההסתדרות היום היא בשורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במדינה ואנחנו בכל המפלגות בישראל. אין סיכוי שחקיקה כזו תעבור. אני יודע שמנסים להעלות את זה לסדר היום, אבל זה לא יותר מניסיון ציני".

"ההסכם הזה הוא דוגמה לכך שאפשר להפוך עולמות ולחתום על הסכמים. אני רוצה שינוי לטובה ברכבת ישראל", הוסיף בר דוד, ופנה לשרת התחבורה, "לסיום מירי, את זוכרת שההסכם האחרון שחתמת כשרת התחבורה היה של עובדי נמל אשדוד, כאן על הדשא בחוץ ב-11 בלילה בשיא הקורונה".

רגב: "העובדים הם הפתרון ולא הבעיה"

"ממשלת ישראל בראשותו של נתניהו לא תפגע בעובדים, לא יעבור שום חוק שיפגע בעובדים ואמרתי לכל אורך הדרך שהעובדים הם הפתרון ולא הבעיה", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. "אנחנו נוביל מצד אחד רפורמות לשוק חופשי וקידום הכלכלה ומצד שני שמירה על העובדים".

"אני מקווה שהחוק (להגבלת זכות השביתה) יפול בוועדת השרים לענייני חקיקה", ענתה רגב לשאלה בנוגע להצבעתה על החקיקה שהציע רוטמן. "אנחנו בתור הליכוד נביא את עמדתנו בצורה מאוד ברורה. אני לא רואה בשום דרך שראש הממשלה או סיעת הליכוד בממשלה תפעל נגד העובדים, עם כל הכבוד לחקיקה פרטית אנחנו נמשיך לשמור על זכויות העובדים".

"עם חזרתי למשרד הנחתי את יו"ר הדירקטוריון והנהלת הרכבת, לעשות הכול על מנת לסיים כבר את ההליך הארוך והמייגע של חתימת ההסכם ההיסטורי הזה. ואני בהחלט נרגשת ומברכת על מעמד זה."

ממשרד התחבורה נמסר כי בין היעדים הכלולים בתוכניות הפיתוח לשנים הקרובות: השלמת המסילה המזרחית בקטע שבין חדרה ללוד, סלילת המסילה הרביעית בתוואי האיילון, והשלמת פרויקט החישמול בכל רשת המסילות הקיימת. כמו כן ישודרגו מערכות האיתות והבטיחות, במטרה לאפשר נסיעה מהירה יותר ותדירות גבוהה.

תוכנית הפיתוח 2040 כוללת יעדים נוספים ובהם הכפלת מסילת החוף בין חיפה לתל אביב, הארכת הקו המהיר לירושלים אל מרכז העיר והעיר העתיקה, מסילת מנשה ומסילת שורק, והרחבת רשת הובלת המטענים.

"רוצה להודות לאפי מלכין, הממונה על השכר החדש שזה ההסכם הראשון שאנחנו חותמים עליו, לעו"ד אייל ידין, ראש איגוד עובדי התחבורה החדש ולחברה היקרה שלי גילה אדרעי, יו"ר הוועד. רוצה להודות למנכ"ל הרכב שהיה שותף שלי ב-3.5 שנים האחרונות שעבד קשה מאוד כדי להביא לנו את כל מה שצריך כדי לחתום על ההסכם" אמר בר-דוד.

בטקס  לקחו חלק יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת התחבורה מירי רגב, מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר, יו"ר הדירקטוריון משה שמעוני, יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי, נציגות האוצר ונציגות העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!