דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רעידת אדמה בטורקיה

איסוף ציוד לחורף ומשלחת לתמיכה נפשית בשטח: עמותות ישראליות נרתמות לסייע לנפגעי רעידת האדמה

ההסתדרות הציונית העולמית פתחה 7 מוקדי איסוף תרומות בהם ניתן לתרום ביגוד וציוד נוסף, שיישלח לאזורים מוכי האסון | במקביל, עמותה מחיפה יוזמת משלחת של אנשי בריאות הנפש שתצא לטורקיה ולסוריה להעניק טיפול נפשי ראשוני

נשים נושאות שמיכות, ברוב האזורים הטמפרטורה צונחת אל מתחת לאפס בלילות, ושום מחסה קבע אינו בטוח (צילום: אוריאל לוי)
נשים עם ציוד מתפנות מבתיהן לאחר רעידת האדמה בטורקיה (צילום: אוריאל לוי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית, יחד עם הארגון ״שינוע חברתי״, פתחו 7 מוקדי איסוף של ציוד חורף לטובת הנפגעים ברעידת אדמה בטורקיה.

המוקדים נפתחו בערים ירושלים, תל אביב, חיפה, ראשון לציון, חולון כפר סבא ואשקלון, כאשר ההסתדרות הציונית העולמית הוציאה קריאה לתושבי הערים לתרום ביגוד חורף לטובת אזרחים נזקקים וניצולי רעידת האדמה.

דרור מורג ראש המחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית:
"כחבר ההנהלה הציונית אני רואה חובה מוסרית לסייע לאנשים שחווים משבר הומניטרי כל כך קשה, וכולנו יחד בתנועה הציונית נרתמים לסייע לנפגעים. תיקון עולם הוא ערך מרכזי ויסודי בציונות, והוא דורש מאיתנו סולידריות לא רק פנימית, אלא כלפי שכנינו והאנושות כולה.

״אני קורא לכל הציבור בישראל להגיע ולתרום את הציוד הנדרש״, הוסיף מורג. ״מזג האוויר באזורים שנפגעו הוא קשה ביותר. המעילים, השמיכות ושקי השינה יכולים להציל חיים של ממש".

מנסים למנוע התפתחות הפרעות נפש בעקבות האסון

במקביל, משלחת סיוע הומניטרי וסיוע נפשי בעקבות רעידת האדמה בטורקיה ובסוריה החלה להתאגד במטרה לצאת לאזור האסון.

המשלחת תכלול אנשי בריאות הנפש ומגישי עזרה ראשונה נפשית מתחום בריאות הנפש בעלי ובעלות ניסיון בעבודה עם פליטים ברחבי העולם. התמיכה מגיעה מטעם ארגון Humanity Crew, ארגון ללא מטרות רווח שמתמקד בסיוע נפשי ראשוני במצבי חירום ברחבי העולם.

בארגון מציינים כי אחד התחומים הפחות מתוקצבים בעולם ההומניטרי, הוא תחום הסיוע נפשי ראשוני, ומוסיפים שמטרתם למנוע התפתחות של הפרעות נפשיות בקרב ילדים ומשפחותיהם שנפגעו מהרעש. כל התרומות שייאספו ילכו לטובת משלחת הסיוע שתצא לטורקיה, בשיתוף עם ארגונים קהילתיים מקומיים.

בין מטרות המשלחת גם יצירת שיתופי פעולה עם ארגונים מקומיים, על מנת לוודא שפעולות הארגונים ההומניטריים תואמים את התרבות המקומית, ריכוז מערך פניות של ניצולים אל שירותי בריאות וחירום מקומיים, הנחיית צוותים הומניטריים לעבודה רב-תרבותית והתמודדות עם טראומטיזציה משנית, וניהול מרחבים בטוחים לילדים ונוער באיזורים מוכי אסון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!