דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הת-חדשות ניוזלטר פברואר 2023

"כשעובד פונה אלייך ואומר לך שכואב לו, אתה מרגיש את הכאב בעצמך"

אבנר סולטני. צילום: דורון קרני
אבנר סולטני. צילום: דורון קרני

אבנר סולטני, מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה, מתרגש מההישגים שהביא לעובדים שבאחריותו, ומקפיד להיות בקשר מתמיד עם השטח|היעדים שהוא מסמן לו ולאיגוד לשנת 2023: שיפור מצבם של עובדי בתי הדין הרבניים, והעברת עובדים נוספים לחברות מלאה בהסתדרות כך שיוכלו ליהנות מכלל השירותים וההטבות

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בין משאים ומתנים ארוכים והסכמים קיבוציים, הטלפון של אבנר סולטני לא מפסיק לקבל פניות מעובדים ומחברי ועדים עליהם הוא אחראי. סולטני (60), עובד כבר שלושים שנה בהסתדרות. הוא מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה, ומלווה את ועדי העובדים במספר משרדי ממשלה ויחידות סמך, וכן בחברת דואר ישראל. הוא נשוי לסיגל ואב לשלושה.

איך הגעת להסתדרות?

" הגעתי להסתדרות די במקרה, עבדתי כפקיד שומה במס הכנסה, וב-1993 התפנה מקום במועצת פועלי כפר סבא והציעו לי להצטרף. התחלתי לעבוד שם כמזכיר איגוד מקצועי, והמשכתי אחרי כן גם במרחב השרון. אחרי 12 שנים במרחב עברתי לאגף לדמוקרטיה תעשייתית, שם החזקתי את תיק עובדי חברות כוח אדם, ובעשור האחרות אני פה בהסתדרות עובדי המדינה.

"אבל האמת שהקשר שלי להסתדרות מתחיל עוד הרבה לפני שהתחלתי לעבוד בה: אמי עבדה בעברה במועצת הפועלים בקריית שמונה, כך שגדלתי על ברכי ההסתדרות."

מה אתה הכי אוהב בעבודה?

"מבחינתי איגוד מקצועי זו שליחות. כשעובד פונה אלייך ואומר לך שכואב לו, אתה מרגיש את הכאב בעצמך. אני מאוד אוהב את האינטראקציה עם האנשים, את המפגש. וכשאתה מגיע להישגים ולהצלחות, ורואה שיש ציבור עובדים רחב שנהנה מזה, זה סיפוק ענק."

ספר על המתרחש בוועדים שאתה מלווה.

"לאחרונה חתמנו על הסכם הרפורמה בחברת דואר ישראל. הבאנו יחד עם יו"ר הועד שמעון פרג'ון הסכם מיטיב ומכובד שיאפשר לחברה להתייצב, להיכנס לפעילויות חדשות ולעלות על דרך המלך, וזאת לצד דאגה לעובדים הפורשים שעבדו בדואר שנים ארוכות ויצאו כעת עם תנאים מיטיבים ובראש מורם. עובדי הדואר מסורים, מקצועיים וחרוצים, ועם ניהול נכון אני משוכנע שנראה את החברה עולה ומשגשגת.

"עובדי שירות התעסוקה שאני מלווה נרתמו בתקופת הקורונה מעל ומעבר לשעות העבודה המקובלות, על מנת לתת מענה למאות אלפי האזרחים שפוטרו והוצאו לחל"ת ונזקקו לשירותיהם. העבודה המאומצת והנכונה שהם עשו בימי הקורונה ולאחריה הוכיחה את עצמה, ואנחנו רואים באמת את פירותיה. האבטלה היום היא מהנמוכות שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל, בדגש על אבטלה ארוכת טווח של מקבלי הבטחת הכנסה. זה תוצר של העבודה החשובה שהם עושים יום יום.

"ברשות האכיפה והגביה הצלחנו לחתום על הסכם קיבוצי מעולה ליותר מאלף עובדים, למרות הקשיים האובייקטיביים שהיו במשק כמו חילופי הממשלות, היעדר התקציב ומגפת הקורונה. העובדים קיבלו בין היתר מענקים על סך כ-29 אלף שקלים לפי אבני דרך. לצד זאת, כל העובדים קודמו בדרגה שבאה לידי ביטוי גם בתוספת שכר, ועודכנה גם תוספת הבלתי ייחודיים שהם זכאים לה ב-200 שקלים."

מה התוכניות קדימה?

"הסתדרות עובדי המדינה שמה לעצמה למטרה לטפל ב-2023 באוכלוסיות החלשות ובעובדים שמשתכרים שכר נמוך. אחת האוכלוסיות שבכוונתי לטפל בהן היא עובדי בתי הדין הרבניים, ששכרם הוא מהנמוכים בקרב עובדי המדינה. יחד עם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אופיר אלקלעי, אנחנו פועלים להכין תוכנית ולפתיחת משא ומתן לכריתת הסכם קיבוצי מיוחד לעובדים אלה.

"לצד זאת, אני בונה בימים אלה תוכנית להעביר את כל העובדים שכיום משלמים להסתדרות דמי טיפול במשרדים בהם אני מטפל, כך שישלמו דמי חבר ויהיו חברים מן השורה בהסתדרות. כך הם ייהנו מכל השירותים המצוינים שהסתדרות עובדי המדינה וההסתדרות מציעה, כמו המועדונים וההטבות, וכוחם הארגוני של הוועדים במקומות העבודה יתחזק.

"אני אוחז גם בכובע נוסף, נציג הסתדרות עובדי המדינה בוועדה הפריטטית של קרן ימי מחלה. מדובר בקרן משותפת המנוהלת על ידי הסתדרות עובדי המדינה ונציבות שירות המדינה, שנועדה לתת סיוע ומענה לעובדי מדינה שחלו ונשארו ללא הכנסה, לאחר שניצלו את כל ימי החופשה והמחלה. חשוב לי שכלל עובדי המדינה יכירו את קיום הקרן, וידעו שבמידת הצורך חלילה, ניתן להגיש אליה בקשות באמצעות רכזת הרווחה בכל משרד ולהיעזר בה."

מה האני מאמין שלך?

"הסיסמה שאני נצמד אליה אומרת 'תעזבני יום אעזבך יומיים'. כאיש איגוד מקצועי, נדרש להיות בקשר תמידי עם הוועדים, הן הארציים והן המקומיים, לצד קשר הדוק עם מזכירי הסתדרות עובדי המדינה במרחבי ההסתדרות. זאת, על מנת שתמיד נהיה עם היד על הדופק, נדע מה קורה בכל מקום ומקום, ואף פעם לא נהיה מופתעים. חשוב לי שגם העובד בקצה ירגיש שמתייחסים אליו, רואים אותו ואת צרכיו ונותנים לו מענה. לראיה, אני מקבל אין ספור פניות ברמה היום יומית לנייד שלי, לא רק מחברי ועדים אלא גם מעובדים, ומקפיד לענות לכל פניה ופניה ברצינות ובהקפדה."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!