דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

"שומעים אתכם בכנסת": אלפים הפגינו ברחבי הארץ במחאה על הרפורמה במערכת המשפט

ההפגנות התקיימו בין היתר בתל אביב, חיפה, כפר סבא ובאר שבע | יו"ר האופוזיציה לפיד: "הם חשבו שזה יימשך שבוע שבועיים, כמה מאות אנשים רק בתל אביב, ואז זה ייעלם" | מארגני ההפגנות: "אנחנו עדים להשפעת ההפגנות. את הרעד שעובר במסדרונות הקואליציה מרגישים בכל קצוות הארץ" | במקביל התקיימה בירושלים הפגנת תמיכה במתווה הנשיא

הפגנת בדיזינגוף (צילום: צח בר-תור)
הפגנת בדיזינגוף (צילום: צח בר-תור)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפים הפגינו אתמול (שבת) ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית. ההפגנה בתל אביב יצאה מכיכר דיזינגוף בשעה 18 לכיוון רחוב קפלן, המשטרה חסמה רחובות באזור. הפגנות נוספות התקיימו בחיפה, כפר סבא, נתניה קריית שמונה, באר שבע ו-50 מוקדים נוספים נוספים.

הפגנת בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת בתל אביב (צילום: ניצן צבי כהן)

מפגינים ממחאת הסטודנטים בתל אביב צעדו ביחד עם העתק ענק של מגילת העצמאות. "אנו גאים לצעוד הערב לצד מגילת העצמאות ומתביישים שחברי הקואליציה שכחו את מהותה. חירות צדק ושוויון אומנם עוד רחוקים, אבל נמשיך להיאבק למען מדינה מתוקנת. ביום שני הקרוב עולים שוב לכנסת לעצור את ההפיכה!" מסרו הסטודנטים.

יו"ר המחנה הממלכתי גנץ בהפגנה בכפר סבא: ״שר המשפטים יריב לוין צריך לדעת – ובעיקר נתניהו צריך לדעת – שמדינת ישראל לא מחולקת לאנשים עם רולקס ועם קסיו – כל מדינת ישראל היא אחת. כדי לשרת אותה צריך לעשות דברים שחותכים את כל החברה לרוחב בצורה מוסכמת. אנחנו דורשים שהחקיקה תיעצר, לא מוכנים שתהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט. אנחנו מוכנים לדון ולעשות חוק יסוד מקיף, ששומר על האזרח ונותן גם עוצמה משפטית ששומרת על האזרחים, החיילים ומאפשרת גם את הגיבוי המדיני והכלכלי שיש לנו. אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואין לנו שום כוונה שזה ישתנה. אין פטנט אחר".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בהפגנה בנתניה: "אני רוצה שתדעו משהו על עצמכם, על הקול שלכם, על ההפגנה הזו: שומעים אתכם. שומעים אתכם בירושלים, שומעים אתכם בכנסת, שומעים אתכם בקריית הממשלה, במשרד ראש הממשלה, בחדרים הסגורים. הם שומעים אתכם והם נלחצים. הם שומעים אתכם והם מפחדים".

"הממשלה גילתה בשבועות האחרונים שהיא לא קראה נכון את המפה. זה לא נכון שאנשים צעירים הם אדישים. זה לא נכון שלהפגנות אין השפעה. זה לא נכון שהליכודניקים לא מקשיבים לנו. זה לא נכון שאנשים לא מבינים מה הממשלה מנסה לעשות. אנחנו מבינים ואנחנו נחושים לא לתת לזה לקרות. הם לא צפו את זה. הם לא ראו את זה בא. הם חשבו שזה יימשך שבוע שבועיים, כמה מאות אנשים רק בתל אביב, ואז זה ייעלם".

ממארגני ההפגנות נמסר: "אנו נמצאים רגע לפני נקודת האל חזור. מדינת ישראל נמצאת פסע מהפיכתה למדינה דיקטטורית והמעצור היחיד שנותר הוא יציאה לרחובות של המוני אזרחים ואזרחיות. בשבועות האחרונים אנחנו עדים להשפעת ההפגנות – את הרעד שעובר במסדרונות הקואליציה מרגישים בכל קצוות הארץ. הם לא ציפו להיתקל בעם ישראל בגרסתו הנחושה ביותר. רגע האמת כאן".

בירושלים התקיימה הפגנת תמיכה במתווה הנשיא. בהפגנה השתתפו פוליטיקאים לשעבר, פעילי התיישבות, רבנים ואנשי תקשורת מהצד הימני של המפה הפוליטית, בהם שר התקשורת לשעבר יועז הנדל, סגן השר לשעבר אביר קארה, הח"כים לשעבר ניר אורבך ושירלי פינטו, ראש השב"כ לשעבר יורם כהן, הרבנים יעקב מדן, ירמי סטביסקי ואהד טהרלב, ופעילי ההתיישבות יעל שבח, פנחס ולרשטיין ואמלי עמרוסי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!