דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
28.2°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 25.7°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.2°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי לשר האוצר: "המטפלות מחנכות קורסות תחת תנאי שכר מחפירים"

אבי סולימן, דורש מבצלאל סמוטריץ' לטפל בתנאי השכר במעונות היום המפוקחים, כבר בדיוני התקציב הנוכחיים: "נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו למען המאבק הצודק והראוי של העובדות המסורות"

מעון נעמת לגיל הרך בטכניון בחיפה (צילום: חגית אמיר)
מעון לגיל הרך (צילום אילוסטרציה: חגית אמיר)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן, לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הוא קורא לו לפעול בנוגע לתנאי שכרן של המטפלות מחנכות ברשת המעונות 'אמונה' שמאוגדות בהסתדרות הפועל המזרחי. "המטפלות מחנכות ממשיכות לקרוס תחת נטל העבודה, ללא כוח אדם, ותחת תנאי שכר מחפירים".

בשנתיים האחרונות, נאבקים הארגונים החברתיים שמפעילים מעונות מפוקחים כמו ויצ"ו, נעמת ואמונה על ביצוע מסקנות ועדת סל המחירים שיש להשוות את שכר המטפלות המחנכות לשכרן של הסייעות בגני הילדים. "לצערנו, למרות שעברה כחצי שנה מהמועד המדובר ונפתחה שנת לימודים חדשה, משרד האוצר טרם אימץ את החלטת הוועדה".

יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן (צילום: דוברות הסתדרות הפועל המזרחי)
יו"ר הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן (צילום: דוברות הסתדרות הפועל המזרחי)

לדברי סולימן, לשכר הנמוך של המטפלות-מחנכות יש השפעה ישירה על המעונות. "לצערנו, למול עבודתן הקשה הן מרוויחות שכר רעב ובצער רב הן נאלצות לעזוב בזו אחר זו את המקצוע. אלו שנשארות עובדות בתנאים לא תנאים ובשכר בלתי מתגמל בעליל ומאידך גיוס עובדות חדשות בתנאים אלה אינו אפשרי".

סולימן דורש שסמוטריץ' יתקצב את שיפור תנאי העסקתן של המטפלות מחנכות בדיוני התקציב שמתקיימים בימים אלו. "אנו דורשים כי משרד האוצר בראשותך יטפל במסגרת דיוני התקציב הנוכחיים, בצורה מקיפה בתנאי השכר של מטפלות-מחנכות הגיל הרך במעונות היום המפוקחים".

לטענתו, השינוי המידי בתנאי השכר הוא רק השלב הראשון בשיפור תנאי העסקתן של המטפלות מחנכות ויש לבצע רפורמה מקיפה. "כדי שמטפלות-מחנכות הגיל הרך יזכו לתנאי שכר ראויים ויקבלו את המגיע להן, משרד האוצר חייב להכניס יד לכיס ולתקצב זאת באופן קבוע".

לסיכום, מזכיר סולימן את הבטחת הבחירות לחינוך חינם לגילאי לידה עד שלוש ומתחייב "הסתדרות הפועל המזרחי תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למען המאבק הצודק והראוי של המטפלות־מחנכות העובדות במסירות יום יום שעה שעה למען עתיד ילדינו"

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!