דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
26.9°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 26.5°באר שבע
  • 34.9°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.4°צפת
  • 27.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

אלפים הפגינו מול בית הנשיא בירושלים במחאה על הרפורמה המשפטית, מפגינים פונו בכוח מכיכר המדינה

כוחות משטרה פינו מעל אלף איש שהתגודדו סביב מספרה בתל אביב שבה שהתה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו | בדרום, חייל נעצר לאחר שלפי החשד איים בנשקו על מפגינים

הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט ברחוב עזה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט ברחוב עזה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

למעלה מאלף מפגינים התאספו מול מספרה בה שהתה שרה נתניהו בשעות הערב בכיכר המדינה בתל אביב. המפגינים חסמו את הרחוב ואת אזור המספרה, ובתגובה כוחות משטרה נרחבים הכוללים פרשים על סוסים ומסוקים, מנעו מהמפגינים להתקרב למספרה ובהמשך פינו אותם בכוח מהאזור לפני שחילצו את אשת ראש הממשלה מהמקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את המפגינים "פעילי האנרכיה בהנהגת לפיד", הוסיף כי "כרגע הם צרים ומאיימים על רעייתי בתל אביב" ודרש מלפיד לעצור זאת. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא אף הוא למוחים לעזוב את המקום ולהמשיך להפגין במקום אחר.

המפגינים מחוץ למספרה בה שוהה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתל אביב (צילום: אור אדר)
המפגינים מחוץ למספרה בה שוהה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתל אביב (צילום: אור אדר)

כ-5,000 מפגינים התאספו משעות אחר הצהריים בכיכר פריז בירושלים ופתחו בצעדה לעבר בית ראש הממשלה ברחוב עזה. כשהתקרבו המפגינים למעון ראש הממשלה הנוכחי, הם נחסמו על ידי כוחות משטרה גדולים, שהכריזו על האזור כשטח סטרילי וכיוונו אותם לעבר בית הנשיא.

המפגינים מחו בפני השוטרים על מה שתיארו כ"שלילת זכותם הדמוקרטית", אך השטח שמול מעונו הנוכחי של ראש הממשלה נתניהו ניצב על רחוב עזה עם עמדת שמירה בכניסה לבית, ולא במתחם מאובטח כפי שנמצא מעונו הרשמי (שנמצא בשיפוצים) בין רחובות עזה ובלפור בעיר.

חייל נעצר באזור מחלף קמה שבדרום, לאחר שלפי החשד ירד מהמשאית בה נהג ויצא אל המפגינים במקום עם נשקו ואיים עליהם. השוטרים שהיו במקום עצרו את החייל ויעבירו אותו למצ"ח.

הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט ברחוב עזה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט ברחוב עזה בירושלים (צילום: דוד טברסקי)

הפגנות וחסימות צמתים נערכו משעות הבוקר בכל רחבי הארץ, במחאה על הצבעה נוספת בכנסת על חוק שיצמצם את סמכות בתי המשפט לפסול חוקים של הכנסת, שהוא חלק מהרפורמה המשפטית שמובילים חבר הכנסת שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין. מטה המאבק במחאה הכריז על ההפגנות היום כ"יום השיבוש הלאומי".

עימותים קשים נרשמו הבוקר בין מפגינים המוחים על הרפורמה המשפטית לשוטרים, סמוך לתחנת רכבת השלום בתל אביב, כאשר המוחים ניסו לרדת לחסום את התנועה בנתיבי איילון והשוטרים השתמשו ברימוני הלם, בפרשים ובמכונת התזת מים (מכת"זית) כדי להדוף אותם. מהבוקר נעצרו 39 מפגינים בהפגנות במרכז הארץ, ו-11 נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!