דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
26.9°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 25.4°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 26.5°באר שבע
  • 34.9°אילת
  • 30.1°טבריה
  • 23.4°צפת
  • 27.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

המפכ"ל למפגינים: "אשמור על זכותכם החוקית למחות ולהפגין, לא אכנע לשום לחץ פוליטי"

קובי שבתאי התייחס להעברת מפקד מחוז תל אביב מתפקידו על ידי השר בן גביר, ואמר שהמהלך תוכנן לצאת לפועל לאחר חודש הרמדאן | לדבריו, "טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך"

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המפכ"ל קובי שבתאי מסר היום (שבת) הצהרה לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב עמיחי (עמי) אשד. שבתאי הבהיר שהוא מחויב לשמירה על חופש המחאה של המפגינים בגבולות החוק.

"יש למשטרה מפקד אחד", הוסיף שבתאי, "וההנחיות בשטח ברורות לאורך כל התקופה. גם אם היו ספקות לגבי אירועים מסוימים, תחקרנו אותם והלקחים יושמו בשטח. אנחנו לא רוצים לראות דם ברחובות. אנחנו לא רוצים רימוני הלם ולא מראות של אישה בת 70 אזוקה. אני מתחייב לפניכם אזרחי מדינת ישראל, כי אשמור על זכותכם החוקית למחות ולהפגין, כל עוד הדבר ייעשה בגבולות החוק, ולא אכנע לשום לחץ פוליטי בנושא".

על העברת ניצב אשד מתפקידו אמר המפכ"ל: "סבב מינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר. עמי הוא קצין מקצועי ומוערך ובלי קשר למחאות המינוי המדובר תוכנן ליישום אחרי הרמדאן. טעיתי בשיקול הדעת בעיתוי וטעיתי בדרך. אני לא מקל בכך ראש, ומכבד את החלטת היועצת המשפטית לממשלה לגבי הקפאת המהלך".

למרות ששבתאי התנצל על ההתנהלות עם אשד, הוא הבהיר כבר אתמול שההחלטה לגבי עיתוי סבב המינויים היתה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בלבד. שבתאי לא פירט מה היתה הטעות בשיקול הדעת שעליה הצהיר.

ביום חמישי האחרון הנחתה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, את הגורמים הרלוונטיים להקפיא כל החלטה או פעולה בנוגע להדחה, זאת עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "היועמ"שית רוצה להיות השר לביטחון לאומי ולנהל את ממשלת ישראל ואת המפכ"ל. במקום להבין שתפקידה לייעץ, היא רוצה לקבל את ההחלטות ולקבוע את המדיניות. אני בודק את חוקיות התנהלותה והחלטתה, שהתקבלה אפילו ללא שדיברה איתי. המפכ"ל אמר לי במשך חודשים שניצב אשד לא מתאים לתפקידו ויש להזיזו. אכן ההחלטה על עיתוי הפרסום הוא שלי בלבד, אך ההחלטה על מינויו לתפקיד ראש אגף ההדרכה התקבלה בהמלצת המפכ"ל. המפכ"ל אמר וצדק כי מי שקובע את המדיניות הוא השר ומי שתפקידה לבצע זוהמשטרה, ואני מקווה שכך יהיה".

ח"כ בני גנץ בתגובה לדברי המפכ"ל: ״אני מבקש לחזק את מפכ"ל המשטרה וכל שוטרי משטרת ישראל שפועלים במגוון זירות ותחת אתגרים משמעותיים במקצועיות. טוב שיש מפכ"ל שפועל לפי החוק. קובי לוחם עז נפש, ששירת כל חייו הבוגרים את מדינת ישראל. בשעת החירום הזו, אני מבקש לחזק אותו ולהגיד לו – עם ישראל איתך. אתה נמצא בשעה משמעותית ועליך המשימה לשמור על עצמאות משטרת ישראל, על ביטחונם של אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!