דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר החקלאות: "גם פורום קהלת כבר הבינו שהשקעה בחקלאות טובה למדינת ישראל"

בכנס שנתי של תנועת המושבים פרט השר אבי דיכטר את עיקרי המדיניות שלו, בניהם תמיכות ישירות לחקלאים והכנסת צעירים לענף | סגן השר משה אבוטבול: "תפקידכם לזרוע בדמעה, ותפקידנו לדאוג שתקצרו ברינה"

השר אבי דיכטר (ממאל) בכנס הנהגות המושבים של תנועת המושבים (צילום: מאיה רונן)
השר אבי דיכטר (ממאל) בכנס הנהגות המושבים של תנועת המושבים (צילום: מאיה רונן)
מאיה רונן

"גם פורום קהלת כבר הבינו שהמדיניות שלנו בחקלאות היא לטובת מדינת ישראל", אמר שר השבוע החקלאות אבי דיכטר בכנס הנהגות המושבים השנתי, שמתקיים בים המלח זו השנה ה-10, "אני מגיע מרקע ביטחוני, אבל היום אני יכול להגיד בפה מלא שלהיות השר שאחראי על בטחון המזון למדינת ישראל בשבילי זה אתגר בלתי רגיל".

"תעודת הביטוח מספר אחת לשמירה על מדינת ישראל"

השר מנה את עיקרי המדיניות אותה הוא מקדם: הגברת הייצור המקומי; חיזוק החקלאים בעזרת השקעות, תמיכות ישירות והסרת חסמים סטטוטוריים ותכנוניים; הגדלה משמעותית של מכסות העובדים הזרים בחקלאות והקלה על העסקת עובדים עונתיים; הטמעת טכנולוגיות ושילוב חדשנות בייצור חקלאי; והורדת הגיל הממוצע של החקלאים תוך חיזוק המשק המשפחתי ויצירת תמריצים להשתלבות ארוכת טווח בענפי החקלאות השונים.

"חובה עלינו לאפשר לחקלאות להתפתח. בראש ובראשונה, כי זה המזון שלנו וכי זאת תעודת הביטוח מספר אחת לשמירה על מדינת ישראל", אמר השר, "כשמחברים את ההחלטה להגדיל את היבול כדי להדביק את הפער שנוצר בין הגידול באוכלוסייה לייבול השנתי, לצורך בהכנסת דם צעיר לתחום, הטכנולוגיה היא הכרחית. חייבים להכניס צעירים לחקלאות והם רוצים לעבוד עם טכנולוגיה, לשכלל תהליכים. גם בוועדת השרים לחדשנות –  אגרוטק ופודטק הם גולת הכותרת. כשבארץ ייצרו יותר ירקות ופירות בשטח נתון, ירדו גם המחירים".

השר דיכטר הוסיף שהם פועלים כדי לאפשר לחקלאים להתפרנס בכבוד, "כדי לאפשר את זה, אנחנו מטפלים בתשומות ובאמצעי הייצור. לדוגמה: שהחקלאים ישתמשו במים מושבים שצריכים לעלות להם 0 שקלים, במקום שנשקיע הרבה כסף בטיהור שלהם ונזרים אותם לים. זה גם יוזיל את מחיר הירקות".

"בלי משרד החקלאות – אין קיום לעם ישראל"

עוד ציין השר בנושא יוקר המחייה, את המהלך שמוביל שר הכלכלה להגדלת התחרות בין הקמעונאים, והכנסת גורמים, שלדבריו יאזנו את פערי התיווך בלי שיגרמו הפסדים, כך שהצרכן הישראלי יוכל לקנות יותר, בפחות כסף. "אני עוסק בקידום חוק סימון תוצרת חקלאית שיזמו ח"כים בקדנציות הקודמות", אמר שר החקלאות, "מבחינתי השאלה אינה 'האם' אלא 'איך' איך לסמן, כך שידעו שזו תוצרת הארץ".

בנוגע לרפורמה החוקתית אמר השר: "נביא בסופו של דבר לפתרון שבאמת ייצב את מערכת המשפט במדינה דמוקרטית. אף אחד לא ייקח את מדינת ישראל למציאות אחרת, מלבד מדינה שהיא יהודית ודמוקרטית, מדינת הלאום של העם היהודי".

סגן שר החקלאות משה אבוטבול (ש"ס) התארח גם הוא בכנס ואמר: "מיום ליום אני מבין שמשרד החקלאות הוא מהמשרדים החשובים ביותר. בלעדיו אין קיום לעם ישראל. אתם עושים עבודה קשה שאחרים לא מוכנים לעשות".

"חקלאי קטן לא ינצח את רשתות המזון"

"אני והשר לא ניתן שיכניסו לנו ולכם דברים בדלת מסתובבת, והבהרנו את זה לשר האוצר", הוסיף אבוטבול. "אנחנו במלחמה מתמדת לטובתכם, אבל אנחנו לא עושים לכם טובה. זאת העבודה שלנו ואנחנו נעשה אותה עד הפרט האחרון. אנחנו לא יכולים בלעדיכם ואתם לא בלעדינו. רק ביחד נצליח. תפקידכם לזרוע בדמעה, ותפקידנו לדאוג שתקצרו ברינה. יש אנשים שעוד מחזיקים בדעות אחרות, וזו זכותם, אבל שלא יחשבו שיוכלו להסיט אותנו מהדרך. נערי האוצר צריכים להבין שחוקי המשחק משתנים, ואנחנו נעבוד כדי שזה יקרה".

סגן שר החקלאות משה אבוטבול (ש"ס) נושא דברים בכנס תנועת המושבים (צילום: מאיה רונן)
סגן שר החקלאות משה אבוטבול (ש"ס) נושא דברים בכנס תנועת המושבים (צילום: מאיה רונן)

ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי), יו"ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל: "רוח רעה נשבה בשנתיים האחרונות בתוך הממשלה. השנתיים האלה מאחורינו, ואני מצדיע לאבי דיכטר ומשה אבוטבול על מה שהם עושים במשרד החקלאות. אבל מוטלת עליכם המשימה לנצח את משרד האוצר. להביא כסף משמעותי, לא לאפשר לבלום את התוכניות שלכם לפיתוח החקלאות, לא לאפשר לרוח הרעה לנצח. זאת עמידה מול האוצר. אני פונה אליכם החקלאים: כשכולכם עבדתם יחד, כל האירגונים – יש לכם עוצמה. זה המבחן שלכן גם בשנים הקרובות. אם תדעו להילחם ביחד – יש לכם תקווה. חקלאי קטן לא ינצח את רשתות המזון. ככל שתמצאו פתרונות שיווק משותפים – כך תצליחו לנצח אותם וייצר אלטרנטיבה הוגנת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!