דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הממשלה אישרה: מענק עבודה יינתן גם לאבות עם הכנסה נמוכה; הורים לבני 18-6 יקבלו נקודות זיכוי במס הכנסה

נקודות הזיכוי במס הכנסה יינתנו בעיקר להורים מהמעמד הבינוני והגבוה | הרחבתו של מענק העבודה לאבות תשווה אותו לזה של אימהות, שגבוה כיום ב-50% | סמוטריץ': "הרחבת נקודות הזיכוי להורים לילדים עד גיל 18 תעניק מאות שקלים למשפחות של הורים עובדים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
גל רקובר
גל רקובר
כתב כלכלי
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה חוק שמרחיב את הזכאות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) גם לאבות בעלי הכנסה נמוכה, ואת נקודות הזיכוי במס הכנסה גם להורים לבני 18-6. ההטבה תתוקצב בכ-3.9 מיליארד שקלים בשנה, שרובם יגיעו למשפחות מהמעמד הבינוני והגבוה. הגדלת מענק העבודה לאבות, שמיועד לבעלי הכנסה נמוכה, צפוי להגיע ל-260 מיליון שקלים בשנה. החלטת הממשלה מביעה תמיכה עקרונית בחוק ומסמיכה את ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הנוסח הסופי לקראת הצעת החוק בכנסת.

החוק המוצע משווה את מענק העבודה לאבות לזה של האימהות, שכיום גדול ביותר מ-50%. המענק מזכה הורים עובדים בעלי הכנסה נמוכה בתוספת על שכרם.

ביחס לנקודות הזיכוי, החוק יהפוך הוראת שעה מהשנתיים האחרונות, שהותקנה בממשלת בנט-לפיד ושוב בממשלת נתניהו, להוראת קבע, וירחיב את תחולתה להורים לילדים עד גיל 18. כיום הוראת הקבע מזכה נקודה נוספת עבור ילדים עד גיל 6, והוראת השעה מרחיבה את ההטבה לילדים עד גיל 12.

כדי ליהנות מהטבת נקודות הזיכוי, ההורים צריכים להרוויח שכר גבוה מספיק כדי שנקודות הזיכוי הקיימות יותירו מס הכנסה לתשלום. שוויה השנתי של נקודת זיכוי ל-2023 הוא 2,820 שקלים, כך שמשפחה ממוצעת זוכה לזיכוי משמעותי גם בלי ההטבה הקיימת, ולכן רק בעלי הכנסה בינונית או גבוהה יכולים ליהנות ממנה. לצד מצבים מגוונים שמקנים זכאות לנקודת זיכוי, תושבי ישראל מקבלים 2.25 נקודות, נשים מקבלות חצי נקודה נוספת והורים מקבלים נקודות לפי מספר הילדים וגילם.

כבר בעת החלת הוראת השעה ב-2022, משרד האוצר דיווח, לדרישת חברי הכנסת, שההטבה מגיעה ברובה לעשירונים הבינונים והעליונים. שר התקשורת שלמה קרעי, שהיה אז ח"כ באופוזיציה, תקף אז את הממשלה על כך שהיא מסייעת לעשירונים העליונים. לפי נתוני האוצר דאז, שני העשירונים העליונים אכן מקבלים יותר מחצי מההטבה.

הורה במשפחה חד-הורית שכלכלת הילדים עליו, שזכאי כיום לנקודת זיכוי אחת במס בגין כל ילד בטווח הגילאים האמור, יהיה זכאי בעקבות יישום החוק ל-2 נקודות זיכוי במס. הורה במשפחה חד-הורית שכלכלת הילדים אינה עליו, יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת במס. הורים יחידים יהיו זכאים בעקבות יישום החוק ל-2 נקודות זיכוי נוספות במס.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "כפי שהבטחנו, נאבקים ביוקר המחיה. הרחבת נקודות הזיכוי להורים לילדים עד גיל 18 תעניק מאות שקלים למשפחות של הורים עובדים. כל אזרחי ישראל מתמודדים עם יוקר המחיה, ומשרד האוצר בראשותי עושה צעדים רבים כדי להיאבק ולהקל על אזרחי ישראל. הבאנו תקציב מדינה אחראי שישמור על עוצמתה של כלכלת ישראל והבאנו צעדים שיקלו על המשפחות ויגדילו את ההכנסה הפנויה של האזרחים. נמשיך לעבוד למענכם ולמען מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!