דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

רבבות תומכי הרפורמה המשפטית הפגינו בתל אביב: "יש דיקטטורה של בג"ץ, זה לא משנה מה בחרתי"

המפגינים צעדו מרחבת מוזיאון תל אביב לקריית הממשלה, חלקם חסמו את נתיבי איילון | רוני פינטו מבת ים: "אנחנו נושאים בנטל לא פחות מהאליטות שמחשיבות את עצמן"

  • המפגינים צעדו מרחבת מוזיאון תל אביב לקריית הממשלה, חלקם חסמו את נתיבי איילון | רוני פינטו מבת ים: "אנחנו נושאים בנטל לא פחות מהאליטות שמחשיבות את עצמן"
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רבבות הפגינו הערב (חמישי) בתל אביב בתמיכה ברפורמה במערכת המשפט. המפגינים החזיקו שלטים שעליהם כתוב: "העם בחר ברפורמה" ו-"אזרח סוג ב". המפגינים צעדו ברחוב קפלן וחלקם חסמו לתנועה את נתיבי איילון.

דוד נחום (48), ממודיעין:  "אני כאן בגלל הדיקטטורה של בית המשפט העליון. מה שמפחיד אותי זה שאני בוחר במנהיג מסוים או מפלגה מסוימת, וזה לא משנה מה בחרתי. בסוף יש בית משפט שנמצא למעלה ולא מאפשר ליישם מדיניות. זדורוב ישב 16 שנה ובסוף אומרים 'זה לא אתה'. צריך שהממשלה תבחר את השופטים, גם יחד עם האופוזיציה".

רוני פינטו ודוד נחום (צילום: ניצן צבי כהן)
רוני פינטו ודוד נחום (צילום: ניצן צבי כהן)

"יש לי ילדה חיילת", אומר רוני פינטו (45) מבת ים, "חשוב לי לומר את זה כי אנחנו נושאים בנטל לא פחות מהאליטות שמחשיבות את עצמן. היום ראיתי סקר שמראה את ההבדלים בין העשירון העליון לתחתון. הם מרוויחים פי עשר. המערכת הזו מתייחסת אלייך כאזרח סוג ב' וזה לא משנה איך אתה מתייחס לעצמך. זה מתחיל מילדות. לא נותנים לך אופציות. סוגרים בפנייך דלתות. זה ידוע שסיירת מטכ"ל הייתה סגורה לפריפריות ופתוחה מפה לאוזן לקיבוצניקים. וזו רק דוגמה קטנה ליום יום, לחיים, ולהתייחסות".

צ'רלי בן דוד (צילום: ניצן צבי כהן)
צ'רלי בן דוד (צילום: ניצן צבי כהן)

צ׳רלי בן דוד (42) מראש העין: "כל מה שקורה בארץ מרגיש לי שקורה מגזענות. פחד ודמוניזציה של הימין. התחושה היא שאת הימין שופטים בחומרה ואת השמאל פוטרים במשיכת כתפיים על אותם הדברים ועל דברים חמורים יותר. לפיד מינה עשרות מינויים פוליטיים בשנה שעברה כשר חוץ ואיש לא פצה פה. ועכשיו על כל מינוי שהימין מנסה להעביר הוא מסוכל ומקבר סיקור רועש בתקשורת".

בן דוד חושב שישנה תפיסה שהימין מושחת ולחרדים, "מתייחסים כאל טפילים, כאל אנשים שאינם תורמים לחברה. התרומה שלהם לחברה גדולה יותר מרק שירות צבאי. אני עובד בבית חולים כאח. אני רואה כמה החרדים מתנדבים, תורמים, מחלקים שתיה חמה וסנדוויצ׳ים למשפחות, בשירותי ההצלה, בזק"א. הגמ"חים שהקימו שכל אחד יכול להיעזר בהם, הסעות לבתי חולים וחזרה. עזר מציון, יד שרה. ארגונים שנותנים כל כך הרבה לחברה בלי קשר לזהות המקבל".

מיכאל (21) מנחלת יצחק בתל אביב, צועד עם שלט "אנשים אחים אנחנו": "זה מסר שקל לפספס בתוך כל ההפגנות. וזה הדבר החשוב ביותר. אם הרפורמה תעבור ואת זה נשכח – לא נעשה שום דבר. אם נתחלק למדינת יהודה ותל אביב זה יהיה אסון".

הוא מקווה שאפשר יהיה להגיע למתווה מוסכם, "שים לב שאלו אותם הדגלים בהפגנות של שני הצדדים. דגלי ישראל. כולם אומרים שהם חלק מהמדינה. כולם פועלים כפי שהם חושבים שנכון בשביל המדינה. וזו נקודה שחשוב להדגיש ולשמר אותה. זה גם המסר שלי לאנשים שהם מצידה השני של המפה הפוליטית. אני אגיע עם השלט הזה גם להפגנה במוצ"ש של מתנגדי הרפורמה אם תהיה פה".

"זה כמובן לא אומר שאני מסכים עם הצד השני. אני חושב שהם טועים ומבין שגם הם חושבים שאני טועה. אבל חשוב לי שלשני הצדדים יהיה ברור שאנחנו פועלים לאותה המטרה לעשות את מה שיהיה הכי טוב לעם ולמדינה שלנו".

כשהגיעו לצומת קפלן, נחלקו המפגינים ביניהם. כשליש מההפגנה נעמד בצומת עזריאלי, כשהרמקול קורא 'אנחנו לא אנרכיסטים. אנחנו לא יורדים לאיילון', שליש אחר דווקא ירד לאיילון דרום, ושליש נוסף עמד מול רכבת השלום מתלבט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!