דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

תום ראובני זכה במדליית הארד בתחרות גביע הנסיכה בגלישה

הגולש בדגם ה-IQ פויל זכה במדליה ראשונה בבוגרים, בתחרות שנערכה בפלמה | בסיום אמר ראובני: "סיום מצוין לתחרות, לאורך כל הדרך הלכתי והשתפרתי" | רון קנטור סיימה חמישית בתחרות ה-IQ פויל לנשים

הגולש תום ראובני (צילום: גל פרידמן)
הגולש תום ראובני (צילום: גל פרידמן)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תום ראובני זכה היום (שבת) במדליית הארד בתחרות גביע העולם, גביע הנסיכה שנערכת בפלמה דה מיורקה, ספרד. זו המדליה הראשונה של ראובני בתחרויות הבינלאומיות על גלשן ה-IQ פויל. שרון קנטור סיימה חמישית בתחרות ה-IQ פויל לנשים.

ראובני סיים את שלב המוקדמות רביעי, ברבע הגמר הוא פגש את יואב עומר, שסיים את המוקדמות במקום העשירי. זינוק מצויין של ראובני שם אותו בהובלה, אותה לא איבד עד סיום השיוט. עומר פתח גם הוא טוב והיה קרוב לראובני, אך לקראת המצוף השני עקף אותו המתחרה הניו-זילנדי והוא סיים את השיוט במקום השלישי ובמקום השישי הכללי.

גם חצי הגמר היה מותח, כאשר ראובני התמקם שני, אחרי הגרמני סבסטיאן קורדל, כאשר הניו-זילנדי בעקבותיו. ראובני הצליח לשמור על מיקומו עד סיום המירוץ, כאשר הוא מקדים את הניו-זילנדי בשניות בודדות, ובכך הבטיח את העלייה לגמר ומדליה וודאית.

בגמר המתין לראובני ולקורדל סם סילס מבריטניה, שסיים ראשון את המוקדמות והיה דומיננטי לאורך כל התחרות. סילס זינק ראשון מהשער ובעקבותיו הגרמני, כאשר ראובני קרוב מאחוריהם. ההפרש בין שלושת המתחרים נשמר עד הסיום, כאשר סילס קוטף את מדליית הזהב, קורדל את הכסף וראובני את הארד.

תום ראובני (צילום: באדיבות איגוד השייט)
תום ראובני (צילום: באדיבות איגוד השייט)

"זה היה סיום מצויין לתחרות" אמר ראובני כשיצא מהמים. "לאורך כל הדרך הלכתי והשתפרתי, מיום ליום ומשיוט לשיוט. בסופו של דבר אצלנו מנצחים או מפסידים בשיוט בודד ואני שמח שהצלחתי להביא את המדליה. מכיוון שזו מדליה ראשונה שלי בבוגרים זו מרגש אפילו יותר. תודה גדולה לכל מי שתומכים בי לאורך הדרך".

מאמן נבחרת הגברים גל פרידמן: "גם תום ויואב עשו תחרות מצויינת וגם לתומר ורדימון זו תוצאה יפה. הנקודה החשובה ביותר אצלנו היא שמירה על יציבות ובנקודה הזו אנחנו לגמרי בכיוון הנכון. ממשיכים קדימה עם הפנים לאליפות אירופה בעוד חודש".

גם גולשות נבחרת הנשים העמידו שתי מתחרות לרבע בגמר, כאשר קטי ספיצ'קוב ושרון קנטור סיימו את המוקדמות במקומות 9 ו-10. שתי הגולשות יצאו לרבע הגמר עם עוד חמש גולשות נוספות, במאבק על שני כרטיסים לגמר. זינוק מושלם של קנטור שם אותה בראש והיא הלכה והגדילה את יתרונה עד שחצתה ראשונה את קו הסיום והבטיחה את עלייתה לחצי הגמר. ספיצ'קוב סיימה רביעית במקצה ובמקום השביעי הכללי.

שרון קנטור בגביע העולם בגלישת רוח (צילום: SAILING ENERGY)
שרון קנטור בגביע העולם בגלישת רוח (צילום: SAILING ENERGY)

חצי הגמר לא האיר פנים לקנטור שרדפה אחרי שלוש המובילות ולבסוף סיימה במקום הרביעי. במדליית הזהב זכתה הבריטית אמה ווילסון, שהשתלטה על המקום הראשון ביום הרביעי של מוקדמות התחרות וניצחה בהפרש ניכר. קנטור סיימה את התחרות במקום ה-5 הכללי. בנוסף במקצה הקייט פויל נשים סיימה גל צוקרמן את התחרות במקום העשירי, לאחר שלא הצליחה לנצח בשיוטי המדליות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!