דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

בצל ההסלמה הביטחונית: רבבות הפגינו נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ

בתל אביב, ברחובות וביישובים נוספים עמדו המפגינים דקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים |הדס קרלינסקי, תושבת עוטף עזה: "במקום שתשבו ותפתרו את המצב על מנת שיהיה לכולנו ביטחון, אתם מתעסקים ברפורמה שמטרתה הרס הדמוקרטיה"

  • בתל אביב, ברחובות וביישובים נוספים עמדו המפגינים דקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים |הדס קרלינסקי, תושבת עוטף עזה: "במקום שתשבו ותפתרו את המצב על מנת שיהיה לכולנו ביטחון, אתם מתעסקים ברפורמה שמטרתה הרס הדמוקרטיה"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רבבות השתתפו הערב (מוצ"ש) בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית ברחבי הארץ. ההפגנות והצעדה בתל אביב התקיימו למרות ההחמרה במצב הבטחוני, וחלק מההפגנות ברחבי הארץ התייחסו לנרצחי הפיגועים. הצעדה שתוכננה לאחר ההפגנה בתל אביב לא התקיימה, לבקשת המשטרה.

ההפגנות בתל אביב, ברחובות וביישובים נוספים נפתחו בדקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים אתמול ובשירת התקווה.

הדס קרלינסקי, חברת קיבוץ נירים בעוטף עזה, עובדת סוציאלית של נוער בסיכון ומנהלת חינוך חברתי בקיבוץ, אמרה בהפגנה: "אנחנו, אנשי ונשות עוטף עזה, סופגים את מדיניות ה'אין מדיניות' כבר שנים על גבי שנים. את המשא הכבד הזה הילדים והילדות שלנו סוחבים יום יום. אנחנו אוהבים את הבית שלנו יותר מכל, את השדות ואת השקיעות. אין מקום בעולם שמרגיש עבורי בית כמו נירים, ואין כאב גדול יותר מלדעת שהבית שלנו מופקר ומופגז. במקום שתשבו ותפתרו את המצב, תכינו תכנית ארוכת טווח, תרימו כל סלע, תבחנו כל אפשרות על מנת שיהיה לכולנו ביטחון, שקט וחירות – אתם יושבים ותופרים עוד משרדים מומצאים, ומתעסקים ברפורמה משפטית שמטרתה היא אחת – שחיתות והרס הדמוקרטיה.

הפגנת מחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אור אדר)
הפגנת מחאה נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב (צילום: אור אדר)

"יש דברים הרבה יותר דחופים לטפל ולעסוק בהם. נושאים שקשורים בחיי אדם, והימים האחרונים מזכירים לנו את זה שוב ושוב. לפני שאתם מחוקקים את חוקי החמץ שלכם, בואו למועצה אזורית אשכול, ושבו עם משפחות השכול ששילמו את מחיר הדמים. דברו עם הרבים שהרוו בדמם, בזעתם ובדמעתם את אדמתו הצחיחה של הנגב, למען מדינה יהודית ודמוקרטית, השואפת לשלום ולשכנות טובה. בשמם ובשמנו אנחנו פה. לא נשתוק ולא נוותר. דמוקרטיה וביטחון הן מעל לכל, ואנחנו דורשים פתרון."

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, אמר בהפגנה בתל אביב: "בישראל יש רק מנגנון אחד ששומר עלינו מפני עריצות שלטונית. המנגנון הזה הוא בית המשפט, עצמאותו, הביקורת השיפוטית המלאה שלו. בזה אתם רוצים לפגוע? השתגעתם? כשנחשפת מזימת פורצים, מחזקים את המנעולים – לא מסכימים עם הזוממים על החלשתם".

מפגינה נגד הרפורמה המשפטית, בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב (צילום: יונתן בלום)
מפגינה נגד הרפורמה המשפטית, בהפגנה ברחוב קפלן בתל אביב (צילום: יונתן בלום)
הפגנת מחאה נגד הרפורמה המשפטית בחיפה (צילום: צח בר-תור)
הפגנת מחאה נגד הרפורמה המשפטית בחיפה (צילום: צח בר-תור)

לדברי יעלון, "חבריי באופוזיציה, אל תלקו בליקוי מאורות. אין לאיש מנדט – מול המזימה הדיקטטורית שנחשפה, אין לאיש מנדט להסכים ולו לפגיעה הקטנה ביותר בעצמאות המשפט והביקורת השיפוטית. להיפך, צריך לחזקן. ולהוסיף עוד הגנות כחוקה, הגבלת קדנציות ולחוקק את המובן מאליו: שנאשמים ועבריינים לא יהיו בתפקידים ציבוריים. ולהתחיל בעוד משהו מובן מאליו: חקיקת הכרזת העצמאות כבסיס החוקה שבדרך".

יעלון התייחס לפיגועים ולהסלמה הביטחונית ואמר: "יש לי גם מסר לאויבינו: אל תטעו בנו, אל תתבלבלו, גם בימים חשוכים של שפל מנהיגותי נורא שפוקד אותנו – אנחנו חזקים. אנחנו נחושים להגן על מדינת ישראל בגופנו. אל תטעו בנו- כי רוחנו רוח עז".

דקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועי הטרור בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בצומת פארק המדע ברחובות (צילום: ענבר בן יעקב, מחאת הסטודנטים)
דקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועי הטרור בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בצומת פארק המדע ברחובות (צילום: ענבר בן יעקב, מחאת הסטודנטים)

לדברי מארגני ההפגנות, "אנו משתתפים בצער משפחות הנרצחים ומאחלים רפואה שלמה ומהירה לפצועים. ההפגנה תתקיים במתכונת מיוחדת, תוך השתתפות בצער המשפחות ותמיכה בכוחות הביטחון והתושבים באיזורי העימות. נמשיך במאבק נגד הדיקטטורה כאילו אין מלחמה בטרור ונמשיך להתגייס למילואים ולתמוך בצה״ל וכוחות הבטחון כאילו אין מלחמה נגד הדיקטטורה."

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בצומת הגומא בגליל העליון (צילום: ארגוני המחאה)
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בצומת הגומא בגליל העליון (צילום: ארגוני המחאה)

המארגנים הוסיפו ש"ממשלת ישראל כושלת בכל תחום, במקום לגנוז את החקיקה ולהתעסק בביטחון, שריה הבכירים מודיעים לציבור שימשיכו בניסיונות להפוך את ישראל לדיקטטורה עם סיום הפגרה. במקום לאחד את העם, שרי הממשלה קראו השבוע לעלייה להר הבית."

בהתייחסות לקריאות מצד תומכים במחאה שקראו שלא להפגין במוצאי שבת עקב המצב הביטחוני והעומס על כוחות הביטחון אמרו מארגני ההפגנות: "חשוב לציין שהאירוע יתקיים, כפי שמתקיימים עשרות אירועי תרבות וספורט, עליה לכותל המערבי והר הבית בימי החג הקרובים. לא ניתן לטרור לנצח."

ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית מתקיימות זו השבת ה-14, והן נמשכות למרות השהיית החקיקה ותחילת שיחות בבית הנשיא לפני כשבועיים.

צירי תנועה שנחסמו במהלך ההפגנות

בתל אביב נחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים החל מהשעה 16:30: קפלן – מאבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן-דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, רמפות גשר השלום בשני הכיוונים, יגאל אלון-השלום לדרום ולמערב, יגאל אלון-תוצרת הארץ, השלום-תוצרת הארץ, השלום-עליית הנוער למזרח, יגאל אלון-יצחק שדה לצפון, יצחק שדה-המסגר לצפון, הרחובות מיגאל אלון – עמינדב, קרמניצקי, תובל וויקי שירן – התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים. ייתכנו עומסי תנועה גדולים, מומלץ להשתמש בדרכים חלופיות.

בחיפה הודיעה המשטרה שהחל מהשעה 19:30 ובהתאם להתפתחויות באזור המחאה צפויים שינויים בהסדרי התנועה בצומת חורב והכבישים המובילים אליה והתנועה תופנה לצירים חלופיים, בנוסף התחבורה הציבורית תופנה לדרכים חלופיות ועל שינויים אלו מומלץ להתעדכן באתרי האינטרנט השונים.

לקראת ההפגנות, קראה המשטרה לציבור המשתתף במחאות "להישמע להוראות השוטרים בשטח, להימנע מחסימת צירים, הפרות סדר ומהפרעה לשוטרים במילוי תפקידם. כמו כן, מתבקש הציבור לדווח בזמן אמת למוקד 100 של משטרת ישראל על כל אדם , אירוע או חפץ חשודים שבו אתם נתקלים."

במשטרה הדגישו ש"בימים אלה של כוננות גבוהה בכל רחבי הארץ ישנה חשיבות עליונה להותיר את צירי התנועה פנויים כל העת למעבר של רכבי חירום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!