דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נער בן 16 מאושפז במצב קשה לאחר קריסת ריאות, בגלל סיגריות אלקטרוניות

הנער מאושפז בבית החולים שניידר, ומחובר למכשיר אקמו המחליף את פעילות הלב והריאות | מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב: "הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא עצום" | מומחית בפרמקולוגיה קלינית וטוקסיקולוגיה : "סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק חמור אף יותר מסיגריות רגילות"

ראיותיו של הנער המעשן (מימין), וראות של אדם בריא (צילום: דוברות מרכז שניידר)
ראיותיו של הנער המעשן (מימין), וראות של אדם בריא (צילום: דוברות מרכז שניידר)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

נער בן 16 מאושפז, במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. הנער הועבר למרכז שניידר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. הנער נמצא כעת ביחידה לטיפול נמרץ לב שהוא בהכרה, אך מחובר למכשיר אקמו, המחליפה את פעילות הלב והריאות.

אמו של הנער אמרה כי היא מבקשת להתפלל לשלומו ומייחלת לכך שיתאושש ויחזור לעצמו, ומבקשת מכל ההורים להיות ערניים לנושא ולאסור על ילדיהם להשתמש בסיגריות אלקטרוניות, כדי שלא להגיע למצב הנוראי בו הם נמצאים כרגע.

לדברי פרופ' עובדי דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב: "הנער התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר אקמו. אנו מטפלים בו ומקווים מאד לשיפור במצבו בימים הקרובים. הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא נזק עצום. אנו קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא".

ד"ר חבצלת ירדן בילבסקי, מומחית בפרמקולוגיה קלינית וטוקסיקולוגיה במרכז שניידר מוסיפה כי "סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק חמור אף יותר מסיגריות רגילות. בספרות הרפואית קיימים דיווחים רבים על מחלת ריאות משנית לשימוש יתר בסיגריות אלקטרוניות, עד כדי קריסת הריאות. בחלק מהמקרים חומרי המילוי נרקחים באופן עצמאי עם חומרים מסוכנים שונים, מה שמעלה את הסיכון לנזקים חמורים עוד יותר, ובמקרה הזה – לקריסת ריאות של נער בן 16". הסבירה בילבסקי, "אני קוראת לבני הנוער ולהורים להיות ערניים וממליצה להתרחק מסיגריות אלקטרוניות ובוודאי לא להשתמש בחומרים מסוכנים שנרקחים עצמאית".

מאיגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון נמסר:
"היום דווח על נער בן 16 שנפגע קשה, כנראה משימוש בסיגריה אלקטרונית. מאחלים רפואה שלמה לנער ומחזקים את הצוות הרפואי על הטיפול מציל החיים. מקרים דומים דווחו בעבר בישראל ובעולם. זוהי המחשה נוספת לסכנות הגלומות במוצרי הטבק והעישון. יש צורך בשיפור האכיפה ובפיקוח הדוק על מוצרי העישון הממכרים והמזיקים לבריאות, כדי להגן על בריאות הציבור ובפרט על בריאותם של ילדים. סקרים מהשנים האחרונות מצביעים על עליה משמעותית בישראל בשימוש של בני נוער בסיגריה אלקטרונית חד פעמית. בגלל הזמינות והמחיר הנמוך, יחד עם מגוון הטעמים, הן קורצות במיוחד לבני נוער. אנו קוראים לממשלה לאסור לחלוטין על הסיגריה האלקטרונית החד פעמית ולדאוג לאכיפת איסור מכירת מוצרי טבק ועישון לקטינים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!