דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

נתניהו: ״ההפגנות משני הצדדים הן עדות לדמוקרטיה שלנו, אנחנו חותרים להסכמה חוצת מחנות״

מושב הקיץ של הכנסת נפתח בדיון שצפוי להיות סוער, בו נוכח יו״ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקארתי | נתניהו: ״חותרים להסכמה בתחום הזה שהוא חשוב למדינה ולדמוקרטיה. קורא להידברות, מאמין שעם רצון טוב אפשר להשיג אותן״

בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום ארכיון: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בנימין נתניהו במליאת הכנסת (צילום ארכיון: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בפתח מושב הקיץ של הכנסת, כשלצדו יושב ראש בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקארתי, שיהיה אורח הכבוד של המשכן.

במרכז דבריו של נתניהו הייתה התייחסותו לנושא הרפורמה המשפטית שצפויה לחזור אל שולחן הדיונים. "ראינו את עוצמת התמיכה ביום ראשון בפגנת ענק עם מאות אלפים בירושלים, מנגד רואים את ההפגנות החוזרות בצד השני. זו עדות לדמוקרטיה התוססת שלנו", אמר. "מתוך אחריות לאומית חותרים להסכמה חוצת מחנות בתחום הזה שהוא חשוב למדינה ולדמוקרטיה. קורא להידברות. מאמין שעם רצון טוב אפשר להשיג הסכמות אלה".

בהמשך נאום נתניהו, הוא כינה באנגלית את מקארתי "חברי הטוב", והוסיף: "אין לישראל ידידה טוב יותר עלי אדמות מכם. ואנחנו מעריכים מאוד את הידידות הזאת". נתניהו כינה את התמיכה האמריקנית בישראל כדו-מפלגתית, וציין כי גם בכירי הדמוקרטים בבית הנבחרים ביקרו בארץ: "זה ביטוי של יחסים מיוחדים בין ארה"ב לישראל.

רה״מ התייחס בהמשך לאיום האיראני, ואמר כי שוחח על כך עם מקארתי: "לא ניתן לאיראן להקיף אותנו בטבעת טרור. לא בסוריה לא בלבנון ולא ביהוגה ושומרון. לא נאפשר לאיראן להתבסס בגבולותינו ונעשה הכול כדי למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני". הוא ציין כי דן עם מקארתי גם ב"הרחבת מעגל השלום בין ישראל ומדינות ערב". ראש הממשלה התעקש שהוא פועל לכך "גם כעת" – על רקע חידוש יחסי איראן-סעודיה – והוסיף: "אני משוכנע שגם את העניין הזה, הרחבת מעגל השלום, נצליח להשיג – בעזרתה של ארה"ב. ואני בטוח שתחת הנהגתך נזכה לתמיכה דו-מפלגתית גורפת במהלך היסטורי זה כפי שזכינו בהסכמי אברהם".

קודם לכן, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח את הישיבה עם אזהרה לח"כים, מחשש להפרעות – והבטיח כי יוציא את כל מי שיפריע לדיון. "אני מבקש להודות לך שנענית להזמנתי עם כניסתך לתפקיד ובחרת בכנסת כמקום הראשון בעולם בו אתה מבקר. ברוך שובך לישראל וברוך הבא לכנסת. אנחנו מבקשים לברך את חברי וחברות המשלחת הנבחרים, ברוכים הבאים לכנסת"

אוחנה הוסיף: "מדינת ישראל טובה יותר בזכות הברית האיתנה עם ארצות הברית ובדיוק כמו שאמריקה עמדה לצידנו בזמנים קשים, כך נעמוד לצד ארצות הברית של אמריקה". לאחר מכן התייחס למשבר סביב המהפכה המשפטית, אמר ש"ישראל בנתה לאורך השנים דמוקרטיה תוססת" וכי "גם כאן יש מתח בין הרשות המבצעת השופטת והמחוקקת ואנחנו פועלים בכל עת, גם כעת ממש, כדי למצוא את האיזון הנכון ביניהם כדי שנוסיף להיות דמוקרטיה ואף טובה יותר".

הדיון בכנסת על רקע בקשתם של חברי הכנסת מסיעות האופוזיציה לכונן "חוקה לישראל המבוססת על מגילת העצמאות. לטענתם חוקה זה "היא לא רק מוצדקת ערכית ומוסרית, היא גם הדבר היחיד שיוציא אותנו מן המשבר הנורא שאליו נקלענו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!