דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.4°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 27.7°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 36.2°אילת
  • 31.1°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הממשלה התכנסה ללא בן גביר ושרי עוצמה יהודית; נתניהו: ״הגדלנו את הסיוע לנכי צה״ל״

ישיבת השרים השבועית התקיימה בהיעדרם של בן גביר וחברי מפלגתו, בשל מחאתם נגד מדיניות הממשלה | רה״מ שב על הבטחתו לחינוך חינם מגיל 0 ועד 18, והוסיף: ״מענקי הדיור והרכב לנכי צה״ל ומתמודדי נפש יגדל ב-20%-10%, בדרך לרפורמה מלאה בתחום״

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רה"מ בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) את השרים לישיבת ממשלה, ללא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרי מפלגתו שנעדרו מהישיבה, זאת בהמשך למחאתם נגד מדיניות הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח דבריו: "הממשלה ממשיכה בתנופה בכמה תחומים. אני משבח את כוחות הביטחון על חיסול המחבלים שביצעו את הפיגוע באבני חפץ. 90 אחוז מהנפגעים בצד הפלשתיני הם מחבלים. זה הישג בינלאומי. ספק אם יש עוד צבא שמסוגל להביא תוצאה כזו בזירות קרב צפופות ורוויות אזרחים. כל מחבל יודע שדמו בראשו.

בתחום הכלכלי נעביר בקרוב בכנסת תקציב דו שנתי וחוק הסדרים. התחלנו עם תוכנית לימודים חינם מגילי לידה עד שלוש. היא תסייע כלכלית למשפחות ותאפשר יציאה לעבודה של בני ובנות הזוג. המשמעות היא שבישראל מגיל אפס עד 18 יהיה חינוך חינם.

"היום אנחנו מביאים בשורה נוספת ברפורמת נפש אחת לנכי צה"ל וכוחות הביטחון. הממשלה הקודמת לא יזמה את החקיקה הנדרשת ואנחנו נעשה זאת עכשיו – הכפלנו את הסיוע בשכר דירה לנכי צה"ל הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה כי זה פשוט מגיע להם. הרפורמה תסייע לכלל נכי צה"ל, כולל להלומי קרב שמתמודדים עם פוסט-טראומה. פוסט-טראומה זה כששדה הקרב נשאר איתך לכל החיים. זה דבר שהתחילו להכיר בו במלחמת העולם הראשונה, ולוקח זמן עד שהצבאות והמדינות מטפלים בנושא הזה. ישראל הכירה בזה, אבל נדרשת רפורמה אמיתית ומלאה. אני יודע ששר הביטחון, אתה עוסק בזה, והכוונה היא שאתה תשלים אותה. אבל הנה הצעד הראשון שאנחנו עושים.

עד להשלמת החקיקה שתעגן את כלל הזכויות וההטבות הניתנות לנכי צה"ל, אנחנו מגדילים את סכומי המענקים בתחומי הדיור והרכב. בתחום הרכב, עדכנו את מחירי המקסימום ב-10% עד 20% בהתאמה לסוג הרכב הנדרש. בתחום הדיור, העלינו את מענקי הרכישה לדירה ראשונה, עד לסכום של כמעט 300 אלף שקלים. זו הטבה ממשית גדולה. במקביל הגדלנו את ההלוואות הניתנות לרכישה או שדרוג דירה, והכפלנו את הסיוע בשכר הדירה.

״הרפורמה שלנו תסייע לשפר את חייהם של נכי צה"ל ששילמו מחיר יקר בהגנה על כולנו. הגיע הזמן לתיקון החשוב הזה, מהסיבה הפשוטה – כי זה פשוט מגיע להם. בהזדמנות הזו, אני רוצה לברך את נבחרת הנכים של ישראל בטניס שקיבלה את המקום השני בעולם, אנחנו מאחלים להם שייקחו בפעם הבאה את המקום הראשון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!