דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מבצע מגן וחץ

סרטונים נגד טילים: כך נעזרו הישראלים בטיקטוק כדי להתגבר על סבב הלחימה

הומור, מוזיקה, אותנטיות – מה שתמיד עובד בטיקטוק, עבד גם בסרטונים שהציפו את הרשת בזמן מבצע מגן וחץ, וסייעו לישראלים להתמודד עם הפחד והמתח

אסתר אווקה (צילום מסך: מתוך הטיקטוק של אסתר אווקה)
אסתר אווקה (צילום מסך: מתוך הטיקטוק של אסתר אווקה)
יהל פרג'

מה השתנה הסבב הזה? ובכן, הטיקטוק. החיסולים אותם חיסולים, היירוטים אותם יירוטים – אבל הפעם, באופן מובהק, הישראליות והישראלים השתמשו בפלטפורמת הסרטונים כדי לתעד, להצחיק, לעבד ובעיקר כדי לספר לעולם וגם לעצמם מה עושים כשאזעקה תופסת אותך באמצע.

את איילה מנתיבות תופסת האזעקה בזמן שהיא מצלמת סרטון עם חברות; את אופק פינטו מעוטף עזה במקלחת; את נועם טקלה מאשקלון באוטו; את קארין קליינברג משדרות כשהיא מבשלת; את שובל ספאם כשהיא מתאפרת עם חברה; את המשתמש eshetchail@ כשהוא ברכבת לאשקלון; את יונתן בן דוד מרחובות כשהוא עם הילד; ואת יעקב אלמקייס מקריית גת כשהוא… בקריית גת.

אחת ההנחיות של אנשי המקצוע היא להמשיך לשמור על שגרת חיים כמה שיותר, דווקא כשהמצב הביטחוני והחשש ממה שעתיד לקרות מקשים על החיים. סרטונים כאלה מנרמלים את הסיטואציות הקיצוניות, הופכים אותן למצחיקות, לאפשריות.

יוצר התוכן נועם טקלה האשקלוני מפחד לשמוע שירים באוטו – למקרה שיהיה אזעקה. אז מה עושים? הנה שיעור.

@noam_takla2 יאוו קללל מצב מלחמה חלק 1 מתחילים ???????????????????????????? אני חד המפחדים שומעים שמעתי נמוך של החיים עם יש עזאקה נודררר בייי #אשקלון #מלחמה #דרום #שאףףף???????? #???????????????? #foryou #ויראלי #בייייי???????? ♬ צליל מקורי – עמוד חדש יסננות ???????? בייצס

את הלהיט "תיק קטן" שעלה ופרח מטיקטוק כולם מכירים כבר, אבל כשהאזעקה תופסת את איילה מנתיבות וחברתה באמצע צילום סרטון לשיר, תוך כדי שהן שרות "כל אחת סוחבת איתה תיק קטן", המילים מקבלות נופך נוסף, וכבד.

@ayala_4040 תחכו עד לסוף חוובהה!!????#אזעקה #דרום ♬ צליל מקורי – איילה מפגאוקר????????‍♀️

אופק פינטו מעוטף עזה מדגימה מה לעשות כשיש אזעקה בזמן שמישהו בשירותים או במקלחת.

@ofekpinto3 #אזעקה #עוטףעזה אם לא נצחק נבכה????‍????️????????‍♂️????????@איציק פינטו ♬ צליל מקורי – Ofek pinto

הקומיקאית והיוצרת אסתר אווקה העלתה סרטון שבחלקו הראשון רואים איך כל החבר'ה שיושבים לצדה על הספה רצים למרחב המוגן בזמן האזעקה, ורק היא אוספת באיטיות ואדישות מסוימת למצב את כל האוכל שהיה פרוס על השולחן, ורק אז דואגת לעצמה. אווקה הוסיפה את ההאשטג #הכישראלי לסרטון ואחריו "לא תישברו אותנו", רוצה לומר – הרוח הישראלית לא תישבר נוכח סבב האלימות, השיגרה היא הכוח.

@ester_aweke_official אנשים רגילים באזעקה vs אסתר אווקה באזעקה #הכיישראלי ♬ צליל מקורי – ????Aster Aweke????

אינגה אברמיאן ז"ל מרחובות הייתה הקורבן הישראלי הראשון ב'מגן וחץ'. אותו טיל שהרג את אברמיאן ופצע אחרים, הכניס את יונתן בן דוד תושב העיר למרחב המוגן, ביחד עם בנו. מה עושים עם ילדים קטנים בסכנת חיים קיצונית כזו? בן דוד פשוט נתן לבנו לדבר.

@yehonatanbendav נפילה ברחבות! חובה לשמוע עד הסוף! איזה ילד גיבור אני בעצמי פחדתי! #רחובות #נפילה #נפילהרחובות #ישראל #מגןוחץ #טילים #איןעודמלבדו #מפחיד #פגיעה #פגיעהישירה #פיצוץ #ילדגיבור #ילד ♬ צליל מקורי – Yehonatan Ben David

הטיקטוקרית קארין קליינברג שמתגוררת בשדרות ענתה על שאלות בשידור חי בעמוד הטיקטוק שלה – תוך כדי שהיא מבשלת. כשאחת הגולשות שואלת אותה "מתי יוצאים לעשות קניות?", וקארין עונה לה "אני לא זוכרת מה ההנחיות, אנחנו יוצאים כזה כשאנחנו מרגישים…", נשמע פיצוץ.

@karin_kleinberg1 חייה של שדרותית! #צבעאדום #מגןוחץ ♬ צליל מקורי – קארין קליינברג

הישראלים אוהבים להתלונן, אבל בסבב הזה התלונה המרכזית של תושבים רבים הייתה שהג'יהאד האיסלמי לא סופר אותם. יעקב אלמקייס מקריית גת, עיר שלא ספגה טילים בסבב האחרון, רואה בזה עלבון ואפילו משדל את המחבלי הג'יהאד האסלאמי לעשות מעשה "שלא יחשבו שהם משתפי פעולה". כולם רוצים להיות חלק.

@yakov112344 לא מתלונן אבל כל שנה אותו סיפור #viral #פוריו #פוריוישראל #מבצעבעזה #חמאס #צהל #הומור ♬ original sound – יעקב אלמקייס

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!