דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

מתקפת הנגד של אוקראינה בהתקדמות איטית, התבצעה עסקת חילופי שבויים

הצבא האוקראיני העלה תמונה עם דגל אוקראינה על מבנה הרוס וציין כי מדובר בכפר בלאחודאטנה ליד חרסון | רוסיה וגורמים נוספים מעידים כי המתקפה האוקראינית איטית וחלשה | במקביל, נערכה עסקת חילופי שבויים הדדית בין המדינות

חיילים אוקראינים מוחזרים מהשבי הרוסי (צילום: מטה התיאום לשבויים ונעדרים/רויטרס)
חיילים אוקראינים מוחזרים מהשבי הרוסי (צילום: מטה התיאום לשבויים ונעדרים/רויטרס)

חטיבה 68 בצבא אוקראינה פרסמה היום (ראשון) סרטון בפייסבוק שבו נראים חיילים מתקינים דגל אוקראיני על בניין הרוס, לצד כיתוב בו נאמר כי מדובר בכפר בלאחודאטנה, באזור המזרחי של דונייצק, צפונית לעיר חרסון בו התגוררו לפני המלחמה כאלף איש. בפוסט נפרד ברשתות החברתיות, כוחות היבשה של אוקראינה אישרו כי החטיבה השתלטה מחדש על בלאחודאטנה, כחלק ממתקפת הנגד שאוקראינה החלה ביומיים האחרונים אחרי פיצוץ סכר נובה קאחובקה ביום שלישי האחרון.

גדותיו של נהר הדנייפר ממשיכות להיות מוצפות מאז פיצוץ הסכר, וכעת נראים כתמי שמן גדולים באזורים הולכים ומתרבים בתוך הכפרים, הערים וביניהן, מה שמעיד על הצפה של מבני תעשייה ומאגרי דלק מסוגים שונים, שמזהמים את המים וזורמים דרומה אל עבר הים השחור, וסוחפים איתם פסולת רבה מהכפרים שעל גדות הנהר.

האוקראינים ממשיכים להודיע מראש, הרוסים טוענים כי הכפרים עדיין בידיהם

הטקטיקה לפיה האוקראינים מודיעים מראש על צעדיהם ההתקפיים נמשכת, כאשר מירוסלב סמניוק, דובר חטיבה 68, אמר לסוכנות הידיעות AP כי צוות תקיפה עצר 6 חיילים רוסים לאחר שנכנס למספר מבנים שבהם כ-60 חיילים נכלאו. "האויב ממשיך להפגיז אותנו אבל זה לא יעצור אותנו", אמר סמניוק. "הכפר הבא שאנחנו מתכננים לכבוש מחדש הוא אורוז'יינסקה, ואז דרומה יותר".
שכונה מוצפת בעיר חרסון, כתמי שמן על גבי המים מעידים על זיהום (צילום: AP Photo)
שכונה מוצפת בעיר חרסון, כתמי שמן על גבי המים מעידים על זיהום (צילום: AP Photo)
למרות כיבוש הכפר הקטן, מנהיגים מערביים ואוקראינים מזהירים כי התקדמות נרחבת יותר של הצבא האוקראיני תיקח זמן אל מול ההיקפים ויכולת העמידה של הצבא הרוסי בשטחים אותם כבש. משרד ההגנה הרוסי אף הגדיל ומסר כי הוא דוחה את הטענות לכיבושים אוקראיניים, והצהיר כי ניסיונות הצבא האוקראיני לכיבוש ולהתקדמות על צירים באזורי החזית במחוזות דונייצק וזפוריז'יה, לא צלחו.
ולדימיר רוגוב, גורם ממשל רוסי המוצב באזור זפוריז'יה, עמד על כך שבלאחודאטנה, יחד עם שני כפרים נוספים בזפוריז'יה, נמצאים ב"אזור אפור" מבחינת מי ששולט בהם. לדברי רוגוב, הכוחות האוקראינים השתלטו לזמן קצר על כפר נוסף באזור דונייצק השכן, אך נהדפו משם במהירות על ידי החיילים הרוסים.

חילופי שבויים הדדיים: 189 אנשי ביטחון הוחזרו

למרות מתקפת הנגד, רוסיה ואוקראינה הודיעו היום במקביל על החלפת שבויים הדדית של 189 חיילים. משרד ההגנה של רוסיה פרסם בטלגרם כי 94 חיילים רוסים שהוחזקו בשבי האוקראיני שוחררו לאחר משא ומתן ויועברו למוסד רפואי לבדיקה.

אנדריי ירמק, ראש הממשל הנשיאותי באוקראינה, אמר כי 95 אנשי ביטחון מהצבא, המשמר הלאומי ומשמר הגבול האוקראיניים הוחזרו, בהם כמה פצועים.  ירמק הוסיף כי המשוחררים היו בפעולה ליד העיר מריופול, תחת מצור רוסי במשך שבועות ארוכים בשנה שעברה; בתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל, שהוחזקה לזמן קצר על ידי כוחות רוסים בשנה שעברה; מאי הנחש בים השחור ומבחמוט, שם עדיין מתקיימת לחימה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!