דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 27.3°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 24.5°צפת
  • 27.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רן ארז נגד השר קיש: ״בוחר לשבת בטריבונה בדיונים על עתיד מערכת החינוך״

יו״ר ארגון המורים שיגר מכתב חריף בו טען כי שר החינוך אינו רוצה שהכישלון ידבק בו, ״אך ישמח מאוד לגזור את הסרט בסיום המו"מ״ | בתחילת השבוע ביקר קיש את ארז במכתב לעובדי ההוראה וכתב כי הוא ״פוגע ישירות בתלמידים ובמורים״

שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז פרסם אתמול (שני) מכתב לחברי ארגון המורים בו הוא תוקף את שר החינוך יואב קיש  ואת משרדו על חוסר המעורבות  במאבק הארגון על הסכם שכר. "זה כחודשיים ימים השר לא מאפשר למנכ"ל המשרד להשתתף בדיוני המו"מ – למרות שדיונים אלו הם על עתיד מערכת החינוך ובאחריותו, ובכך הוא עבר 'לשבת בטריבונה'". 

במכתב ארז מפרט את מעורבותו החלקית של קיש ושל המשרד. לדבריו, קיש לא השתתף בישיבות המשא ומתן, וכשארז ביקש ממנו להצטרף השר סירב ואמר כי "אני מוכן להתערב רק במקרה שהפערים קטנים יותר". ארז מבקר גישה זו וטוען כי "קיש אינו רוצה להיכשל ושהכישלון ידבק בו, אך ישמח מאוד לגזור את הסרט בסיום המו"מ". 

המכתב הוא מכתב תגובה לאחר ששר החינוך פרסם לעובדי ההוראה בתיכונים בראשון האחרון. במכתב ארז מאשים את קיש בטקטיקת 'הפרד ומשול' בינו לבין ציבור עובדי ההוראה בתיכונים. "יצירת דמוניזציה כלפי מי שמייצג את המורים באמצעי התקשורת השונים – הפיכת יו"ר הנהלת ארגון המורים לדמון כוחני הנאבק על גבם של תלמידים". 

ביקורת נוספת שארז מבקר את קיש היא קיום המפגשים עם הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית שני גופים שמביעים התנגדות למאבקם של ארגון המורים. "לכאורה  'דאגה ותמיכה' במורים ולמעשה יצירת דה-לגיטימציה כלפי מאבק המורים.  

את מכתבו סיים ארז בעקיצה להסתדרות המורים. "לא נחתום על הסכם קיבוצי חדש בו דורשים מאיתנו להסכים להורדת שכרם של המורים – גם אם בהסתדרות המורים עשו זאת". 

במכתב ששלח קיש בתחילת השבוע הוא שיבח את עובדי ההוראה בתיכונים, ביקר חריפות את ארז, וכינה את התנהלותו ״חסרת תום לב ופוגעת באופן ישיר בתלמידים ובעובדי ההוראה". הסיבה שקיש שלח את המכתב היא חששו שארגון המורים לא יפתח את שנת הלימודים תשפ"ד. 

קיש תומך בהצעתו של משרד האוצר, ״המבוססת על עליית השכר כפי שנקבע בתקדימים של הסכמי ההסתדרות, הסתדרות המורים ולאחרונה גם עם הסגל האקדמאי". על אמירה זו מבוססת עקיצתו של ארז על הסתדרות המורים. קיש הדגיש את חשיבותו של ההסכם:  "הסכם השכר הינו היעד אשר נמצא בראש סדרי העדיפויות שהצבתי וזאת מתוך הכרה בתפקידכם המשמעותי והמכריע בעיצוב פני דור העתיד בישראל".

חילוף מכתבים זה מגיע לאחר שלאחרונה בית הדין לעבודה אישר למורים את המשך קיום העיצומים, ונשיאת בית הדין העירה לנציגי הממשלה על התקדמות איטית מצידם במשא ומתן. עיצומי ארגון המורים שחלקם היו לאורך כל שנת הלימודים הנוכחית כללו אי מתן ציונים, השבתות לסירוגין, אי השתתפות בפעילויות חוץ בית ספריות ואי השתתפות בוועדות בית ספריות. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!