דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 27.3°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 24.5°צפת
  • 27.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

״לתת מענה שוויוני לצרכים של כל ציבור העובדים״: תא גאה יוקם לראשונה בחברת החשמל

מספר בכירים בחברה הודיעו על המהלך, שיתבצע בשיתוף ארגון LGBTech המקדם הכללת להטב"קים במקומות עבודה, וישמש כתובת לפניות העובדים והעובדות | יו"ר ארגון העובדים יהודה גן-אל: ״נמשיך לבסס אקלים של תרבות ארגונית מכילה ושוויונית״

משרדי חברת החשמל (צילום: רומן ינושבסקי, Shutterstock)
משרדי חברת החשמל (צילום: רומן ינושבסקי, Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהודעה משותפת שנשלחה לעובדים על ידי יו"ר ארגון העובדים יהודה גן-אל, סמנכ"ל משאבי אנוש שלומי צרפתי ודנה בצלאל הממונה על שוויון מגדרי בארגון, נכתב כי בימים אלה ממפים הגורמים יחד את הצרכים והאתגרים, לקראת הקמת התא הגאה שישמש ככתובת לפניות עובדים ועובדות ובני ובנות קהילת הלהט"ב.

"מתוך התפיסה שחברת החשמל מייצגת במידה רבה את המיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית אנחנו פועלים ללא הרף לקידום ייצוגו המירבי של פסיפס כלל אוכלוסיותיה", נכתב באיגרת המשותפת. "במסגרת המאמצים להמשיך ולבסס אקלים של תרבות ארגונית מכילה ושוויונית בחברת החשמל, המפנה מקום לייחודיותו של כל אדם, יחידת השוויון המגדרי יצרה קשר עם ארגון LGBTech, המקדם הכללת להטב"קים במקומות עבודה".

"מי מכם או מכן המעוניינים.ות להצטרף ולהשפיע על מקומה של הקהילה הלהטב"קית בחברת החשמל מוזמנים.ות לפנות ליחידת השוויון המגדרי ולהעלות רעיונות ומחשבות".

בשיחה עם יו"ר ארגון העובדים גן-אל, אמר לדבר כי עוד בימיו של קודמו, מיקו צרפתי, החל ארגון העובדים להפעיל פרוייקט המסייע לעובדים ועובדות המעוניינים להביא ילדים לעולם ונזקקים לשירותי פונדקאות, סיוע כלכלי בסך 30 אלף שקלים. "זה דבר שעבר פה אחד במוסדרות הארגון שלנו, ואני מאוד גאה בו".

"החברה שלנו שמה המון דגש על הנושא של גיוון תעסוקתי, ונעשה גם מאמץ רב – הן בתהליכי גיוס העובדים והן בתהליכים של התאמת האווירה הארגונית, מרחבי העבודה וכו'. בסופו של דבר, גיוון תעסוקתי נותן המון לארגון. הוא מסייע לצאת מהקופסה, להרחיב את המחשבה, ואני שמח שגם ההנהלה שלנו רואה את החשיבות של זה ודוחפת את זה".

לדבריו, הרעיון להקים פורום גאה עדיין בחיתוליו, אבל הוא מקווה שהיוזמה תצמח ותגיע רחוק. "אנחנו רוצים, הוועד יחד עם ההנהלה, לתקצב ולתת מענה לכל הצרכים של כל ציבורי העובדים".

"כנציג ציבור אתה מקבל פניות מגוונות של כל מיני קהלים. למשל, בחברה שלנו עובדים הרבה חרדים ועם הזמן למדנו להתאים אירועי רווחה והשתלמויות ייעודיות לציבור הזה שזקוק לדוגמה לכשרות ייחודית. אלה דברים שאני לאו דווקא ראיתי מעצמי אלא צפו מהשטח. בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בצרכים כאלה ואחרים של קהילת הלה"טב והבנו שאנחנו עדיין לא מספיק מבינים. לכן ביקשנו לייצר את הפורום הזה שישקף לנו את הצרכים, את הדברים שאנחנו בעצמנו לא רואים". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!