דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

איומים בפיצוץ השיחות בבית הנשיא ובחידוש המחאה: התגובות למהלכי הבחירות לוועדה למינוי שופטים

קריאתו של נתניהו לקואליציה להצביע נגד שתי המועמדות ובכך להוביל לבחירות חדשות לוועדה בעוד חודש מכעיסים את האופוזיציה ואת מתנגדי הרפורמה, שחוששים מהמשך המהלכים לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים | נתניהו: "די לאיומים, שבו איתנו ברצינות"

מימין למעלה עם כיוון השעון: בנימין נתניהו, טלי גוטליב, קארין אלהרר, בני גנץ. במרכז: המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילומים: פלאש90)
מימין למעלה עם כיוון השעון: בנימין נתניהו, טלי גוטליב, קארין אלהרר, בני גנץ. במרכז: המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילומים: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ההצבעה על נציגות הכנסת בוועדה לבחירת שופטים מעוררת גל של תגובות, עקב ההוראה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקואליציה להצביע נגד המועמדות טלי גוטליב וקארין אלהרר, ובכך להוביל לבחירות חוזרות לוועדה בעוד חודש, בהן גוטליב ואלהרר לא יוכלו להשתתף. נתניהו ניסה בימים האחרונים לצמצם את מספר המועמדים כך שתהיה נציגות לקואליציה ולאופוזיציה, אך לבסוף החליט להורות על הצבעה נגד המועמדות.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו על ההוראה. "נתניהו מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הביטחון ואת אחדות העם. הוא הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות". לשכת נשיא המדינה גם היא הפעילה לחץ על ראש הממשלה כדי שיחזור בו.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התרעם על הניסיונות לדחות את הבחירות. הוא כינס את צוות המשא ומתן של המחנה הממלכתי בבית הנשיא בעקבות המהלכים בקואליציה. "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל", נמסר מהמחנה הממלכתי. "הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

חבר הכנסת חילי טרופר, החבר בצוות המו״מ מטעם המחנה הממלכתי, אמר ״נתניהו בחר היום בפוליטיקה קטנה על פני אחריות למדינה. מפחד הקיצוניים במפלגתו, הוא הפר סיכום מול בית הנשיא, בחר בתרגיל קטנוני ומביא לכך שהשיחות בניסיון להגיע להסכמות נעצרות. האחריות עליו".

מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית הוציאו הצהרה בה אימו לחדש את המחאה. "אם לא תמונה היום הוועדה לבחירת שופטים עם חברת האופוזיציה כחלק ממנה – אנחנו קוראים לציבור לצאת לקפלן הערב בשעה 20:00. נתניהו החליט להרוס את המדינה – רק הציבור יכול להציל את ישראל מדיקטטורה חשוכה".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לראשי האופוזיציה ואנשי המחאה בתקווה למזער את הנזקים שהתחדשות המחאה עלולה להביא לממשלתו. "אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים", מסר נתניהו. "אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים – שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!