דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
30.3°תל אביב
  • 30.6°ירושלים
  • 30.3°תל אביב
  • 29.0°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 34.9°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 30.1°צפת
  • 32.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ועידת העבודה ה-111 ננעלה בז׳נבה: ״תמיכה עולמית חד משמעית לצדק חברתי״

משתתפי הוועידה אישרו מספר החלטות שגרתיות הנוגעות לתקציב והחזון לשנים הבאות, וגיבשו החלטה הדורשת מבלארוס להפסיק לפגוע בחופש ההתאגדות | מספר המשתתפים עמד על כ-5,000 צירים מ-187 מדינות

מנכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי, גילברט הונגבו, במליאת האסיפה הכללית של הארגון (צילום: Crozet – Pouteau / ILO / Flickr)
מנכ"ל ארגון העבודה הבינלאומי, גילברט הונגבו, במליאת האסיפה הכללית של הארגון (צילום: Crozet – Pouteau / ILO / Flickr)
מאיה רונן

ועידת העבודה הבינלאומית ה-111 שננעלה היום (ו'), אימצה המלצה לתקן התלמדות חדש בנושא חניכות איכותית. כמו כן, אושרו החלטות הנוגעות למעבר הוגן עבודה מוגנת, דוח התקנים לעבודה בטוחה, תוכנית הפעולה והתקציב של הארגון לשנתיים הקרובות, והחלטה תקדימית הדורשת מבלארוס לחדול את האיום על חופש ההתאגדות ולוודא ההגנה על הזכות להתארגן. 

בנאומו בטקס הנעילה של הוועידה, פנה מנכ"ל ארגון העבודה הבין-לאומי ILO לנציגים ואמר: "עליכם להיות גאים במה שהשגתם. המחוייבות שלכם למנדט של ILO, המשא ומתן המיומן שלכם, הדיפלומטיה הקפדנית, כל אלה הביאו לאימוץ של מספר מסמכים משמעותיים בוועידה זו".

עוד הוסיף המנכ"ל הונגבו: "בעודנו ממשיכים במסע הארוך של הארגון למימוש המנדט שלו, זכינו לתמיכה מהדהדת וחד משמעית בקואליציה עולמית לצדק חברתי. ראשי מדינות, שרי עבודה ומנהיגי ארגוני מעסיקים ועובדים, הכירו בקואליציה העולמית כיוזמה דחופה וחיונית. כעת עלינו לבנות על המומנטום הזה". 

משתתפי הוועידה אימצו המלצה חדשה בנושא חניכות איכותית. מדובר בתקן החדש להתלמדות בעבודה, שנועד ליצור הזדמנויות לאנשים בכל הגילאים לרכוש מיומנות חדשות בשווקי העבודה המשתנים במהירות. התקן מגדיר בצורה ברורה מהי חניכות, מפרט סטנדרטים לחניכות איכותית, וכולל פירוט של זכויות והגנות לחניכים. 

עוד אומצו בוועידה המסקנות שהציגה הוועדה העוסקת במעבר הוגן. במסקנות הוועדה הודגש ההכרח לקדם מעבר הוגן כדי להשיג צדק חברתי, למגר את העוני ולתמוך בעבודה הגונה. הנציגים אישרו את הנחיות הארגון למעבר הוגן לעבר כלכלות וחברות בנות קיימא מבחינה סביבתית, כבסיס לקביעת מדיניות מרכזית ולפעולה בנושא. 

בנוסף, אימצו נציגי המדינות את מסקנות הוועדה לדיון מתמשך בהגנת העבודה. ההחלטה שהתקבלה משרטטת נתיב התקדמות לעבר הגנה כוללת, נאותה ויעילה יותר על עובדים שתיקח בחשבון את כל העובדים. החלטה זו תהווה בסיס לפיתוח תוכנית פעולה במדינות ובתחומים השונים. 

הוועידה אימצה גם החלטה תקדימים לפי סעיף 33 לחוקת ה-ILO, הנוגעת להפרת אמנות הארגון על ידי ממשלת בלארוס. מטרת ההחלטהלהבטיח את ציות ממשלת בלארוס להמלצות ועדת החקירה של ה-ILO, שבחנה הפרות של האמנה לחופש ההתאגדות וההגנה על הזכות להתארגן, והאמנה הקובעת את הזכות להתארגן ולקיים משא ומתן קיבוצי, על ידי ממשלת בלארוס. 

מליאת הוועידה אישרה את דוח הוועדה ליישום תקנים (CAN), שהיא גוף ליבה לפיקוח על מערכת התקנים של הארגון הבין-לאומי. הוועדה בדקה מקרים ספציפיים הקשורים להפרת אמנות ILO ב-24 מדינות.  

הוועידה בחנה סקר כללי של ועדת מומחים בנושא השגת שוויון בין המינים בעבודה. חברי הוועדה, שהורכבה מנציגי ממשלה, מעסיקים ועובדים, הדגישו במסקנותיהם את הצורך הדחוף בביטול כל צורות האפליה בעבודה ובעיסוק. עוד הדגישו את החובה להבטיח הגנה מלאה ואפקטיבית ליולדות, ולהבטיח את הזכות לעבודה, של נשים עובדות בעלות אחריות משפחתית. 

במהלך הוועידה נרשמו 13 אשרורים של אמנות עבודה בינלאומיות, בדגש על האמנה נגד אלימות והטרדה בעולם העבודה (C190) שהתקבלה לאחרונה, ואמנות הנוגעות לבטיחות ובריאות בעבודה. 

הוועידה אימצה את תוכנית העבודה ותקציב ארגון ILO לשנת 2024-25. בכך, אישרו מחדש משתתפי הוועידה, מקרב ממשלות, מעסיקים ועובדים את מחויבותם: "להילחם בכל צורות האפליה וההדרה מכל סיבה שהיא לטובת כולם, תוך הכרה בעמדות השונות שהובעו בנושאים מסוימים". 

עוד מאירועי הוועידה: ב-12 ביוני ציינה הוועידה את היום העולמי נגד עבודת ילדים. נוכח העלייה בשיעור עבודת ילדים ברחבי העולם, קרא מנכ"ל ILO הונגבו לקהילה הבינלאומית לתמוך בצדק חברתי גדול יותר ולהגביר את המאבק בעבודת ילדים. 

בוועידת העבודה הבינלאומית ה-111 השתתפו כ-5,000 צירים המייצגים ממשלות, עובדים ומעסיקים מ-187 המדינות החברות ב-IAO

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!