דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

ראשי הקואליציה החליטו: חקיקת צמצום עילת הסבירות תימשך עוד השבוע

עוד הוחלט לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים | ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן תתכנס כבר ברביעי להמשיך לדון בנושא | סמוטריץ׳: ״תיקון הכרחי״ | לפיד: ״נתניהו איבד שליטה על יריב לוין״

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית (צילום: עמית שאבי/ פול)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית (צילום: עמית שאבי/ פול)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את ראשי מפלגות הקואליציה, ובמהלך הישיבה הוחלט לקדם את חקיקת המהפכה המשפטית גם ללא הסכמות עם האופוזיציה. החקיקה לצמצום עילת הסבירות תקודם כבר ברביעי הקרוב, כשוועדת החוקה של הכנסת בראשות ח"כ שמחה רוטמן תתכנס ביום רביעי כדי להתחיל בקידומה.

עוד הוחלט לקדם במושב הבא של הכנסת את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים עם איזון לשני הצדדים, כך שלאף אחד לא יהיה וטו על הליך המינוי. הקואליציה צפויה להחזיר לוועדת החוקה את הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה שאושרה בכנס הקודם של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית ולערוך בה את השינויים כך שהרכב הוועדה יהיה מאוזן לשני הצדדים.

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' התייחס להחלטה בישיבת הסיעה ואמר כי "בשבוע האחרון ראינו את השתוללות האופוזיציה. ראינו שלא משנה מה קורה ומהי תוצאת המשחק הדמוקרטי – האופוזיציה ממשיכה להיות אופוזיציה למדינה, חסרת אחריות ומעצורים וכזו שמבקשת לגרור אותנו לכאוס". סמוטריץ' אמר כי צמצום עילת הסבירות היא סוגיה שהיו עליה "הסכמות בבית הנשיא וגם האופוזיציה מבינה שהתיקון הזה הוא הכרחי". הוא הוסיף כי הקואליציה תמשיך "לבצע את התיקונים במערכת המשפט מתוך אחריות ובשיקול דעת, כל זה תחת המנדט שקיבלנו באופן ברור בבחירות האחרונות מרוב מוצק של אזרחי ישראל, הרבה יותר מהמנדט של רבין באוסלו ושל שרון כשהוציא חיילים מהקברים בגוש קטיף. מי שפוצץ את השיחות אלו לפיד וגנץ".

יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר אמר בישיבה בכנסת כי יש "להמשיך ברפורמה, אי אפשר להסתפק בקוסמטיקה. יש כאן נקודה משמעותית. האם הולכים למתווה שמציע אהרן ברק או ללכת לרפורמה אמיתית, רפורמה משמעותית שהציבור מצפה מאיתנו. כן, ההידברות חשובה, כן, אם אפשר להעביר דברים בהסכמה, אדרבא ואדרבא, אבל בסוף נבחרנו כדי להוביל, נבחרנו כדי לנהל, כאשר כובלים את הידיים שלנו – חייבים רפורמה עכשיו".

מוקדם יותר, הזהיר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי קידום חד-צדדי של חקיקת המהפכה המשפטית תוביל למלחמת אזרחים. "אם נתניהו יחליט להחזיר אותנו שלושה חודשים אחורה, כולם יפסידו ממהלך כזה. חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות של נתניהו מהעם, שתסתיים בכישלון".

"נתניהו", פנה יו"ר המחנה הממלכתי לראש הממשלה. "אתה יודע שאין למהלך הזה רוב בעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים. אני קורא לנתניהו, לא להיות זה שזורק את הגפרור ביער". עוד אמר גנץ: "התקדמות חד-צדדית היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית, זו לא אחריות – זו הפקרות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו ואמר בפתח ישיבת סיעתו: "אנחנו לא נשב בבית הנשיא רק כדי שנתניהו יוכל להתראיין ב-CNN ולטעון שיש הידברות בזמן שיריב לוין מעביר חוקים שיהרסו את הדמוקרטיה שלנו. נתניהו הוא אדם חסר אחריות, זה לא אומר שגם אני צריך להיות כזה. רק אין הסכמות וגם לא היו. הסיבה היחידה שנתניהו חוזר לחקיקה, היא שהוא איבד שליטה על הקואליציה, איבד שליטה על חבורת יריב לוין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!