דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.8°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.6°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 36.4°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

אושר לקריאה שנייה ושלישית: כספי סיוע להורים יחידניים לא יעוקלו בהוצאה לפועל

יוזמת הצעת החוק, ח"כ אתי עטיה (הליכוד): "מטרת החוק היא לתת תקווה ורשת ביטחון כלכלית" | הצעת חוק ממשלתית נוספת שתובא לאישור סופי במליאה: הגנה על כספי סיוע של משרד הקליטה לעולים שמשרתים בצה"ל או בשירות לאומי

דיון בוועדת העבודה והרווחה בנושא הוצאת ילדים מבתיהם (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
דיון בוועדת העבודה והרווחה (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
הדס יום טוב

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית המבטיחה כי כספי סיוע המוענקים להורים יחידניים במסגרת תכניות ממשלתיות לא יעוקלו על ידי הוצאה לפועל. הצעת החוק, שהיא תיקון לחוק הוצאה לפועל, עברה בקריאה ראשונה כבר בכנסת הקודמת, ואושרה היום לקריאות הנוספות בדין רציפות.  

על פי הצעת החוק, במקרה בו מגיע ההורה למצב של גביית חובות, כספי סיוע אלו ויהיו מוגנים מפני עיקול  כשם שמענקי עבודה ולימודים מוגנים מפניו בחוק. על פי ההצעה שר המשפטים יוכל להרחיב את החוק לתכניות נוספות, בהוצאת צו ובכפוף לאישור הוועדה. 

מנתוני הלמ"ס מפברואר 2023 עולה כי ישנן כ-137 אלף משפחות חד-הוריות (עם ילדים עד גיל 17), והן מהוות כ-11% מכלל המשפחות (עם ילדים עד גיל 17) בישראל. בראש כ-86% ממשפחות אלו עומדת אישה.  

"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", אמרה ח"כ אתי עטיה. "אני מתרגשת מאוד מאישור הצעת החוק, תודה לכל השותפים. המטרה של החוק היא לסייע לאימהות החד-הוריות, לאנשים עם מוגבלות ולאוכלוסיות סיעודיות. לתת להם תקווה ורשת ביטחון כלכלית, להוציא אותם מקו העוני, להתנתק מהקצבאות ובעיקר להשתלב במעגל התעסוקה״.

גם כספי סיוע לחיילים עולים יוגנו מעיקול

נוסף על כך, ועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שניה והשלישית הצעת חוק ממשלתית שתגן על חיילים עולים ומשרתי שירות אזרחי עולים מפני עיקול או שיעבוד הכספים המשולמים להם ממשרד העלייה והקליטה. חוק תשלומים לחיילים בשירות סדיר (הגנה על תשלומים), מגן מפני עיקול, שעבוד או העברה של תשלומים שמשלם צה"ל לחיילים בשירות חובה בשל מצבם הכלכלי־חברתי ובשל סיבות נוספות כגון היותם חיילים בודדים או חיילים עולים.

הצעת החוק שאושרה כעת בוועדה מוסיפה כאמור לרשימת התשלומים המוגנים גם את התשלומים שמעניק משרד העלייה והקליטה לחיילים עולים המשרתים בשירות חובה, לרבות חיילים בודדים עולים, ולעולים המשרתים בשירות הלאומי־אזרחי.

במהלך הדיון הכניס יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר תיקון לחוק, הקובע כי ככל שישנם תשלומים נוספים המשולמים לחיילים ומשרתי שירות לאומי על ידי משרד ממשלתי ואינם מוגנים מפני עיקול או העברה, ניתן יהיה להכניס אותם תחת אותה ההגנה על ידי התקנת תקנות, וללא צורך בחקיקה ראשית, הדורשת הליך ארוך ומורכב בהרבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!