דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הקטל בכבישים

״כביש 40 הוא רולטת דמים": תושבי הנגב יפגינו בדרישה לשדרוג מיידי של הכביש הקטלני

תושבי הנגב ייצאו מחר (ה') להפגין נגד מדיניות הטיפול של המדינה בכבישי הדרום, "חיי תושבי הפריפריה לא שווים פחות מהחיים של אף אחד אחר"

תאונה קטלנית בכביש 40 (צילום: דוברות זק״א)
תאונה קטלנית בכביש 40 (צילום: דוברות זק״א)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

״תאונות דרכים אינן גזירת גורל, זו תוצאה של מדיניות", אומר עומר ברט, מהמטה האזרחי לעצירת ההרג בכביש 40. מחר (חמישי) בשעה 17:30 ייצאו יחד עם תושבי הנגב להפגין בדרישה לשדרוג מידי של כביש 40. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח אחריות על הכביש הזה שמשרת בסיסים רבים, תיירים ואת תושבי האזור".

ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון מגדיר את כביש 40 רולטת דמים. "זהו כביש צר, ללא הפרדה בין הנתיבים. אנחנו במרוץ נגד הזמן לפני שכביש זה ייגבה קורבנות נוספים, ולצערי אנחנו מפסידים".

המקטע של כביש 40 בין צומת הנגב למצפה רמון משתרע על פני 60 קילומטרים בהם אין הפרדה בין הנתיבים ואין תאורה. בשנים האחרונות, אזרחים רבים מעדיפים לנסוע לאילת דרך כביש 40. נפח התנועה בכביש גדל, בעוד התשתית נותרה כשהייתה.

לפי נתונים שפרסם המטה האזרחי, כ-25% מתאונות הדרכים, בין שדה בוקר למצפה רמון, הן קטלניות, כשהממוצע הארצי עומד על 2% בלבד. במקטע הזה יש תאונת דרכים בכל 4 ימים, בממוצע, מה שהפך את מצפה רמון לישוב הרביעי בישראל עם הכי הרבה הרוגים ביחס לגודל האוכלוסייה.

"תפקיד המדינה הוא להשקיע בתשתיות ולדאוג לאזרחים שלה", אומר ברט תושב מצפה רמון בעצמו. "צריך להתייחס להרוגים בתאונות דרכים כמו שמתייחסים לנרצחים בפיגועים. אנחנו רוצים לראות את הפוליטיקאים מגיעים לפה אחרי כל תאונה, מתחייבים לדאוג לנו ולקחת אחריות. חיי אדם הם קודש וההפקרה של הפריפריה בתקציבים לא תשכנע אותנו אחרת".

לדבריו, המחאה תלך ותגבר, "עד שנראה תכנית סדורה שדואגת לכל מוקדי הסיכון והבעיות בכביש. חיי תושבי הפריפריה לא שווים פחות מהחיים של אף אחד אחר. אנחנו דורשים השקעה מידית מצד המדינה בשדרוג הכביש, עם פתרונות לטווח הקצר והארוך, שיבטיחו את בטיחותם וחייהם של הנוסעים בכביש".

ח״כ שלום דנינו (הליכוד) שצפוי להשתתף בהפגנה: ״כנציג הנגב בכנסת, תבעתי לקצר את זמן התכנון של כביש 40 ולשלבו בביצוע כבר בתקציב הנוכחי, באיחור רב מאד שגבה וגובה דמים רבים. הפרמטר החשוב ביותר צריך וחייב להיות חיי אדם, ולפי זה צריך לקבוע את סדרי העדיפויות. בינתיים אנחנו לא מקבלים תשובות מספקות ממשרד התחבורה ומגורמי המקצוע ואנחנו נגביר את הלחץ בנושא. אני עומד לצד תושבי הנגב במאבק הזה. לא נרפה עד שנראה את הדחפורים מתחילים לעבוד״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!