דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

קיץ חלומי: נבחרת ישראל עד גיל 21 ניצחה את צ'כיה והעפילה לרבע גמר היורו

עומרי גאנדלמן נגח פנימה בדקה ה-82, לאחר הגבהה של אוסקר גלוך וקבע 0:1 | אנגליה גברה על גרמניה 0:2 וסייעה לישראל לזכות במקום השני בבית | בשבת (19:00) ישראל תשחק מול גאורגיה על הכרטיס לחצי הגמר

עמרי גאנדלמן חוגג את שער הניצחון על צ'כיה במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 ביורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
עמרי גאנדלמן חוגג את שער הניצחון על צ'כיה במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 ביורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל עד גיל 21 העפילה הערב (רביעי) לרבע גמר היורו לראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, לאחר ניצחון 0:1 על צ'כיה. עמרי גאנדלמן (82) נגח את השער הדרמטי אחרי הגבהה של אוסקר גלוך. אנגליה ניצחה את גרמניה 0:2 ובכך הבטיחה לישראל את המקום השני בבית.

הנבחרת תשחק ביום שבת (19:00) מול גאורגיה על הכרטיס לחצי הגמר. אם הנבחרת תעבור את הגאורגים ותעלה לחצי הגמר, זה יסדר לה הופעה באולימפיאדה, מה שלא הצליחה לעשות מאז המשחקים האולימפיים במונטריאול ב-1976.

ישראל הגיעה אחרי התיקו 1:1 עם גרמניה וההפסד 2:0 לאנגליה. הנבחרת בכחול-לבן ידעה שהיא חייבת ניצחון בשילוב איבוד נקודות של גרמניה. מנגד, היריבה הצ'כית הייתה זקוקה לתיקו על מנת להבטיח העפלה לשלב הבא, כאשר נבחרת שלושת האריות שתתמודד מול המאנשאפט כבר הבטיחה את העפלתה.

גיא לוזון בחר לעלות בהרכב התקפי כשעידן טוקלומטי ערך הופעת בכורה ב-11 לצד דור תורג'מן, ומאחוריהם הוצב אוסקר גלוך. עדן קארצב שב להרכב אחרי ההרחקה. למרות מחצית ראשונה שקולה, ישראל לא הצליחה לתרגם את המצבים לשערים והשתיים ירדו בתיקו מאופס להפסקה.

אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 מול צ'כיה בשלב הבתים של היורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
אוסקר גלוך במדי נבחרת ישראל עד גיל 21 מול צ'כיה בשלב הבתים של היורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

המחצית השנייה נפתחה בקצב נמוך יחסית, כשתורג'מן (55) החמיץ אחרי מסירת עומק נהדרת של גלוך, והחלוץ של מכבי תל אביב בעט רק לרשת החיצונית של יארוש. עילאי חג'ג', ענאן חלאילי ועוז בילו עלו לשחק במטרה להשיג את שער הניצחון שיעניק את הכרטיס לרבע הגמר.

בדקה ה-82 הסכר נפרץ כשגלוך מצא את עומרי גאנדלמן והקשר האחורי נגח מקרוב את היתרון הישראלי בשער שהקפיץ את הספסל ואת לוזון לשמיים. הצ'כים לחצו עד הסיום, אבל זה הספיק לנבחרת הצעירה של ישראל שעשתה היסטוריה והעפילה לראשונה אי פעם לרבע גמר היורו.

הרכב נבחרת ישראל: דניאל פרץ, כרם ג'אבר (עילאי חג'ג', 76), גיל כהן, סתיו למקין, רוי רביבו, עדן קארצב (יואב הופמייסטר, 76), עומרי גאנדלמן, איתן אזולאי (עוז בילו, 65), אוסקר גלוך, עידן טוקלמטי (ענאן חלאילי, 65), דור תורג'מן.

נבחרת ישראל עד גיל 21 מול צ'כיה בשלב הבתים של היורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל עד גיל 21 מול צ'כיה בשלב הבתים של היורו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אחרי ההצלחה המטורפת של נבחרת הנוער שלנו, הגיע זמנה של הנבחרת הצעירה! איזה כיף לראות את הצעירים המוכשרים שלנו שמדהימים אותנו כל פעם מחדש".

שינו זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל: ״מלוא המחמאות לשחקני הנבחרת הצעירה, לצוות המקצועי ולכל מי שהיו חלק מהעפלה היסטורית לרבע גמר היורו בזכות כדורגל אמיץ, כישרון, אמונה ומעל לכל אחדות. וכל זה מבית הכי איכותי ומאתגר. הכדורגל הישראלי הוכיח פעם נוספת שזאת הבמה הראויה לו ואין יעד שאינו ניתן להשגה. אני גאה, נרגש ובטוח שנכון לכדורגל שלנו עתיד מזהיר״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!