דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.8°תל אביב
  • 26.9°ירושלים
  • 27.8°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 28.7°אשדוד
  • 27.4°באר שבע
  • 33.6°אילת
  • 28.1°טבריה
  • 26.0°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

הפגנות מול בתיהם של מעל 10 חברי ממשלה, איילון וכביש 2 נחסמו לזמן קצר

אלפי מפגינים הגיעו גם אתמול (חמישי) למחות ברחבי הארץ, בצמתים ומול בתיהם של לפחות מחברי הממשלה | עשרות פעילים מפגינים מול בית השר יצחק וסרלאוף בתל אביב, מולם הפגינו תומכי הרפורמה ובמקום החלו עימותים עם המשטרה | מספר מפגינים נעצרו בתל אביב

מפגינים חוסמים את מחלף השלום באיילון צפון (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
מפגינים חוסמים את מחלף השלום באיילון צפון (צילום: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
אורן דגן
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפי פעילים במחאה נגד הרפורמה המשפטית הפגינו אתמול (חמישי) במספר מוקדים ברחבי הארץ ולאורך היום, בהם בצמתים ומול בתיהם של שרים וחברי כנסת ברחבי הארץ. לקראת שעות הערב כביש החוף נחסם לתנועה באזור הרצליה ובהמשך גם איילון צפון נחסם באזור מחלף השלום. שני הכבישים נפתחו לתנועה אחרי זמן קצר

שורה של הפגנות התקיימו במהלך הבוקר, אך הפגנות ספונטניות התפתחו גם במהלך היום, לאחר שראשי ארגוני המחאה הודיעו כי המחאה רק תלך ותגבר. קרוב לאלף סטודנטים הפגינו ברחבי הארץ מול בתיהם של השרים ניר ברקת בירושלים, יואב גלנט בעמיקם, יריב לוין במודיעין, אופיר אקוניס, יצחק וסרלאוף וגילה גמליאל בתל אביב, עמיחי שיקלי בחנתון, אופיר סופר בטפחות, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בתל אביב וחבר הכנסת צביקה פוגל במשמר הירדן.

בשעות אחר הצהריים הפגינו מעל 100 איש מול ביתו של שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בשכונת שפירא בתל אביב, מולם הפגינו פעילים בעד הרפורמה המשפטית. לאחר כשעה של הפגנה, החלו עימותים מיליליים שכמעט הגיעו לאלימות פיזית בין מחנות המפגינים, והובילו למעצריהם של מספר מפגינים.

פעילים בעד הרפורמה מול ביתו של השר וסרלאוף (צילום: אורן דגן)
פעילים בעד הרפורמה מול ביתו של השר וסרלאוף (צילום: אורן דגן)

"באתי מרמת השרון להתנגד לאנשים ההזויים האלה", אמרה רחל שביט, אחת מכ-20 מפגינים התומכים ברפורמה שהגיעו להפגנת התמיכה בשר וסרלאוף, "הם אלימים. מכים שוטרים. מבעירים מדורות באמצע איילון. הם לא יהודים, עוכרי ישראל. לא מקבלים את תוצאות הבחירות. הם הדיקטטורה. כשביבי יילך יבוא לוין. הם יתגעגעו לביבי. זה עצוב מאוד, שכותבים על חייל מבית אל שנהרג דברים הזויים. אני בחרתי ימין וסומכת על חברי הכנסת״.

נפגעי ההפגנות מאתמול עדיין מאושפזים

בית החולים איכילוב בתל אביב עדכן הבוקר כי 14 נפגעים מההפגנות שהתקיימו אמש הגיעו לחדר המיון, שישה מתוכם עם חבלות בעיניים ואחד מהם אף יעבור בהן ניתוח. שניים מתוך 14 הפצועים נשארו לאשפוז, והשאר שוחררו לביתם.

במקביל, המשטרה שחררה את הנהג החשוד בדריסת מפגינים, וחקירת האירוע נמשכת.

לאחר סיום הערכה ובדיקות, פרופ׳ יגאל לייבוביץ, מ״מ מנהל מערך עיניים באיכילוב ומנהל מכון אוקולופלסטיקה הסביר כי השימוש במכתזית המשלב זרם מים בעוצמה גבוהה, מדמה מכת אגרוף ישירה לפנים בעוצמה רבה. הוא יוצר דימום פנימי בעין ועלול לפגוע בעדשת העין וברשתית. כעת קיים חשש לראייה של פצוע אחד עם דימום תוך עיני והפרדות רשתית. פצוע שני עם דימום תוך עיני ופגיעה בעדשה התוך עינית נמצא עדיין בבדיקות רפואיות.

הפגנות ופקקים לאורך הבוקר

בתוך כך, כ-200 מפגינים התייצבו גם הבוקר בצומת בנימינה (צומת ברניצקי) בכביש 4 – מה שהוביל לעומסי תנועה כבדים ופקקי ענק ביציאה מאור עקיבא. כוחות גדולים של משטרה נפרסו במקום. גם בפארק המדע ברחובות התאספו כמה מאות בני אדם, רבים מהם סטודנטים וחברי סגל אקדמי, שם גם עדכנה המשטרה כי נעצרה חשודה אחת בהפרות סדר.

במקביל, עשרות פעילות בתנועת המחאה "בונות אלטרנטיבה" הגיעו להפגין מול ביתה של שרת המודיעין גילה גמליאל.

אמש והלילה זרמו אלפים רבים לאיילון בעקבות דברי מפקד מחוז תל אביב הפורש ניצב עמי אשד, הבעירו מדורות ופונו אחרי שעות ארוכות. במקביל פרצו מחאות ונחסמו כבישים בשורת מוקדים, בירושלים נפצעו שתי נשים באורח קל מפרש ובת"א נפגע מפגין ממכת"זית ודימם מראשו.

ממובילי "כוח קפלן" נמסר בתגובה לאירועים: "זו עוד תזכורת לממשלה שעם ישראל לא מעוניין בדיקטטורה ולא ייתן לחוקי הדיקטטורה לעבור. ההדחה הפוליטית של אשד שמצטרפת לחוקי הדיקטטורה לא יעברו לסדר היום. מדינת ישראל תישאר דמוקרטיה למרות הפנטזיות של ביבי ובן גביר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!